Αύξηση του ενδιαφέροντος στην αγορά πλοίων από δεύτερο χέρι αναμένει το επόμενο διάστημα ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal, καθώς οι τιμές έχουν φτάσει σχεδόν στο κατώτερο δυνατό σημείο.

Τα κόστη αγοράς έχουν μειωθεί σημαντικά σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο, ο οποίος αναμένει όλο και περισσότερες πωλήσεις να ολοκληρωθούν τις επόμενες ημέρες. Ο ναυλομεσιτικός οίκος επικαλείται τον αριθμό των αγοραστών οι οποίοι αυξάνουν μέρα με την ημέρα και παρακολουθούν τις επιθεωρήσεις των πλοίων που βρίσκονται επίσημα στην αγορά προς πώληση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο αριθμός των πιθανών αγοραστών αυξάνεται και φαίνεται να αισθάνονται ότι είναι καιρός να επενδύσουν, με τις τιμές των μεταχειρισμένων να φαίνονται αρκετά ρεαλιστικές, ενώ υπάρχει πολύ μικρό περιθώριο περαιτέρω μείωσης των τιμών, τονίζει ο ναυλομεσιτικός οίκος.

Οι ναυπηγήσεις

Ανάλογη εικόνα πτώσης των αξιών παρατηρείται και στις ναυπηγήσεις, όπου η αγορά είναι ακόμη υποτονική. Ωστόσο, ο ναυλομεσιτικός οίκος εκτιμά ότι όσοι έχουν μετρητά αναμένεται να ξεκινήσουν να τοποθετούν παραγγελίες στα ναυπηγεία αξιοποιώντας το πλεονέκτημα των χαμηλών τιμών για καινοτόμα σχέδια νέων πλοίων πιο φιλικών προς το περιβάλλον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ό,τι αφορά την αγορά των διαλύσεων, η εικόνα είναι ενθαρρυντική, καθώς μόνο τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2012 οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια περί τα 11 εκατ. τόνοι όταν όλο το 2011 οι διαλύσεις πλοίων ξηρού φορτίου έφθασαν τους 24,3 εκατ. τόνους, αριθμός ρεκόρ όλων των εποχών. Πολλοί είναι αυτοί που εκτιμούν ότι φέτος θα δημιουργηθεί ένα νέο υψηλότερο ρεκόρ.

Η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί στην παγκόσμια οικονομία (μείωση της ζήτησης) θεωρεί ότι η υπερπροσφορά χωρητικότητας μπορεί να αντιμετωπισθεί μόνο με την αύξηση των διαλύσεων σε συνδυασμό με ακυρώσεις στην παράδοση νέων πλοίων για το 2012 και ενδεχομένως και για το 2013.

Η αγορά διαλύσεων

Πάντως την τελευταία εβδομάδα, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο G. Moundreas, στην αγορά των διαλύσεων παρατηρήθηκε μία καθοδική τάση στις τιμές, σαν αποτέλεσμα ιδιαίτερων προβλημάτων που χαρακτηρίζουν μεγάλες εθνικές αγορές. Η Κίνα έχει να αντιμετωπίσει τις πτωτικές τιμές του σιδήρου, η Ινδία συνεχίζει να έχει προβλήματα με το νόμισμά της και το Πακιστάν παρουσιάζει πλεόνασμα τονάζ, καθώς οι βασικοί τελικοί αγοραστές (End Buyers) έχουν γεμίσει τα διαλυτήρια με μεγάλο αριθμό πλοίων τα οποία αγοράστηκαν σε υψηλά επίπεδα.

Στην Ινδία, η κατάσταση επιδεινώθηκε το τελευταίο διάστημα, αφού δεν υπήρξε ουσιαστικά καμία νέα πράξη παρά το έκδηλο ενδιαφέρον των πλοιοκτητών. Εκτός από την πτωτική πορεία της ρουπίας σε σχέση με το δολάριο, οι Cash Buyers έχουν ακόμη υπό την κατοχή τους πλοία τα οποία δεν έχουν ακόμη πουλήσει, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν έλλειψη εργατικού δυναμικού καθότι λόγω των μουσώνων αρκετοί εργάτες επιστρέφουν στην ενδοχώρα.

Η μόνη αγορά που εκμεταλλεύθηκε την έλλειψη ανταγωνισμού, αλλά μετά από μία μεγάλη περίοδο αποχής, ήτανε το Μπαγκλαντές γεγονός που αποδεικνύεται και από τις τιμές που προσφέρει, καθώς αυτή τη στιγμή είναι οι υψηλότερες στον κλάδο, αφού και λόγω των επερχόμενων μουσώνων προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το μεσοδιάστημα κλείνοντας όσα περισσότερα πλοία μπορεί.

 

Πηγή: Ναυτεμπορική

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης