26 Σεπτεμβρίου του 2000: Μια «μαύρη» μέρα για τη ναυτιλία και τις οικογένειες 80 ανθρώπων, που χάθηκαν στα νερά του Αιγαίου, λίγα μίλια μακριά από την Πάρο.

Εκείνο το βράδυ, το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Εξπρές Σάμινα» είχε αποπλεύσει από τον Πειραιά για ένα συνηθισμένο δρομολόγιο στις Κυκλάδες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήταν 22.15, όταν το πλοίο με 447 επιβάτες και 64μελές πλήρωμα παρεξέκλινε της καθορισμένης πορείας του και προσέκρουσε στο σύμπλεγμα βραχονησίδων Πόρτες, δύο ναυτικά μίλια ανοιχτά της Πάρου.

Πάνω στο πλοίο επικράτησε χάος. Άνθρωποι έτρεχαν αριστερά και δεξιά, προκειμένου να βρουν κάποιο μέσο να σωθούν, άλλοι πηδούσαν στα αφρισμένα κύματα, ενώ η συσκότιση δυσχέραινε τις προσπάθειες επιβατών και πληρώματος να διαφύγουν. Το καράβι βυθίστηκε μέσα σε 25 λεπτά.

Το πρωί έγιναν αντιληπτές οι διαστάσεις της τραγωδίας…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πολλοί επιβάτες κατηγόρησαν το πλήρωμα για αδιαφορία, αρκετοί μίλησαν για τις προδιαγραφές του «Σάμινα» που δεν θα έπρεπε πια να εκτελεί δρομολόγια, αλλά και για τις ευθύνες του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου.


Για την τραγωδία καταδικάστηκαν ως υπεύθυνοι ο πλοίαρχος Βασίλης Γιαννάκης και ο υποπλοίαρχος Αν. Ψυχογιός, ενώ ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μinoan Flying Dolphins Παντελής Σφηνιάς, μην αντέχοντας το βάρος της τραγωδίας, έδωσε τέλος στη ζωή του το πρωί της 29ης Νοεμβρίου του 2000, πέφτοντας από τον έκτο όροφο του κτηρίου της εταιρείας στην Ακτή Κονδύλη.

H αναπαράσταση του National Geographic:

Οι 'Πόρτες'

Η πορεία του μοιραίου πλοίου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης