Η ενέργεια κινεί τον κόσμο ολόκληρο και το πετρέλαιο πάντοτε διαδραμάτιζε το βασικό ρόλο. Η αναμενόμενη σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές και τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας αύξηση της ζήτησης κατά 1% μέσα στο 2015 που αποτελεί συνέχεια του «oil boom» το 2014 αλλά και η αύξηση, η οποία όμως δεν θα αγγίξει αυτό το ποσοστό, κάνει τους Έλληνες πλοιοκτήτες να ενισχύουν την κινητικότητά τους και να συνεχίζουν τόσο τις υπογραφές συμβολαίων για την ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων όσο και τις αγορές τέτοιου είδους πλοίων.
Στο πλευρό τους έχουν τις τράπεζες οι οποίες ανοίγουν τις κάνουλες της χρηματοδότησης πιο εύκολα όταν βλέπουν ότι οι επενδύσεις θα γίνουν σε δεξαμενόπλοια.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η XRTC, εταιρεία οικονομικών συμβούλων για τη ναυτιλία, το 28% των ναυτιλιακών εταιρειών, προτιμούν να επενδύσουν στην αγορά των δεξαμενοπλοίων.
Για τα ίδιο θέμα οι απαντήσεις των τραπεζών αντανακλούν σε κάποιο βαθμό τις παρούσες βλέψεις τους για κάθε μια από τις αγορές. Η κυρίαρχη απάντηση ήταν «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε έργου είναι σημαντικότερα από την αγορά» συγκεντρώνοντας το 59%. Η επόμενη απάντηση ο τομέας των Δ/Ξ συγκέντρωσε 29% ενώ η αγορά ξηρού φορτίου μόλις 12%. Οι άλλες τέσσερις αγορές Container, Cruise, LNG/LPG και Offshore δεν αναφέρονται στις προτιμήσεις των τραπεζών. Όλες οι Γερμανικές τράπεζες απάντησαν ότι «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε έργου είναι σημαντικότερα από την αγορά».
Τα 2/3 των ελληνικών τραπεζών απάντησαν τον τομέα των δεξαμενόπλοιων και το 1/3 την αγορά ξηρού φορτίου. Οι γαλλικές τράπεζες κινήθηκαν στον ίδιο χώρο με τις γερμανικές, οι αγγλικές προτίμησαν την αγορά ξηρού φορτίου και οι τράπεζες της Δανίας τον τομέα των δεξαμενόπλοιων.
Για το αν οι εταιρείες και οι τράπεζες επιλέγουν αν επενδύσουν σε νεότευκτα πλοία, μεταχειρισμένα ή και τα δύο, οι εταιρείες απάντησαν ότι το 59% προτιμά και τα δύο ενώ 26% μόνο μεταχειρισμένα πλοία. Από τις εισηγμένες συμμετέχοντες εταιρείες οι μισές προτιμούν τα νεότευκτα και οι μισές τα μεταχειρισμένα. Όσον αφορά τις τράπεζες, η πλειοψηφία δηλαδή το 65% δήλωσε ότι προτιμά και τα δύο. Επίσης το 23% προτιμά τα νεότευκτα. Τα 2/3 των Ελληνικών τραπεζών προτιμούν τα μεταχειρισμένα ενώ το 1/3 και τα δύο. Οι Γερμανικές τράπεζες δήλωσαν ότι τα 2/3 προτιμούν και τα δύο ενώ το 1/3 μόνο νεότευκτα. Όλες οι άλλες ευρωπαϊκές τράπεζες δήλωσαν και τα δύο.
Σύμφωνα όμως με ναυλομεσιτικούς οίκους την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου σημειώθηκε αρνητική τάση στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου, θολώνοντας την καλή εικόνα των δύο προηγούμενων μηνών του 2015. Επισημαίνουν δε ότι στα δεξαμενόπλοια μεγαλύτερου μεγέθους- τα λεγόμενα Very Large Crude Carriers, ο Απρίλιος φαίνεται ότι θα δημιουργήσει καθοδική τάση δεδομένου ότι ο αριθμός των πιθανών ναυλώσεων των πλοίων προβάλλει σημάδια ότι δε θα είναι αρκετός για να καλύψει πλήρως τη διαθέσιμη προσφορά χωρητικότητας των πλοίων.
Από τις αρχές του 2015 οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν σταματούν να κινούνται στην σκακιέρας της μεταφοράς πετρελαίου.
Πρόσφατα κινήθηκε έντονα ο Γιώργος Προκοπίου με την Dynacom Tanker Μanagement (DTM) που έδωσε παραγγελίες για τέσσερα πλοία συνολικής αξίας 240 εκατομμυρίων δολαρίων σε κινεζική γιάρδα με χρονικό ορίζοντα παράδοσης μέσα στο 2017.
Η Thenamaris, του Ντίνου Μαρτίνου έδωσε πρόσφατα δύο παραγγελίες για ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων με γιαπωνέζικη γιάρδα ενώ έχει άλλα πέντε υπό κατασκευή.
Επίσης, η Arcadia Shipmanagement του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου υπέγραψε συμβόλαια για την ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων σε κορεατικά ναυπηγεία ενώ έχει υπό ναυπήγηση άλλα τέσσερα.
Οι μεγαλύτερες παραγγελίες
Τις μεγαλύτερες παραγγελίες από πλευράς ναυτιλιακών εταιρειών, ελληνικών συμφερόντων για ναυπήγηση δεξαμανόπλοιων αυτή την εποχή έχουν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Maritime Information Services, ο Όμιλος Τσάκου με 13 συμβόλαια, η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη με 10, ο Όμλος Αγγελικούση με οκτώ όσα και η Metrostar του Θ.Αγγελόπουλου, ενώ από επτά έχουν η Thenamaris του Ντίνου Μαρτίου και οι Genmar-Genco του Πήτερ Γεωργιόπουλου. Aκολουθούν με έξι η Eastern Mediterranean του Θανάση Μαρτίνου και η Arcadia του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου.
newmoney

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης