Οι τιμές των ναύλων για τη μεταφορά άνθρακα και άλλων εμπορευμάτων ξηρού φορτίου έχουν καταρρεύσει, λόγω της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας και του μεγάλου στόλου εμπορικών πλοίων, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να αντιμετωπίζουν αναγκαστικές πωλήσεις, έκτακτες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και ενδεχόμενη χρεοκοπία, αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας Financial Times.

Τα ναύλα για τη μεταφορά εμπορευμάτων δεν καλύπτουν το κόστος λειτουργίας των πλοίων, πολύ δε περισσότερο το κόστος χρηματοδότησής τους, σημειώνει το δημοσίευμα. Ειδικότερα τα βραχυπρόθεσμα ναύλα για τα μεγαλύτερα πλοία (Capesize) είχαν κατρακυλήσει στα 4.897 δολάρια την ημέρα στις 23 Δεκεμβρίου από τις 20.000 δολάρια την ημέρα τον Αύγουστο. Το κόστος για τη λειτουργία και τη χρηματοδότηση των πλοίων ανέρχεται τυπικά σε περίπου 13.000 δολάρια την ημέρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης