Τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων, Canalys, δείχνουν ότι οι πωλήσεις υπολογιστών (συμπεριλαμβανομένων των tablet) παγκοσμίως μειώθηκαν μόλις 3% ετησίως το 1ο τρίμηνο του 2022, σε 118,1 εκατομμύρια μονάδες. Παρά αυτή την πτώση, παραμένουν εξαιρετικά ισχυρές σε σύγκριση με πριν από την πανδημία, με τριετή Δείκτη Μέτρηση της Απόδοσης στο 12% από το 1ο τρίμηνο του 2019. Ενώ η εμπορική ζήτηση είναι υγιής, η επιβράδυνση των καταναλωτών και της εκπαίδευσης έχει επηρεάσει αρνητικά τα Chromebook και τα tablet, η αγορά των οποίων υπέστη περαιτέρω μείωση. Οι αριθμοί tablet μειώθηκαν κατά 3% σε ετήσια βάση στα 38,6 εκατομμύρια μονάδες, ενώ τα Chromebook μειώθηκαν στα 4,9 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας πτώση 60% από την επίδοσή ρεκόρ του πρώτου τριμήνου του 2021.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι παγκόσμιες αποστολές tablet μειώθηκαν ελαφρώς, κατά 3%, σε σύγκριση με το εξαιρετικά δυνατό α’ τρίμηνο του 2021. Η Apple, στην πρώτη θέση, σημείωσε πτώση 2% στις αποστολές το 1ο τρίμηνο, καθώς απέστειλε 14,9 εκατομμύρια iPad παγκοσμίως. Στη δεύτερη θέση η Samsung σημείωσε επίσης πτώση 2% για συνολικά 7,9 εκατομμύρια tablets που απεστάλησαν. H Amazon ξεπέρασε τη Lenovo για να κατακτήσει την τρίτη θέση με ανάπτυξη 3% λόγω της μεγάλης έκπτωσης στα tablet της, Amazon Fire. Η Lenovo σημείωσε τη δεύτερη μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των πέντε κορυφαίων προμηθευτών, με τις αποστολές της να μειώνονται κατά 20% σε ετήσια βάση στα 3 εκατομμύρια μονάδες. Η Huawei ολοκλήρωσε την πρώτη πεντάδα, με πτώση 22%, στα 1,7 εκατομμύρια tablet που διατέθηκαν παγκοσμίως.

«Παρά την πτώση των αποστολών το 1ο τρίμηνο, η αναζωπύρωση των tablet παραμένει ισχυρή», δήλωσε ο αναλυτής της Canalys, Himani Mukka. «Η αγορά έχει πλέον δημοσιεύσει οκτώ συνεχόμενα τρίμηνα αριθμούς αποστολών μεγαλύτερους από ό,τι το τέταρτο τρίμηνο του 2019, πριν από την πανδημία. Οι αυξανόμενες εμπορικές κινήσεις συμβάλλουν τώρα στην αντιστάθμιση της μείωσης της ζήτησης των καταναλωτών που ακολούθησε τη μεγάλη συσσώρευση της εγκατεστημένης βάσης tablet τα τελευταία δύο χρόνια. Κοιτάζοντας το μέλλον, η αγορά θα αντιμετωπίσει μεγαλύτερη πίεση στην προσφορά λόγω του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας και των lockdown που σχετίζονται με τον COVID στην Κίνα.»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι αποστολές Chromebook μειώθηκαν κατά 60% σε ετήσια βάση το 1ο τρίμηνο, σε 4,9 εκατομμύρια μονάδες μετά τη μαζική άνοδο της κατηγορίας το πρώτο εξάμηνο του 2021, όταν οι εκπαιδευτικοί φορείς σε μεγάλες αγορές αγόραζαν συσκευές σε μεγάλους αριθμούς.

Η αγορά της Βόρειας Αμερικής, η οποία αποτελεί το 72% των παγκόσμιων αποστολών Chromebook, υποχώρησε κατά 64%. Οι αριθμοί Chromebook άρχισαν να μειώνονται το δεύτερο εξάμηνο του 2021 αφού οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία ολοκλήρωσαν τις αντίστοιχες περιόδους αγοράς για την εκπαίδευση.

Στη συνολική αγορά υπολογιστών (συμπεριλαμβανομένων των επιτραπέζιων υπολογιστών, των φορητών υπολογιστών και των tablet), η Apple κατέλαβε την πρώτη θέση από τη Lenovo καθώς απέστειλε 22,3 εκατομμύρια μονάδες το 1ο τρίμηνο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 1% ετησίως. Στη δεύτερη θέση η Lenovo σημείωσε πτώση 12% από έτος σε έτος, με αποστολή 21,1 εκατομμυρίων συσκευών παγκοσμίως. Οι αποστολές της HP των 15,9 εκατομμυρίων μονάδων την κατέταξαν στην τρίτη θέση, καθώς υπέστη επίσης σημαντική πτώση της τάξης του 18%. Τόσο η HP όσο και η Lenovo αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα νούμερα, λόγω της μεγάλης παραγωγής τους στα Chromebook κατά το 1ο τρίμηνο του 2021. Η Dell κατέλαβε την τέταρτη θέση και επωφελήθηκε από την άνοδο της εμπορικής ζήτησης, η οποία τη βοήθησε να επιτύχει υγιή αύξηση 6,1% στις αποστολές, φτάνοντας τα 13,8 εκατομμύρια συσκευές. Η Samsung ολοκλήρωσε την πρώτη πεντάδα με 8,8 εκατομμύρια πωλήσεις.

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης