Δύο επιβατηγά πλοία, που έχουν γράψει την δική τους ιστορία στην ελληνική ακτοπλοΐα, γυρίζουν οριστικά σελίδα βάζοντας «τέλος εποχής». Είναι το κατασκευής 1963 μικρό επιβατηγό «TO CALLISTO», που άφησε το… στίγμα του και στον Αργοσαρωνικό, όπου για μεγάλο διάστημα πραγματοποιούσε ημερήσιες κρουαζιέρες με το όνομα «Marina» και το κατασκευής 1967 «Island Breeze», το άλλοτε «Ατλαντίς».

Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny το «TO CALLISTO» πωλήθηκε έναντι άγνωστης τιμής σε εταιρεία με έδρα στις ΗΠΑ ενώ το «Island Breeze» ξεκίνησε για το τελευταίο ταξίδι για τα διαλυτήρια πλοίων στην Τουρκία καθώς πωλήθηκε σε άγνωστη τιμή για scrap.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τα στοιχεία, που μπορέσαμε να συγκεντρώσουμε το μήκους 50 μέτρων «TO CALLISTO» κατασκευάστηκε το 1963 στη Γερμανία και ξεκίνησε να ταξιδεύει με το όνομα «Marina» σε μια γραμμή ανάμεσα σε Νορβηγία και Σουηδία.

Για ένα διάστημα οι πληροφορίες για αυτό το πλοίο φαίνεται να είναι συγκεχυμένες. Άλλες πηγές αναφέρουν ότι το 1964 πωλήθηκε σε Έλληνες και άλλες ότι για ένα διάστημα πραγματοποίησε ταξίδια στη Νότιο Αφρική και αργότερα πωλήθηκε σε Έλληνες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φαίνεται, πάντως, ότι ο πρώτος Έλληνας ιδιοκτήτης του ήταν ο Χάρης Κοντόπουλος.

Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis το πλοίο ύψωσε, πάντως, την ελληνική σημαία την 1η Ιουνίου 1967 και το 1968 εμφανίζεται για πρώτη φορά να κάνει ταξίδια στην γραμμή του Αργοσαρωνικού αλλά και να «πρωταγωνιστεί» και σε ελληνικές ταινίες, όπως στο «Κρίμα το μπόι σου» με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα και τη Μάρω Κοντού.

Το πλοίο, που ακόμα ονομαζόταν «Marina», έκανε κυρίως ημερήσιες κρουαζιέρες.

Το 1985 το πλοίο άλλαξε χέρια και μετονομάστηκε σε ILLYRIA II και έκανε κρουαζιέρες στην Αδριατική ενώ 10 χρόνια αργότερα πέρασε- σύμφωνα με το Equasis-  στην ιδιοκτησία της ελληνικών συμφερόντων BLUE SEA LINE SHIPPING για να αλλάξει και πάλι όνομα την 1η Μαΐου 2000 και να πάρει αυτό που έχει μέχρι σήμερα, «TO CALLISTO».

Το πλοίο έκανε και πάλι κρουαζιέρες στο Αιγαίο μέχρι το 2010- 11, οπότε εμφανίζεται να πωλήθηκε  και από τις 14/11/2012 να είναι παροπλισμένο.

Στην διάρκεια αυτών των χρόνων έγιναν διάφορες μετασκευές στο σκάφος με αποτέλεσμα να έχει πια μικρές ομοιότητες με το αρχικό «σκαρί». Φαίνεται, πάντως, ότι με την πώλησή του εγκαταλείπει οριστικά την χώρα μας.

To «Island Breeze»

Το «Island Breeze» είχε γίνει περισσότερο γνωστό με το όνομα «Ατλαντίς» καθώς μάλιστα στις 8 Αυγούστου 2003 σημειώθηκε ένα ατύχημα με διαρροή διοξειδίου του άνθρακα, το οποίο στοίχισε την ζωή σε έναν 44χρονο βοηθό φροντιστή.

Όπως είχε γράψει ο «Ριζοσπάστης» (9/8/2003) η διαρροή σημειώθηκε καθώς το πλοίο ήταν πλαγιοδετημένο στο λιμάνι του Αθινιού στη Σαντορίνη. Από τη διαρροή, προβλήματα υγείας παρουσίασαν και άλλα 19 από τα 55 μέλη του πληρώματος τα οποία μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας Σαντορίνης και αργά το απόγευμα πήραν εξιτήριο.

Την ώρα της διαρροής στο πλοίο βρισκόταν μόνο το πλήρωμα αφού οι 1.063 επιβάτες που μετέφερε το τουριστικό από το Ηράκλειο στη Σαντορίνη, ήταν σε περιήγηση στην πόλη της Σαντορίνης. Το πλοίο ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει για το Ηράκλειο στις 17:30, μετά το συμβάν όμως, απαγορεύτηκε ο απόπλους του.

Η διαρροή σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, προκλήθηκε από το πεπαλαιωμένο σύστημα πυρόσβεσης του πλοίου και επεκτάθηκε στο χώρο ενδιαίτησης του πληρώματος όπου εκείνη την ώρα βρίσκονταν μέλη του πληρώματος, μεταξύ τους και ο 44χρονος ναυτεργάτης.

Δύο μήνες αργότερα, τον Νοέμβριο του 2003, το πλοίο, που κατασκευάστηκε το 1967, παροπλίστηκε και από τότε έκανε μερικά μεμονωμένα ταξίδια. Κατά άλλους παροπλίστηκε το 2004, αφού και εκείνο το καλοκαίρι των Ολυμπιακών Αγώνων έκανε κρουαζιέρες ανάμεσα σε Ηράκλειο και Σαντορίνη.

Αρχικά, «έδεσε» στην Δραπετσώνα και το 2005 μετακινήθηκε για την Ελευσίνα, όπου παρέμεινε για αρκετά χρόνια

Κατά διαστήματα φαίνεται ότι γίνονταν κάποιες προσπάθειες συντήρησης, ίσως για την εξεύρεση αγοραστών και τελικά το 2007 το πλοίο πωλήθηκε, ύψωσε σημαία Παναμά και μετονομάστηκε σε «ISLAND BREEZE».

Ωστόσο, παρότι κυκλοφορούσαν συχνά- πυκνά φήμες ότι το πλοίο θα μετασκευαζόταν και θα ξεκινούσε για τις ΗΠΑ όπου θα λειτουργούσε ως πλωτό καζίνο, πράγμα που για τελευταία φορά ακούστηκε πέρυσι καθώς υπήρξαν και σχετικά δημοσιεύματα σε αμερικάνικο περιοδικό.

Τελικά,  το πλοίο ξεκίνησε για το τελευταίο ταξίδι του σε διαλυτήρια στην Τουρκία.

Πάντως, στην δεκαετία του 1980 φαίνεται ότι δύο καλοκαίρια είχε κάνει ταξίδια στην Αδριατική με τα ονόματα Voyager (είχε το όνομα μέχρι το 1987) και Monaco (είχε το όνομα το 1988). Είναι αξιοσημείωτο ότι το πλοίο στην… καριέρα του άλλαξε 11 ονόματα (!).

Ξεκίνησε με το όνομα Stafford, που είχε από την κατασκευή του μέχρι και το 1984. Από εκεί και πέρα, σχεδόν κάθε χρόνο μέχρι το 1997 άλλαζε διαρκώς ονόματα:
Dana Gloria (μέχρι το 1985), Voyager (μέχρι το 1987), Monaco (μέχρι το 1988), Sitia (μέχρι τον Ιούνιο του 1991), Tropic Star (μέχρι το Μάιο του 1993),  Pacific Star (μέχρι τον Απρίλιο του 1995), Aegeo Star (μέχρι το Νοέμβριο του 1997).

Ακολούθως, πήρε το όνομα New York Fortune I, το οποίο διατήρησε μέχρι τον Απρίλιο του 2002 για να υψώσει στη συνέχεια ελληνική σημαία και να πάρει το προτελευταίο όνομά του, το Atlantis

 
• Η φωτό του πλοίου TO CALLISTO είναι από το shipspotting.com
• Η φωτό του πλοίου ISLAND BREEZE είναι από το maritimematters.com
Pireas2day.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης