Σοβαρό ζήτημα προκύπτει από τη συνολική διαχείριση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της ηπειρωτικής χώρας με τα νησιά μας.

Είναι γνωστό ότι οι δρομολογήσεις πλοίων ακτοπλοΐας γίνονται σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια, για να μπορεί το υπουργείο, οι εταιρείες, οι ταξιδιώτες και οι μεταφορείς να γνωρίζουν έγκαιρα τα δρομολόγια και να προγραμματίζουν τις κινήσεις τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόκειται για ένα αυστηρά προσδιορισμένο χρονολογικό πλαίσιο. Ωστόσο, υπάρχουν μερικοί – ξύπνιοι – πλοιοκτήτες που προσπαθούν να το «σπάσουν», αλλοιώνοντας με αυτήν τη μέθοδο τον ανταγωνισμό.

Την Τρίτη 12 Φεβρουαρίου συνεδρίασε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) προκειμένου να εξετάσει τις αιτήσεις, τροποποιήσεις και ενστάσεις των εταιρειών, σχετικά με τις δρομολογήσεις των πλοίων για τους θερινούς μήνες.

Η ένταση ήταν εμφανής, καθώς πλοιοκτήτες που πληρούν τις προϋποθέσεις της γραμμής άφησαν αιχμές κατά των μελών του Συμβουλίου, αλλά και κατά μελών της Ένωσης ακτοπλόων, ότι λειτουργούν με βάση μονοπωλιακά ή πελατειακά συμφέροντα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένας από τους πλοιοκτήτες μάλιστα ο Μάριος Ηλιόπουλος της SEAJETS αποκάλεσε «δικτάτορα της ακτοπλοΐας» τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ (Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας), Μιχάλη Σακέλλη.

Αφορμή η μη γνωμοδότηση του Συμβουλίου στις τροποποιήσεις που εισηγήθηκε ο ιδιοκτήτης της SEAJETS , στις γραμμές της Ραφήνας για Άνδρο Τήνο Μύκονο και σε αυτή την Κρήτης, όπου σύμφωνα με τον ίδιο υπήρξε σαφής παράβαση, προς όφελος των Μινωικών γραμμών και του ιδιοκτήτη τους Εμανουέλε Γκριμάλντι.

Ο Μ. Ηλιόπουλος παρουσίασε μάλιστα και τρεις επιστολές που είχε στείλει στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι οποίες όπως είπε έμειναν για άγνωστο λόγο κλειδωμένες σε συρτάρια για 20 ολόκληρες ημέρες, και «εμφανίστηκαν» όταν υπήρξε αίτημα των Μινωικών γραμμών για την ίδια ακτοπλοϊκή γραμμή!

Διαβάστε μία από τις επιστολές εδώ.

Όσον αφορά στην γραμμή της Ραφήνας, ωφελείται η Fast Ferries του Θ. Παναγιωτάκη, ο οποίος έχει άριστες σχέσεις με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας(ΣΕΕΝ), Μιχάλη Σακέλλη. Στην συγκεκριμένη Ένωση είναι μάλιστα και μέλος, όπως άλλωστε και άλλα στελέχη της ακτοπλοΐας.

Το ΣΑΣ γνωμοδότησε αρνητικά για το Aqua Blue στο δρομολόγιο Ραφήνα-Άνδρο-Τήνο-Μύκονο, ενώ έκρινε να μην προσεγγίζει το WORLD CHAMPION το πρωί την Άνδρο!

Οι ενστάσεις στο Συμβούλιο ήταν έντονες και πολλές και τα ερωτήματα που μένουν στο τέλος είναι σημαντικά.

Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι παρόμοιο. Ωστόσο θα πρέπει να σβήσει κάθε υποψία μεθόδευσης της συγκεκριμένης διαδικασίας, ούτως ώστε να μην επωφελούνται εξόφθαλμα κάθε σεζόν, συγκεκριμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Οι επόμενες ημέρες θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμες καθώς όπως φημολογείται οι θιγόμενοι θα προσφύγουν σε ανώτατο επίπεδο, σε περίπτωση που δεν εγκριθούν οι προτεινόμενες τροποποιήσεις.

Την τελική απόφαση για τα δρομολόγια την παίρνει ο ίδιος ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, εν προκειμένω ο Φώτης Κουβέλης.

Το ερώτημα είναι γνωρίζει τι συμβαίνει, στο σύντομο ομολογουμένως διάστημα που είναι Υπουργός, στην συγκεκριμένη διεύθυνση του Υπουργείου του και με ποιες προϋποθέσεις και διαδικασίες εκδίδονται οι άδειες των δρομολογίων;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης