Σκηνή 1η: Φανταστείτε ότι περπατάτε σε έναν κεντρικό δρόμο μίας μεγαλούπολης. Ξαφνικά σας έρχεται στο μυαλό ένα προϊόν το οποίο χρειάζεστε. Σε δευτερόλεπτα εμφανίζεται μπροστά σας, εκεί κάπου στο πεζοδρόμιο, ένας αυτόματος πωλητής. Είναι γεμάτος με το προϊόν και τις εκδοχές του που εσείς έχετε σκεφτεί.  Σταματάτε, διαλέγεται από τον αυτόματο πωλητή το προϊόν που χρειάζεστε και αυτό το προϊόν θα μεταφερθεί αυτόματα και χωρίς τη δική σας παρέμβαση, στο σπίτι σας. Κατόπιν όλων τούτων συνεχίζεται να περπατάτε στον κεντρικό δρόμο της μεγαλούπολης.

Σκηνή 2η: Φανταστείτε ένα ανδρόγυνο. Ο σύζυγος, προσφέρεται να πάει για ψώνια αλλά η γυναίκα του δεν θυμάται  το όνομα και τον τύπο του προϊόντος που χρειάζεται. Το υπολογιστικό περιβάλλον στο σπίτι του ζευγαριού που είναι συνδεδεμένο με τον εγκέφαλο της συζύγου, στέλνει έναν σύνδεσμο στο αντίστοιχο υπολογιστικό περιβάλλον του συζύγου με όλες τις πληροφορίες που αφορούν το όνομα, τον τύπο αλλά και το συγκεκριμένο ράφι που είναι τοποθετημένο το προϊόν αλλά δεν μπορούσε να θυμηθεί ποιο ήταν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καλωσορίσατε στον κόσμο του Metaverse. Έναν εναλλακτικό, ψηφιακής πραγματικότητας χώρο , όπου εργάζονται και συνυπάρχουν  πολίτες, παίζουν ή έρχονται σε κοινωνική επαφή. Μπορείτε να αποκαλέσετε το περιεχόμενο του Metaverse, τον καθρέπτη του κόσμου, το επαυξημένης πραγματικότητας cloud, το Magicverse (για να βάλουμε την υπόθεση και τη μαγεία) το Συμπαντικό διαδίκτυο, ή τους ζωντανούς χάρτες (live maps). Το μόνο σίγουρο είναι ότι  όλα αυτά που προαναφέραμε, (εσείς μπορείτε να διαλέξετε τον όρο που σας ταιριάζει καλύτερα), έρχονται  στον κόσμο μας και όπως παραδέχονται οι ειδικοί « πρόκειται για μία πολύ μεγάλη, για μία πάρα πολύ μεγάλη  ιστορία.

Αν θέλουμε να προσεγγίσουμε τον όρο Metaverse που χρησιμοποίησε ο Mark Zuckerberg μετά την απόφασή του να βαπτίσει τη νέα μητρική εταιρεία, όλων των δραστηριοτήτων του, με τον όρο Meta, που στα αγγλικά μεταφράζεται ως “beyond”, θα λέγαμε ότι τo Metaverse είναι μία ψηφιακή πραγματικότητα που συνδέει και αποτελείται από στοιχεία των social media, τη δυνατότητα online παιχνιδιών, το χαρακτηριστικό της επαυξημένης πραγματικότητα ΑR, την εικονική πραγματικότητα VR και… τα κρυπτονομίσματα, διότι αυτά θα επιτρέπουν στους χρήστες να ενεργούν σε καθεστώς  διαδραστικής πραγματικότητας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τώρα, όσον αφορά την ψηφιακή – λογοτεχνική πατρότητα του όρου Metaverse θα πρέπει να πάμε στο 2018 και στην ταινία επιστημονικής φαντασίας “Ready Player One” που προσφέρει ένα δείγμα για το πως πολύ μεγάλες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας επιχειρούν να φανταστούν αλλά και να προφητέψουν  το πως αντιλαμβάνονται το νέο κόσμο, τη νέα καθημερινότητα  στο διαδίκτυο του μέλλοντος.

Όλα αυτά προέρχονται από τη νουβέλα του Ernest Cline  που εκδόθηκε το 2011. Η ταινία “Ready Player One” που προαναφέραμε και που το σενάριό της βασίζεται στο βιβλίο του Cline , παρακολουθεί έναν ορφανό teenager , ο οποίος θέλει και καταφέρνει να ξεφύγει από τον πραγματικό κόσμο του ο οποίος είναι ανυπόφορος και «υιοθετεί » έναν κόσμο εικονικής πραγματικότητας. 

Συμπυκνώνοντας όλα τα παραπάνω, θα μπορούσαμε να πούμε πως το Metaverse και αυτό που  κάποια στιγμή ευελπιστεί  να δομήσει ο Mark Zuckerberg, είναι ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας, όπου οι χρήστες μπορούν να λειτουργούν διαδραστικά, ο ένας με τον άλλον και όλοι μαζί, σε έναν απόλυτα ψηφιακό χώρο.

 

Αυτά ως προς το επερχόμενο μέλλον. Διότι στην περιορισμένη πιάτσα της ελίτ των νέων τεχνολογιών μεταξύ Seattle και Silicon Valley μέσω Saint Francisco , το στοιχείο που περνά από το μυαλό των ειδικών είναι πως ο Mark Zuckerberg επιχείρησε μία φυγή προς τα εμπρός όταν αντιλήφθηκε πώς το «βαθύ λαρύγγι» της Facebook όχι μόνον είχε κατανοήσει σε βάθος πώς λειτουργεί η εταιρεία του αλλά κατάφερε να βγάλει εκτός εταιρείας χιλιάδες σελίδες με εκατοντάδες απόρρητα ντοκουμέντα που καταδεικνύουν το πώς  ο κολοσσός των social media απώλεσε τον έλεγχο του ίδιου του αλγόριθμού που είχε κατασκευάσει. Ο αλγόριθμός έν τινι τρόπω «αυτονομήθηκε».

Άρχισε δηλαδή ο κύκλος της κολάσεως που καταγράφεται ως η απόλυτη φαντασίωση των φανατικών αναγνωστών μυθιστορημάτων επιστημονική φαντασίας. Όταν δηλαδή η μηχανή αποκτά τεχνητή νοημοσύνη και αυτονομείται στο ψηφιακό περιβάλλον της. Δεν φθάσαμε ακόμη εκεί. Αλλά οι καταγγελίες της Φράνσις Χόγκεν, της ειδικής σε αλγορίθμους υπαλλήλου της Facebook η οποία κατέθεσε ότι γνώριζε στο Κογκρέσο, φαίνεται πώς αλάφιασαν τον  Mark Zuckerberg. Άλλαξε λοιπόν brand name  και επιστράτευσε την αρχαία ελληνική με μία δόση λατινικών ώστε το «όραμα» να είναι και θεαματικά εντυπωσιακό. METAVERSE όπου το Μετά το συναντάμε στα ελληνικά και το λατινικό Verse που σημαίνει  αλλάζω κατεύθυνση (to turn στα απλοϊκά Αγγλικά),  από το προτο –ινδοευρωπαϊκό wer , εξηγούν το που ακριβώς το πάει το αφεντικό του λαβωμένου Facebook. Πάμε για άλλα ,πέρα από εδώ σε κάτι που υπόσχεται τεράστιους τζίρους σε ένα πολύ κοντινό μέλλον.

Ακόμη και το «στήσιμο» των επίσημων ανακοινώσεων του Mark Zuckerberg  ήταν αντιγραφή της συνταγής που ακολουθούσε ο  Steve Jobs , ο ιδρυτής της Apple. Συνήθιζε να ανακοινώνει την είδηση κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή της  συνέντευξης. Κάπως έτσι κινήθηκε και το αφεντικό της Facebook. Είπε λοιπόν ολοκληρώνοντας: «Και κάτι ακόμη .Ξεχάστε την Facebook. Καλωσορίστε όλοι μαζί το «Meta». Ένα νέο όνομα για έναν νέο τρόπο ζωής».

Με λίγα λόγια η σημερινή αγορά μεταλλάσσεται και προσαρμόζεται στις απαιτήσεις ενός μέλλοντος που έχει ήδη εμφανιστεί στον ψηφιακό ορίζοντα και που αυτό το μέλλον υπόσχεται ακόμη μεγαλύτερους τζίρους και μία νέα μορφή ηλεκτρονικού εμπορίου όπου οι κανόνες της αγοράς και της σημερινής νομισματικής πραγματικότητας εξελίσσονται μετατρεπόμενοι σε ψηφιακό χρήμα.

Πόσο άραγε στοιχίζεις σε bitcoin μελλοντικέ ψηφιακέ πολίτη που σερφάρεις βαριεστημένα στο διαγαλαξιακό Super Market ,ψάχνοντας μήπως και συναντήσεις την αδελφή ψυχή στον τέταρτο αεροδιάδρομο δεξιά πίσω από το κεντρικό  ράφι όπου μοστράρεται το ψηφιακό χαβιάρι;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης