Μετά από τη χθεσινή ψηφοφορία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που υιοθετήθηκε ένας περιφερειακός κανονισμός της ΕΕ για την παρακολούθηση, την υποβολή εκθέσεων και επαλήθευση των επιμέρους εκπομπών CO2 από τα πλοία, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), η BIMCO και η Intercargo, εξέδωσαν την ακόλουθη δήλωση:
Η ψηφοφορία ήταν αναμενόμενη και βασίζεται στην πολιτική συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ των θεσμικών οργάνων της ΕΕ στο τέλος του περασμένου έτους.
Ωστόσο, η ναυτιλία παραμένει απογοητευμένη από την επιβεβαίωση του Κοινοβουλίου για την απόφαση της ΕΕ να προκαταλάβει τις τρέχουσες διαπραγματεύσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) σχετικά με ένα παγκόσμιο σύστημα συλλογής δεδομένων για τις εκπομπές CO2 από τη ναυτιλία, υιοθετώντας ένα μονομερές, περιφερειακό κανονισμό για την παρακολούθηση, την υποβολή εκθέσεων και την επαλήθευση των εκπομπών από τα πλοία – που θα ισχύουν και για τα πλοία με σημαία εκτός ΕΕ που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη – πριν από την ολοκλήρωση των εργασιών του ΙΜΟ.
Μέχρι τώρα, με την υποστήριξη της βιομηχανίας, οι διαπραγματεύσεις του ΙΜΟ έχουν προχωρήσει καλά.
Αλλά υπάρχει ο κίνδυνος η πρωτοβουλία της ΕΕ να θεωρηθεί από τα κράτη μη μέλη της ΕΕ ως προσπάθεια να τα φέρει προ τετελεσμένου γεγονότος.
Ο κανονισμός της ΕΕ περιλαμβάνει αμφιλεγόμενα στοιχεία, όπως η δημοσίευση των εμπορικά ευαίσθητων δεδομένων σε μεμονωμένα πλοία, μια ιδέα που είχε ήδη απορριφθεί από την πλειοψηφία των κυβερνήσεων του ΙΜΟ κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος τον Οκτώβριο του 2014.
Στο πλαίσιο του ΙΜΟ, οι διαπραγματεύσεις σχετικά με τα πρόσθετα μέτρα που θα βοηθήσουν στη μείωση του Cο2 θα συνεχιστούν σε δύο εβδομάδες.
theseanation

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης