Οριακή πτώση κατά 17 µονάδες παρουσίασε ο δείκτης ξηρού φορτίου σε εβδοµαδιαία βάση. Μοναδική αντίσταση στην πτωτική πορεία του δείκτη, είναι η θετική συµπεριφορά του δείκτη των Capes (BCI).
Στην έρευνα, Dry Bulk Market Survey, της Platts , στην οποία συµμετείχαν πάνω από 100 στελέχη από όλες τις ειδικότητες του κλάδου, το 89% δήλωσε ότι «θα χρειαστεί πάνω από ένα χρόνο για την αγορά να ανακάµψει, ενώ το 54% δήλωσε ότι δεν αναµένει θετικές εξελίξεις στην αγορά για τα επόµενα 3 χρόνια.»
Όπως επισημαίνει στην ανάλυσή του ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas S «οι πλοιοκτήτες διατηρούν πιο πεσιµιστική άποψη για την αγορά συγκριτικά µε τους ναυλωτές καθώς το 73% των πλοιοκτητών θεωρεί ότι θα χρειαστούν 3 – 5 χρόνια ώστε η αγορά να ανακάµψει, ενώ το 41% των ναυλωτών θεωρεί ότι η ναυλαγορά θα ανακάµψει σε λιγότερο από 2 χρόνια.
– Για άλλη µία φορά η πλειοψηφία των ερωτηθέντων εκτιµά ότι το κύριο πρόβληµα της αγοράς είναι η υπέρ-προσφορά τονάζ, καθώς θεωρεί ότι η ζήτηση, τουλάχιστον για τα κύρια εµπορεύµατα, στο σύνολο της έστω και µε µετριοπαθής ρυθµούς έχει αυξητική πορεία.
– Παράλληλα θεωρούν ότι ο βασικότερος παράγοντας που µπορεί να επηρεάσει θετικά την αγορά και να οδηγήσει στην ανάκαµψη είναι ο τοµέας των διαλύσεων».
Από την πλευρά της, η Drewry σε πρόσφατη έκθεση της εκτιµά ότι η ανάκαµψη θα αρχίσει να κάνει την εµφάνιση της από το 2017, βοηθούμενη από τις ασιατικές οικονοµίες, ενώ για το 2016 παρά το γεγονός ότι η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα θα είναι µειωµένη, δηµιουργώντας πιέσεις στην ναυλαγορά, εκτιµά ότι η ζήτηση θα αυξηθεί µε ταχύτερο ρυθµό από την προσφορά, προετοιµάζοντας έτσι το έδαφος για την θετική πορεία το 2017.
Το 2018 προβλέπουν οι εφοπλιστές την ανάκαμψη της ναυλαγοράς
Οριακή πτώση κατά 17 µονάδες παρουσίασε ο δείκτης ξηρού φορτίου σε εβδοµαδιαία βάση. Μοναδική αντίσταση στην πτωτική πορεία του ...
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης