Οριακή πτώση κατά 17 µονάδες παρουσίασε ο δείκτης ξηρού φορτίου σε εβδοµαδιαία βάση. Μοναδική αντίσταση στην πτωτική πορεία του δείκτη, είναι η θετική συµπεριφορά του δείκτη των Capes (BCI).
Στην έρευνα, Dry Bulk Market Survey, της Platts , στην οποία συµμετείχαν πάνω από 100 στελέχη από όλες τις ειδικότητες του κλάδου, το 89% δήλωσε ότι «θα χρειαστεί πάνω από ένα χρόνο για την αγορά να ανακάµψει, ενώ το 54% δήλωσε ότι δεν αναµένει θετικές εξελίξεις στην αγορά για τα επόµενα 3 χρόνια.»
Όπως επισημαίνει στην ανάλυσή του ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas S «οι πλοιοκτήτες διατηρούν πιο πεσιµιστική άποψη για την αγορά συγκριτικά µε τους ναυλωτές καθώς το 73% των πλοιοκτητών θεωρεί ότι θα χρειαστούν 3 – 5 χρόνια ώστε η αγορά να ανακάµψει, ενώ το 41% των ναυλωτών θεωρεί ότι η ναυλαγορά θα ανακάµψει σε λιγότερο από 2 χρόνια.
– Για άλλη µία φορά η πλειοψηφία των ερωτηθέντων εκτιµά ότι το κύριο πρόβληµα της αγοράς είναι η υπέρ-προσφορά τονάζ, καθώς θεωρεί ότι η ζήτηση, τουλάχιστον για τα κύρια εµπορεύµατα, στο σύνολο της έστω και µε µετριοπαθής ρυθµούς έχει αυξητική πορεία.
– Παράλληλα θεωρούν ότι ο βασικότερος παράγοντας που µπορεί να επηρεάσει θετικά την αγορά και να οδηγήσει στην ανάκαµψη είναι ο τοµέας των διαλύσεων».
Από την πλευρά της, η Drewry σε πρόσφατη έκθεση της εκτιµά ότι η ανάκαµψη θα αρχίσει να κάνει την εµφάνιση της από το 2017, βοηθούμενη από τις ασιατικές οικονοµίες, ενώ για το 2016 παρά το γεγονός ότι η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα θα είναι µειωµένη, δηµιουργώντας πιέσεις στην ναυλαγορά, εκτιµά ότι η ζήτηση θα αυξηθεί µε ταχύτερο ρυθµό από την προσφορά, προετοιµάζοντας έτσι το έδαφος για την θετική πορεία το 2017.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης