Στην Δυτική Αφρική υπάρχει η μικρή χερσόνησος Ras Nouadhibou την οποία μοιράζονται η Μαυριτανία και η δυτική Σαχάρα. Στο ανατολικό μέρος, το οποίο ανήκει στην Μαυριτανία, υπάρχει η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας Nouadhibou. Η 100.000 κατοίκων πόλη είναι η οικονομική πρωτεύουσα της περιοχής και επίσης είναι το μεγαλύτερο νεκροταφείο πλοίων στον κόσμο!
Οι οικονομικές δυσκολίες που υπήρχαν ανάγκασαν τις αρχές να κάνουν τα »στραβά μάτια» στους πλοιοκτήτες, οι οποίοι προσφέροντας το σχετικό αντίτιμο, παράταγαν ανενόχλητοι τα παλιά πλοία στην περιοχή. Μετά από πολλές δεκαετίες της πρακτικής αυτής, η ακτογραμμή της Nouadhibou έχει γεμίσει με πάνω από 300 σκουριασμένα πλοία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ανομία στην περιοχή και οι διεφθαρμένοι πολιτικοί, επέτρεψαν σε όποιον είχε λεφτά να κάνει ότι θέλει. Πολύ γρήγορα οι πλοιοκτήτες ανακάλυψαν ότι οι αρμόδιες αρχές της περιοχή δεν είχαν πρόβλημα για την οικολογική καταστροφή που θα προκαλούσαν τα παρατημένα πλοία και στο βωμό του χρήματος προτιμήθηκε από την σαφώς ακριβότερη διαδικασία της διάλυσης.
Το πρώτο πλοίο που εγκαταλείφτηκε εκεί ήταν το καταδρομικό Chasseloup-Laubat που ανήκε στο Γαλλικό ναυτικό.

Καθώς τα χρόνια περνούσαν, οι οικονομικές δυσκολίες της περιοχής αυξάνονταν με ραγδαίους ρυθμούς και τότε αρκετοί πλοιοκτήτες δεν έχασαν την ευκαιρία να εγκαταλείπουν τα πλοία τους εκεί, όλο και με μεγαλύτερη συχνότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπήρξε η σκέψη από τους Μαυριτανούς να ιδρύσουν την δικιά τους ναυτιλιακή εταιρεία αλλά, προς απογοήτευση τους, τα μεγάλα σε ηλικία πλοία ήταν οικονομικά ασύμφορα, λόγω του υψηλού κόστους συντήρησης και επισκευών. Η ναυτιλιακή εταιρεία ιδρύθηκε, πτώχευσε και τα πλοία εγκαταλείφθηκαν.
Αν όχι το πιο διάσημο, σίγουρα το πιο φωτογραφημένο πλοίο της περιοχής είναι το United Malika, ένα πλοίο-ψυγείο το οποίο προσάραξε στην περιοχή στις 4 Αυγούστου του 2003. Και τα 17 μέλη του πληρώματος διασώθηκαν από την ακτοφυλακή της Μαυριτανίας ενώ το πλοίο εγκαταλείφτηκε στην περιοχή, που μπορείτε να δείτε στο χάρτη που ακολουθεί.

Σήμερα

Έχουν υπάρξει πολλές προτάσεις για βοήθεια στη Μαυριτανία, με σκοπό την απομάκρυνση των πλοίων, αλλά καμία δεν έχει υλοποιηθεί πλήρως. Και ενώ κάποιοι ζητούν την απομάκρυνση των κουφαριών, κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν ότι υπάρχουν αρκετά θετικά στοιχεία στην όλη υπόθεση.
Τα εκατοντάδες πλοία που υπάρχουν στην περιοχή έχουν στην ουσία δημιουργήσει τεχνητούς υφάλους για τα ψάρια στην περιοχή, με αποτέλεσμα να ανθίσει η αλιεία η οποία τα προηγούμενα χρόνια είχε αποδεκατιστεί λόγω της υπεραλίευσης που γινόταν στην περιοχή. Εκτός από τα ψάρια, πρόσφορο έδαφος έχουν βρει και τα πουλιά της περιοχής, τα οποία έχουν εγκατασταθεί μόνιμα στα σκουριασμένα πλοία.

Τα εγκαταλελειμμένα πλοία έχουν γίνει μία μεγάλη πηγή εισοδήματος για τους κατοίκους της περιοχής. Οι τοπικές εταιρείες πληρώνουν με σκοπό να σώσουν οτιδήποτε πολύτιμο από τα πλοία. Έχουν προσληφθεί μηχανικοί και ηλεκτρολόγοι με σκοπό να επισκευάσουν οτιδήποτε μηχανικό ή ηλεκτρονικό επισκευάζεται. Υδραυλικοί χρησιμοποιήθηκαν για να ξηλώσουν ότι σωλήνα είναι σε καλή κατάσταση και έχει αξία.

Δυστυχώς δεν υπάρχει κανένα κίνητρο για τους ντόπιους να θέσουν τέρμα σε αυτή την πρακτική, η οποία είναι επικερδής για τους πολιτικούς, τους εργαζόμενους και τις αρχές της περιοχής.

e-naftilia

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης