Ο Έλληνας πλοιοκτήτης, Μιχάλης Μποδούρογλου κινείται με άνεση μέσα στο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον στον καλείται να ανταπεξέλθει η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Με την ναυτιλιακή χρηματοδότηση να δίνεται με το σταγονόμετρο από τις χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, εκείνος καταφέρνει να χρηματοδοτεί τις επενδύσεις του τόσο με τραπεζικά δάνεια  όσο και μέσω αυξήσεων  μετοχικού κεφαλαίου από το  αμερικανικό χρηματιστήριο.
Εκτός από την πρόσφατη συμφωνία για ενίσχυση  της ρευστότητας της Paragon με 120 εκατομμύρια δολάρια, ο Δραμινός πλοιοκτήτης αντλεί μεγάλα ποσά και από το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης όπου εκτός από την Paragon  έχει μία ακόμη εισηγμένη εταιρεία την Boxships.
Ειδικότερα άντλησε από την κεφαλαιαγορά 34,5 εκατομμύρια δολάρια για την Paragon και 21 εκατομμύρια δολάρια για την Boxships.
 
Το 2013 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες άντλησαν  1,034 δισεκατομμύρια δολάρια μέσω  αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου, ενώ και το 2014 μπήκαν δυναμικά.  Στις ναυτιλιακές εταιρείες επενδύουν κυρίως  funds  τα οποία εμπιστεύονται τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Τα ποσά που βάζουν δεν είναι μεγάλα σε αναλογία με το μέγεθος των επενδυτών αυτών,  ενώ  έχουν προοπτικές  να βγάλουν κέρδη.
 
Η Paragon
Με 120 εκατομμύρια δολάρια ενίσχυσε τη ρευστότητάς η εισηγμένη  στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή εταιρεία Paragon Shipping του Μιχάλη Μποδούρογλου, η οποία δραστηριοποιείται  στη μεταφορά ξηρού φορτίου. Μέρος των  χρημάτων θα δοθούν  για τη ναυπήγηση  δύο νεότευκτων πλοίων Ultramax της εταιρείας, που έχουν προγραμματιστεί  να παραδοθούν το 2015. Το υπόλοιπο ποσό  θα δοθεί  για την αναχρηματοδότηση  λειτουργικών εξόδων του στόλου της.
 Η συμφωνία υπεγράφη  με  κοινοπραξία μεγάλων ευρωπαϊκών τραπεζών, με επικεφαλής τη Nordea Bank Finland PLC
 Με τη νέα αυτή συμφωνία ουσιαστικά η εταιρεία έχει σε εκκρεμότητα μόνο τη χρηματοδότηση των τριών προσφάτως αγορασμένων νεότευκτων πλοίων Kamsarmax, που πρόκειται να παραδοθούν μεταξύ  του δεύτερου και του τέταρτου 3μήνου του 2015.
 
Ο στόλος της  Paragon Shipping αποτελείται από δεκατέσσερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου με συνολική μεταφορική ικανότητα 853.699 dwt.
 
Η  εταιρεία  έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα  για την κατασκευή   δύο Ultramax μεταφοράς ξηρού φορτίου και  πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 4.800 TEU που έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2014,  δύο Ultramax και τρία Kamsarmax πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου που θα παραδοθούν το 2015.
 newmoney

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης