Η βαθιά αναπνοή αυξάνει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο και τα ζωτικά όργανα

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 13 Μαρτίου 2019, 14:05
Η βαθιά αναπνοή αυξάνει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο και τα ζωτικά όργανα

Ζήσης Ψάλλας

Οι περισσότεροι από εμάς δεν συνειδητοποιούμε ότι καθώς μεγαλώνουμε, αλλάζουμε τον τρόπο που αναπνέουμε.

«Τα μωρά χρησιμοποιούν διαφραγματική αναπνοή αλλά κάποια στιγμή αναπτύσσουμε θωρακική αναπνοή», λέει η Nathaly Shoua-Desmarais, κλινικός ψυχολόγος και πιστοποιημένη ειδικός για βιοανάδραση στο Herbert Wertheim College of Medicine.

Η βαθιά αναπνοή μπορεί να μειώσει την ένταση και το άγχος

Η διαφραγματική αναπνοή, που ονομάζεται επίσης βαθιά ή κοιλιακή αναπνοή, γίνεται με τη σύσπαση του διαφράγματος, έναν μεγάλο θολωτό μυ στη βάση των πνευμόνων. 

Η βαθιά αναπνοή χαρακτηρίζεται από την έκταση της κοιλιακής χώρας πολύ περισσότερο από την αντίστοιχη του θώρακα. Είναι πιο υγιής τρόπος αναπνοής από τον συνήθη. Επίσης είναι μια μορφή συμπληρωματικής ή εναλλακτικής θεραπείας με το σκεπτικό πως η βαθιά αναπνοή που ανασηκώνει και κατεβάζει τον θώρακα απαλύνει το άγχος. Όταν αναπνέετε με το άνω μέρος του στήθους, αυτό που συμβαίνει είναι ότι παίρνετε λιγότερο οξυγόνο, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για το σώμα και τα όργανα σας.

Η βαθιά αναπνοή

Η διαφραγματική αναπνοή είναι κάτι που μπορεί να μάθει κανείς γρήγορα, αφού απλώς θα «θυμηθεί» τη νηπιακή του αναπνοή. Ξεκινάτε με ευθυτενή στάση. Τα χέρια τοποθετούνται στην μέση με τον αντίχειρα πίσω και τα άλλα δάκτυλα μπροστά. Ακολουθεί προσπάθεια για βαθιά εισπνοή. Οι ώμοι δεν πρέπει να ανασηκωθούν. Πρέπει να υπάρχει η αίσθηση χαμηλά στην κοιλιά πως αυτή γεμίζει με αέρα, τόσο που να σπρώχνει τα χέρια προς τα έξω.

Στις συνεδρίες βιοανάδρασης που προσφέρονται, οι φοιτητές της ιατρικής συχνά εκπλήσσονται όταν βλέπουν τις φυσιολογικές αλλαγές - αυξημένη ροή αίματος στον εγκέφαλο και τα ζωτικά όργανα - που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια των ήρεμων αναπνευστικών ασκήσεων. 

Η ήρεμη αναπνοή βοηθά στην ηρεμία και τη χαλάρωση. Οι μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να μειώσει την ένταση και το άγχος και να βελτιώσει τη συγκέντρωση και τη μνήμη. Αντίθετα, η ρηχή αναπνοή μπορεί να αυξήσει το άγχος, την ένταση των μυών και την κόπωση. 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 13 Μαρτίου 2019, 14:05