Η επιδημία του κορωνοϊού (COVID-19) έχει πλέον καταγραφεί σε περισσότερες από 80.000 επιβεβαιωμένες περιπτώσεις, συγκεντρωμένες σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα, με αριθμό θανάτων πάνω από 2.700 και αυξανόμενο. Νέες περιπτώσεις έχουν εμφανιστεί σε πλήθος ευρωπαϊκών χωρών τις τελευταίες ημέρες, ενώ σημαντικές εστίες εξακολουθούν να αυξάνονται σε αριθμό στη Νότια Κορέα, την Ιταλία και το Ιράν.

Η Κίνα αντιπροσωπεύει έναν στους 10 τουρίστες παγκοσμίως ή περίπου 150 εκατομμύρια άτομα ετησίως. Και οι Κινέζοι τουρίστες δαπάνησαν 277 δισεκατομμύρια δολάρια στον εξερχόμενο τουρισμό το 2018, τον υψηλότερο στον κόσμο και σχεδόν το διπλάσιο του ποσού που δαπανήθηκε από τους Αμερικανούς τουρίστες που βρίσκονται στο νούμερο δύο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως, παρά τους φόβους, τα ταξίδια εξακολουθούν να είναι γενικά ασφαλή αυτή τη στιγμή υπό την προϋπόθεση ότι θα ακολουθήσετε τις σωστές συμβουλές και θα λάβετε λογικές προφυλάξεις.

Η κρουαζιέρα εξακολουθεί να είναι ασφαλής; Η πρόσφατη απομόνωση του Diamond Princess (Ιαπωνία), του World Dream (Χονγκ Κονγκ) και του Westerdam (Καμπότζη) δημιούργησε ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια της πλεύσης κατά τη διάρκεια της επιδημίας. Παρόλο που η κρίση είναι πρωτοφανής σε κλίμακα για τον κλάδο της κρουαζιέρας, οι πλοιοκτήτες έχουν μεγάλη εμπειρία στην αντιμετώπιση της πρόκλησης εμφάνισης κρουσμάτων ασθενειών. Στην πραγματικότητα, παράλληλα με την αεροπορία, η βιομηχανία πλεύσης έχει τους αυστηρότερους ελέγχους υγείας και ασφάλειας σε κάθε τομέα του τουρισμού.

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός έχει συνάψει σύμβαση από το 1914 γνωστή ως SOLAS (Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα), ενώ οι ενημερωμένες εκδόσεις περιλαμβάνουν τώρα μια σειρά πρωτοκόλλων για τον καθαρισμό των καμπινών και των δημόσιων χώρων ενός πλοίου και την υγιεινή των τροφίμων. Πρόκειται για συνήθη πρακτική στην πλεύση για την απομόνωση επιβατών, όταν ο επιβάτης αναγνωρίζεται με ασθένεια επί του σκάφους. Η δυσκολία με το COVID-19 είναι ότι μπορεί να χρειαστούν έως και 14 ημέρες και σε μερικές περιπτώσεις ακόμα περισσότερο για να αναπτυχθούν τα συμπτώματα μετά την έκθεση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η CLIA, η παγκόσμια ένωση του κλάδου (Cruise Lines International Association), αντιπροσωπεύει πάνω από το 90% των επιχειρήσεων κρουαζιερόπλοιων. Τα μέλη αναπτύσσουν τώρα μια κοινή προσέγγιση για την αντιμετώπιση της επιδημίας. Αυτό συνεπάγεται την ενημέρωση των επιβατών και των πρακτορείων ταξιδίων για τα μέτρα που λαμβάνουν οι εταιρείες για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου και της έκθεσης στον ιό. Ένα μέτρο που εξετάζεται, για παράδειγμα, είναι η ενισχυμένη αναφορά επιβατών για ιατρικές ευπάθειες κατά τη στιγμή της κράτησης. Αυτό αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα.

Αλλά τα καλά νέα είναι ότι, εκτός από τα τρία πλοία που έχουν τεθεί σε καραντίνα στην Ασία, μέχρι στιγμής δεν βρέθηκαν στοιχεία για τον κορωνοϊό COVID-19 σε κρουαζιερόπλοια.

Η παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιερόπλοιων έχει επίσης σχετικά μικρή έκθεση στην Κίνα, η οποία θα πρέπει να αντιμετωπίσει ορισμένες ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια της πλεύσης. Σύμφωνα με την CLIA, όλη η Ασία αντιπροσώπευε μόλις το 10% των παγκόσμιων κρουαζιερόπλοιων και περίπου το 15% των 30 εκατομμυρίων επιβατών παγκοσμίως το 2019.

Περίπου οι μισοί ταξιδιώτες που ταξιδεύουν στον κόσμο είναι από τη Βόρεια Αμερική (κυρίως τις ΗΠΑ). Σχεδόν το ένα τρίτο της παγκόσμιας κρουαζιέρας πραγματοποιείται στην Καραϊβική και το 28% στη Μεσόγειο και στην υπόλοιπη Ευρώπη – η νέα εστία κορωνοϊού στην Ιταλία γίνεται μια πιο σοβαρή ανησυχία για τα κρουαζιερόπλοια εκεί.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης