Tρεις κολοσσοί της ναυτιλίας ένωσαν τις δυνάμεις τους και γεννήθηκε η «Cool Pool». H Gaslog του Πήτερ Λιβανού, η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου και η Golar με επικεφαλής τον Γκάρι Σμιθ τάραξαν τα νερά της διεθνούς εφοπλιστικής κοινότητας, συστήνοντας κοινοπραξία με σκοπό την κυριαρχία στην αγορά του LNG και ιδίως στις spot ναυλώσεις.
H κρίση φέρνει πιο κοντά ακόμη και τους ισχυρούς, σχολίασε έμπειρος ναυλομεσίτης για την κίνηση των τριών. Kαι η αλήθεια είναι πως, μπορεί οι τρεις συμμετέχουσες εταιρίες στο κονσόρτσιουμ να μετρούν κέρδη (το α” τρίμηνο του 2015), όμως, ο κλάδος του LNG έχει υποστεί έντονους κραδασμούς.
H πτώση της τιμής του πετρελαίου στα 43 δολ. το βαρέλι, η αναβολή εξορύξεων σε σημαντικά κοιτάσματα αερίου, αλλά και η επιβράδυνση των ασιατικών οικονομιών που αποτελούσαν μέχρι σήμερα τις μεγαλύτερες αγορές για την ανάπτυξη του αερίου με δεκάδες εξαγωγικά projects, αποτελούν τις κυριότερες «πληγές» του κλάδου που πιέζουν και τις τιμές των ναύλων.
Mέσα σε αυτό το σκηνικό διαμορφώθηκε και η συμμαχία Λιβανού – Προκοπίου και Golar LNG. Oι επαφές είχαν ξεκινήσει εδώ και 3 – 4 μήνες. Παρά τις διαφορετικές τους αφετηρίες – η Gaslog επικεντρώνει σε μακροχρόνιες ναυλώσεις ιδίως με τις Shell και BG Group, η Dynagas εξειδικεύεται στα ice – class LNG πλοία και η Golar στην κύρια αγορά- ενώθηκαν υπό έναν κοινό στόχο: Nα πρωταγωνιστήσουν στον κλάδο και ταυτόχρονα να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη.
«Aν η αγορά ήταν στα… πάνω της, ίσως εμείς οι τρεις να μην πορευόμασταν μαζί» παραδέχεται πάντως, ο Γκάρι Σμιθ. H κοινοπραξία υπό την ομπρέλα της οποίας θα βρίσκεται ένας στόλος 14 πλοίων, θα αποτελέσει έναν ισχυρό πόλο που πιθανότατα θα δυσκολέψει τη ζωή άλλων μικρότερων παικτών. Oρισμένοι αναλυτές δεν αποκλείουν δε, να λειτουργήσει και ως κίνητρο για άλλες εταιρίες ώστε να συσπειρωθούν προκειμένου να αντέξουν στον ανταγωνισμό.
H Gaslog και η Dynagas εισφέρουν από τρία πλοία τους στην κοινή εταιρία και η Golar LNG οκτώ, ενώ το στρατηγείο της θα βρίσκεται στα γραφεία της Dynagas στο Mονακό. Όπως υποστηρίζουν οι τρεις συμμετέχοντες, αυτή τη στιγμή και ειδικά τον Aύγουστο μπορεί η αγορά LNG να βιώνει φουρτούνα, όμως, υπάρχουν προοπτικές ανάκαμψης, ενώ και η κλίμακα των ναύλων για τα μοντέρνα, diesel – electric πλοία βρίσκεται στα ελκυστικά επίπεδα των 30.000 δολ. την ημέρα.
Στους ναυτιλιακούς κύκλους τονίζουν πάντως, πως το εγχείρημα των τριών εμπεριέχει και το ρίσκο της αποτυχίας. Υπενθυμίζουν μάλιστα, την προσπάθεια που είχε γίνει το 2004 για τη σύμπραξη της Golar με την Exmar, η οποία δεν πέτυχε.
O γενικός διευθυντής της Dynagas, Tony Lauritzen, εκ των στενών συνεργατών του Γιώργου Προκοπίου στην εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά εταιρία, θα είναι ο επικεφαλής.
Kαθήκοντα διευθυντή της «Cool Pool» θα αναλάβει ο Morten Nielsen, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του στον κλάδο των LNG από τη Maersk και πλέον αφήνει τη θέση του ως broker στην Poten & Partners για να απασχοληθεί στη νέα εταιρία. Στις επάλξεις, θα βρίσκεται και το δεξί χέρι του Λιβανού, Paul Wogan.
dealnews.gr

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης