Σοβαρότατο είναι το θέμα της μεταφοράς φορτίων που αν και δείχνουν ασφαλή, στη διάρκεια του ταξιδιού αλλάζουν συμπεριφορά,με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ευστάθεια του πλοίου και να προκαλούν τη βύθισή του. Το θέμα αναδείχθηκε στη διάρκεια της πρόσφατης συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Intercargo (Διεθνής Ένωσης Eφοπλιστών ξηρού φορτίου).
«Από το 2010 λόγω της έλλειψης ποιοτικών ελέγχων στα φορτία που μεταφέρουν τα φορτηγά πλοία έχουν προκληθεί εννέα ναυάγια στα οποία έχασαν τη ζωή τους 111 ναυτικοί. Θα πρέπει τόσο οι ιδιοκτήτες των φορτίων όσο και οι ναυλωτές να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Ζητάμε να αρχίσουν να γίνονται ποιοτικοί έλεγχοι στα φορτία. Αν δεν συμβεί αυτό θα πρέπει, δυστυχώς, να περιμένουμε και άλλα ναυάγια αν και η ναυτιλία θεωρείται ασφαλής λόγω του εκσυγχρονισμού του παγκόσμιου στόλου» δήλωσε ο Γιάννης Πλατσιδάκης πρόεδρος της Intercargo:
«Δεν υπάρχει συνεργασία των αρχών- Flag States- και των εμπλεκόμενων μερών. Γίνεται ένα ατύχημα και δεν στέλνουν αναφορά, εκτός αν υπάρχει απώλεια ζωής, για τα ακριβή αίτια στον ΙΜΟ (Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό) ώστε να ληφθούν μέτρα. Ή αν τη συντάξουν χρειάζεται να περάσουν μέχρι και 30 μήνες και το θέμα έχει ξεχαστεί.»
Όπως εξήγησε ο Ντέβιντ Τάνγκ, γενικός γραμματέας της Intercargo, φορτία όπως για παράδειγμα το σιδηρομετάλλευμα μένουν απροστάτευτα από τις καιρικές συνθήκες. Το αποτέλεσμα είναι να γεμίζουν υγρασία. Όταν τοποθετούνται στα αμπάρια μοιάζουν ασφαλή και συμπαγή. Όμως από το κούνημα του πλοίου και λόγω της υγρασίας που έχουν μαζέψει, τα φορτία μετατρέπονται σε «χυλό» και αρχίζουν να κινούνται στο εσωτερικό του πλοίου ακανόνιστα δημιουργώντας πρόβλημα ευστάθειας με αποτέλεσμα την πρόκληση ναυαγίου.
Ο ρόλος της Intercargo
H σημασία της Ιntercargo για τη ναυτιλιακή κοινότητα, που επηρεάζεται από τους δύσκολους καιρούς της ναυλαγοράς και του παγκόσμιου εμπορίου παραμένει σε υψηλό επίπεδο. Με αυτό τον γνώμονα είναι εξαιρετικά θετικό το γεγονός ότι η διεθνής πλοιοκτησία έχει επιλέξει τον Γιάννη Πλατσιδάκη ως επικεφαλής στο συγκεκριμένο θεσμικό forum. Μία ακόμη διάκριση για την ελληνική ναυτιλία.
Η Ιntercargo εκπροσωπεί τα συμφέροντα των ανεξάρτητων πλοιοκτητών ξηρού φορτίου και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο τόσο στους κόλπους του Ιnternational Μaritime Οrganization (IMO) όσο και των διεθνών ναυτιλιακών και ναυτικών fora.
Σε αυτή είναι εγγεγραμμένα 1.100 φορτηγά πλοία σε σύνολο 8.000 πλοίων και 150 εταιρείες μέλη. Επειδή όμως κάθε εταιρεία-μέλος δεν υποχρεώνεται να γράφει όλα της τα πλοία στην Ιntercargo ο πραγματικός αριθμός του στόλου της Ένωσης είναι πολύ μεγαλύτερος. Το 50% των πλοίων αυτών είναι ελληνικών συμφερόντων και το 38% των εταιρειών επίσης.
«Στην Intercargo δουλεύουμε για τις λύσεις των προβλημάτων αλλά και προληπτικά ώστε να τα αποφεύγουμε» υπογραμμίζει ο Γιάννης Πλατσιδάκης: «Οι εταιρείες έχουν πολλά οφέλη με την ένταξή τους στην Ένωση. Βρίσκουν βήμα για να αναφέρουν τα προβλήματά τους και να βρουν λύση. Έχουν μέσω της Intercargo λόγο στα διεθνή fora.
Δημιούργημα του αείμνηστου Αντώνη Χανδρή, πριν από 33 χρόνια, η Intercargo, παραμένει σήμερα ένα πολύτιμο θεσμικό όργανο για τη διεθνή πλοιοκτησία που εξειδικεύεται στα Bulk Carriers και έχει ιδιαίτερη ουσιαστική αλλά και συναισθηματική αξία η διατήρηση του ελληνικού χρώματος στην προεδρία της, ενώ στέλνει δυναμικό μήνυμα στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Newmoney.gr

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης