Πολλές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν προχωρήσει στην ίδρυση παράλληλων νέων εταιρειών στην Κύπρο φέρονται, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες από εφοπλιστικές πηγές, να μην σκοπεύουν να τις χρησιμοποιήσουν εάν, όπως δηλώνουν, παραμείνει σταθερό το φορολογικό πλαίσιο της ναυτιλίας στην Ελλάδα.

Τούτη τη διαβεβαίωση, φέρεται να έδωσαν στον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών,Θεόδωρος Βενιάμης, και ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης, Μιχάλης Χανδρής, κατά την συνάντηση που είχαν μαζί του στο τέλος της περασμένης εβδομάδας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τηλεγράφημα του Κυπριακού Πρακτορείου Ειδήσεων ο υπουργός, όπως γνωστοποιήθηκε στα μέλη της Ένωσης μετά τη συνάντηση, διαβεβαίωσε τους κυρίους Βενιάμη και Χανδρή ότι «η διατήρηση και η ενίσχυση του υπό ελληνική σημαία στόλου και των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα συνιστούν προτεραιότητα του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και αποτελούν βασική προϋπόθεση για να παραμείνει η ελληνική ναυτιλία στις πρώτες θέσεις του κλάδου».

Η διαβεβαίωση αυτή, καθώς και όσα μεταφέρθηκαν από τους δύο άνδρες στα μέλη της Ενωσης από τη συνάντηση με τον υπουργό, προκάλεσαν θετική αντίδραση στον κλάδο, ο οποίος είχε εκφράσει την έντονη ανησυχία του για το ενδεχόμενο να μην μπορούν να εξασφαλίσουν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών τους στην Ελλάδα, ανέφεραν δημοσιογραφικές πληροφορίες.

Το ζήτημα του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ναυτιλίας στη χώρα απασχολούσε όλο τον κόσμο της ναυτιλίας, ιδίως μετά την πρόταση του Προέδρου της Ευρωπαϊκής ΕπιτροπήςΖαν Κλοντ Γιούνκερ να ανοίξει το θέμα της φορολόγησης των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κυβέρνηση δεν έχει αγγίξει μέχρι τώρα το θέμα αυτό, ούτε και εμφανίζεται στο πλαίσιο των μέτρων που προσεχώς θα ήθελε να θέσει σε διαπραγμάτευση με τους δανειστές.

Ανησυχία είχαν προκαλέσει στον εφοπλιστικό κόσμο οι δηλώσεις, πριν μερικές εβδομάδες του αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος σε ομιλία του υποστήριξε μεν την ελληνική ναυτιλία, αλλά δεν ήταν ξεκάθαρος όσον αφορά το φορολογικό πλαίσιο λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών.

Όμως πριν από την έναρξη των διαπραγματεύσεων με τους εκπροσώπους του «κουαρτέτου» που ήδη βρίσκεται στην Αθήνα, ο Υπουργός Γιώργος Σταθάκης αναφέρθηκε ευθέως «στην ενίσχυση τόσο του στόλου όσο και των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα».

Ο εφοπλιστής κ. Πάνος Λασκαρίδης σε ιστότοπο www.tradewindsnews.com, που ειδικεύεται σε ναυτιλιακές ειδήσεις και θέματα, και που έχει ένα μεγάλο αφιέρωμα για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που μεταφέρονται στη Κύπρο, ότι «θα ήμουν ο τελευταίος άνθρωπος που θα έφευγα από την Ελλάδα», και πρόσθεσε πως δεν έχει ούτε αυτός, ούτε οι συνάδελφοί του κάποια ένδειξη ότι η κυβέρνηση θα ήθελε να αλλάξει το ισχύουν πλαίσιο.

Ένας πλοιοκτήτης που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του σημείωσε ότι στην πραγματικότητα το μόνο που έγινε ήταν να ανοιχθούν τραπεζικοί λογαριασμοί στη Κύπρο, ενώ ένας άλλος είπε ότι το κάναμε επειδή ή Κύπρος είναι κοντά, είναι ένα φιλικό κράτος και επειδή δεν κόστισε τίποτα, αναφέρει. Και όπως χαρακτηριστικά τονίζουν, στον ενημερωτικό ιστότοπο στελέχη της ναυτιλίας, εκτός από το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ναυτιλίας, αυτό που απασχολεί τις εταιρείες είναι και η σταθερότητα που επικρατεί ή θα επικρατήσει στη χώρα.

Όπως αναφέρουν εφοπλιστικές πηγές, που σχεδόν πάντα επιθυμούν να διατηρηθεί η ανωνυμία τους, «η ελληνική ναυτιλία, εκτός του ότι εισφέρει περισσότερα από 13 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία σε ετήσια βάση, με δυνατότητες διπλασιασμού, ο ελληνόκτητος στόλος τον οποίο διαχειρίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές κυρίως από την Ελλάδα, αποτελεί το 40% του κοινοτικού στόλου, και ακόμα τα ελληνόκτητα πλοία διασφαλίζουν τον ενεργειακό εφοδιασμό τόσο των ΗΠΑ όσο και της Κίνας, των δύο μεγαλύτερων οικονομιών στον πλανήτη».

Σύμφωνα με την ναυτιλιακή, συνδρομητική ιστοσελίδα TradeWinds, οι εταιρείες που έχουν καταθέσει αίτηση εγγραφής στα μητρώα της Κύπρου είναι μεταξύ άλλων οι: Star Bulk Shipmanagement Co (Cyprus) and Oceanbulk Container Shipmanagement Co (Cyprus), Safe Bulkers Management, Mantinia Shipping, Navios Shipmanagement and Navios Tankers Management, Laskaridis Shipping (Cyprus), Neda Maritime Agency, New Shipping, Samos Steamship (Cyprus), Empire Bulkers and Alma Maritime, Target Marine Limited, Efshipping Limited, Chandris Shipmanagement (Cyprus), Enesel, Almi Marine (Cyprus), Super-Eco Tankers, Allseas International Shipmanagement (Cyprus), FCN Ship Management, W Marine, Sun Enterprises Limited, Aims Shipping Corp (Cyprus) και Astra Shipmanagement (Cyprus).

Πηγή : tovima.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης