Με τις τιμές των πλοίων, ιδιαίτερα των φορτηγών- χύδην (bulk carriers) από «δεύτερο χέρι» να έχουν πάρει την «κατηφόρα» οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν- σε μια εξαιρετικά ρευστή αγορά- να αναζητούν ευκαιρίες για επενδύσεις.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς «οι τιμές των μεταχειρισμένων του ξηρού φορτίου χύδην πέφτουν τόσο γρήγορα, που πολλοί προτιμούν να χάσουν την προκαταβολή, που έχουν δώσει αντί να ολοκληρώσουν την αγορά, καθώς φοβούνται ότι σε λίγες εβδομάδες θα αξίζει πολύ λιγότερο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενδεικτική της «καθίζησης» των τιμών των πλοίων αυτής της κατηγορίας είναι η καταγεγραμμένη πώληση του κατασκευής 2000 bulk carrier «Valopoula», χωρητικότητας 45.000 τόνων, αντί 6 εκατομμυρίων δολαρίων, τιμή λίγο υψηλότερη από το διπλάσιο της τιμής του scrap.

Το πλοίο, σύμφωνα με ρεπορτάζ της ηλεκτρονικής έκδοσης της νορβηγικής ναυτιλιακής εφημερίδας TradeWinds ανήκε στην Petrofin, η οποία το είχε αγοράσει στην «κορυφή» της αγοράς, το Μάιο του 2008, από την Pacific Basin αντί 59 εκατομμυρίων δολαρίων και συμπεριλαμβανόταν μια ναύλωση μέχρι τον Οκτώβριο του ίδιου έτους αντί 18.350 δολαρίων την ημέρα.

Λέγεται ότι στην πώληση του πλοίου από την Petrofin έπαιξε ρόλο και η χρηματοδότρια τράπεζα.
Μέσα σε αυτό το «ρευστό» κλίμα, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν, με προσεκτικά βήματα, να πραγματοποιούν επενδύσεις στην αγορά από «δεύτερο χέρι» αναζητώντας ευκαιρίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την εβδομαδιαία ενημέρωση του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny στην αγορά από «δεύτερο χέρι» τις τελευταίες ημέρες έγιναν επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 108 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ειδικότερα, Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν τα εξής πλοία:

Bulk carriers
•    C. S. RAINBOW, χωρητικότητας  55.725 τόνων, κατασκευής 2006, ;αντί 11,2 εκατομμυρίων δολαρίων.
•    AEC FAITH, χωρητικότητας  37.700 DWT τόνων, που βρίσκεται υπό κατασκευή σε ναυπηγεία της Ιαπωνίας και θα παραδοθεί φέτος, αντί 22 εκατομμυρίων δολαρίων.
Tankers
•    TAKASUZU, χωρητικότητας  279.989 τόνων, κατασκευής 2000, αντί 27,5 εκατομ. δολαρίων 
•    SAPPHIRE EXPRESS, χωρητικότητας  47.402 τόνων, κατασκευής 2009, αντί 21 εκατομ. δολαρίων 
•    SIMOA 40.354 τόνων, κατασκευής 2004, αντί 14,75 εκατομ. δολαίρων.
Container
•    MARIA SCHULTE,  μεταφορικής ικανότητας  3.534 TEU , κατασκευής 2006,αντί 5,1 εκατομμυρίων δολαρίων.
•    E.R. BREMERHAVEN, μεταφορικής ικανότητας    2.496 TEU, κατασκευής 2002, σε άγνωστη τιμή
•    MIZAR, μεταφορικής ικανότητας  1.355 TEU, κατασκευής 2005, αντί 7,25 εκατομ. δολαρίων.

Νέες κατασκευές

Επίσης, περιορισμένες παραμένουν οι τοποθετήσεις νέων παραγγελιών από τους Έλληνες εφοπλιστές.

Ειδικότερα, σύμφωνα, πάντα, με στοιχεία της Golden Destiny τις τελευταίες ημέρες τοποθετήθηκαν παραγγελίες από τις  εξής εταιρείες:

•    White Sea Navigation, συμφερόντων Γ. Κεχαγιά, σε ναυπηγεία της Κίνας για δύο bulk carrier, χωρητικότητας 63.500 τόνων το καθένα, με παράδοση το Νοέμβριο του 2015 και το Μάρτιο του 2016, αντίστοιχα. Το ύψος της συμφωνίας δεν έχει γίνει γνωστό.
•    Thenamaris, συμφερόντων Μαρτίνου, σε ναυπηγεία της Κορέας, ένα δεξαμενόπλοιο, χωρητικότητας 158.500 τόνων, με παράδοση τον Φεβρουάριο του 2017. Το ύψος της συμφωνίας ανέρχεται σε 66- 68 εκατομμύρια δολάρια.
•    Arcadia Shipmanagement, συμφερόντων Κ. Αγγελόπουλου, δύο δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 158.500 τόνων το καθένα, με παράδοση τον Απρίλιο και τον Ιούνιο του 2017, αντίστοιχα. Για κάθε πλοίο η τιμή ανέρχεται σε 66- 68 εκατομμύρια δολάρια.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει συνολικά 6 πλοία υπό κατασκευή στα ίδια ναυπηγεία.

Τέλος, σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny αξίζει να σημειωθεί ότι οι Έλληνες εφοπλιστές τοποθέτησαν, τον Φεβρουάριο, παραγγελίες για συνολικά 18 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 2.256 εκατομμυρίων τόνων, επενδύοντας περισσότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια.

Τα 18 πλοία (9 bulk carriers, 7 tankers, 2 container) ήταν περισσότερα κατά 125% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο (8) αλλά μειωμένα 51% (37 πλοία) σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Υπογραμμίζεται ότι σε παγκόσμιο επίπεδο τοποθετήθηκαν, τον Φεβρουάριο, 131 παραγγελίες πλοίων, μειωμένες κατά 14% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο και κατά 58% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, αποτυπώνοντας την κάμψη και των μεγάλων ναυπηγικών κρατών.
Pireas2day

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης