Στο συμπέρασμα ότι ευρωπαϊκοί λιμένες, που έχουν ξεπεράσει την τοπική και εθνική σημασία τους πρέπει να επικεντρωθούν στην κατασκευή ανεξάρτητων λιμενικών αρχών, είτε μέσω επιχειρηματικοποίησης ή ιδιωτικοποίησης, κατέληξε ο Γενικός Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Κοινότητας πλοιοκτητών (ECSA), Patrick Verhoeven. Το συμπέρασμα αυτό βασίζεται εν μέρει στην αξιολόγηση της μεταρρύθμισης της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ, η οποία έγινε εταιρεία περιορισμένης ευθύνης το 2004.
Ο Patrick Verhoeven, δήλωσε: «Το ανεξάρτητο management θα βελτιστοποιήσει τις δυνατότητες των λιμενικών αρχών να συμβάλουν στην ανταγωνιστικότητα των λιμένων τους.
Επίσης, θα αυξήσει την ικανότητά τους να επενδύσουν, έχοντας περισσότερη αυτονομία πάνω από τις δικές τους πηγές εσόδων, προσελκύοντας νέα μετοχικά κεφάλαια και να έχουν καλύτερη πρόσβαση στην ιδιωτική χρηματοδότηση.
Θα επιτρέψει επίσης εκτεταμένες μορφές συνεργασίας με άλλες λιμενικές αρχές, προκειμένου να διευρύνουν την επιρροή τους στις εφοδιαστικές αλυσίδες».
Συνεχίζοντας ο P. Verhoeven επεσήμανε πως:
“Η επιτυχής επιχειρηματικοποίηση σημαίνει κάτι περισσότερο από την αλλαγή του νομικού καθεστώτος. Δεν πρέπει να παραμεληθεί η διακυβέρνηση μετά τη μεταρρύθμιση, συμπεριλαμβανομένης της ρυθμιστικής εποπτείας.
Οι λιμενικές αρχές και οι κυβερνήσεις πρέπει να μοιράζονται το στόχο ότι η μεταρρύθμιση είναι η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των λιμένων. Αυτό δεν θα εξυπηρετήσει μόνο τους εμπλεκόμενους λιμένες, αλλά και το ευρωπαϊκό σύστημα λιμένων ως σύνολο.
Αυτός είναι ο λόγος που η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να αποτελέσει σύμμαχο που βοηθά στη διατήρηση μεταρρυθμιστικών διαδικασιών διαχείρισης των λιμένων.
Η μελέτη του Patrick Verhoeven μεταξύ άλλων επανεξετάζει τον ρόλο των λιμενικών αρχών, εντοπίζει τα τάσεις στη διαχείριση των λιμένων και τη διακυβέρνηση και αξιολογεί τις οικονομικές επιπτώσεις της μεταρρύθμισης της διαχείρισης των λιμένων.
theseanation

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης