ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΙΧΜΗΣ ΜΕ DRONES ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΠΟΡΩΝ

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε επίδειξη ελέγχου καυσαερίων των πλοίων με την χρήση drone στο υπουργείο Ναυτιλίας  και Νησιωτικής Πολιτικής στον Πειραιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την 1η Ιανουαρίου 2020, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) θα εφαρμόσει έναν νέο κανονισμό που θα προβλέπει 0,50% παγκόσμιο ανώτατο όριο διοξειδίου του θείου για τα καύσιμα πλοίων. Στο πλαίσιο του νέου παγκόσμιου ανώτατου ορίου, τα πλοία θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα πλοίων με περιεκτικότητα σε θείο που δεν υπερβαίνει το 0,50% έναντι του τρέχοντος ορίου του 3,50%, εκτός εάν χρησιμοποιείται σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers), σε μια προσπάθεια μείωσης της ποσότητας οξειδίου του θείου.

Με τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών για την παρακολούθηση των εκπομπών των πλοίων, η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να είναι   πρωτοπόρος ως μία από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως που αξιοποιεί αυτή την τεχνολογία για να ανταποκριθεί στην ανάγκη της υποχρεωτικής υποβολής εκθέσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την επιβολή της νομοθεσίας, ενώ ταυτόχρονα θα  υπάρξει εξοικονόμηση πόρων. 

Tο drone φέρει αισθητήρα και πετάει με την βοήθεια δυο χειριστών (ένας για την πτήση του drone και ο δεύτερος για τον έλεγχο του αισθητήρα) πάνω από το «σύννεφο» του καυσαερίου του πλοίου και αφού βρεθεί το μέγιστο σημείο, μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα στο χρήστη. Αυτά τα δεδομένα μαζί με τα στοιχεία του πλοίου για την ταυτοποίηση αποθηκεύονται ενώ υπάρχει η δυνατότητα για απευθείας αποστολή στο ευρωπαϊκό σύστημα αναφοράς Thetis. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

περισσότερα εδώ: IMO 2020: Αλλαγή στα καύσιμα των πλοίων – Χρήση τεχνολογίας αιχμής με drone για τον έλεγχο καυσαερίων

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης