Πληροφορίες

Τίτλος: The Council (Episodes 1 & 2)
Πλατφόρμες: PC / PS4 / Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PS4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Big Bad Wolf
Εκδότρια Εταιρεία: Focus Home Interactive
Είδος: Narrative Adventure
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 13 Μαρτίου/15 Μαΐου 2018
Ένας νεαρός άντρας αποβιβάζεται μέσα στη νύχτα σε ένα νησί στη μέση του πουθενά, στο κέντρο του οποίου υψώνεται μια έπαυλη. Η χρονιά είναι 1793 και ο νεαρός βρίσκεται εκεί έπειτα από ένα μήνυμα του ιδιοκτήτη που τον ενημερώνει πως η μητέρα του εξαφανίστηκε μυστηριωδώς, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης της, στο σπίτι του.

Ο άντρας ανεβαίνει μια σειρά από σκάλες, φτάνοντας στην εκθαμβωτική είσοδο του κτιρίου. Ανοίγοντας τη πόρτα συναντάει μια ομάδα ατόμων, που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν μόνο ως η “αφρόκρεμα” της εποχής, να συνομιλούν φιλικά μπροστά σε ένα τζάκι. Ανάμεσα τους βρίσκονται ο Τζορτζ Ουάσινγκτον, ένας καρδινάλιος του Βατικανού και αργότερα και ο Ναπολέων Βοναπάρτης. Κατά κάποιον τρόπο, όλοι τους συνδέονται με την εξαφάνιση της μητέρας του και εκείνος πρέπει να βρει πώς…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν όλα αυτά σας ακούγονται ενδιαφέροντα, καλώς ήρθατε στο The Council, την επεισοδιακή περιπέτεια των Big Bad Wolf και Focus Home Interactive που υιοθετεί πρωτότυπα RPG στοιχεία. Με τη κυκλοφορία των δύο πρώτων επεισοδίων του παιχνιδιού, ήρθε η ώρα να βυθιστούμε στο μυστήριο και να δούμε που θα μας οδηγήσει.

Σενάριο

Όπως προαναφέραμε, βρισκόμαστε στο έτος 1793, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του Louis de Richet, ο οποίος αναζητά τη μητέρα του, Sarah de Richet, σε ένα απόμακρο νησί. Ο Louis και η μητέρα του είναι μέλη μιας μυστικής οργάνωσης, με το όνομα The Golden Order και συνήθως δουλεύουν μαζί, όμως αυτή τη φορά η Sarah αποφάσισε να διεξάγει μια έρευνα μόνη της, κάτι που οδήγησε στην εξαφάνιση της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη μέση του νησιού δεσπόζει ένα επιβλητικό κτίριο, όπου ένας μυστηριώδης άντρας φιλοξενεί διάφορα σημαντικά πρόσωπα, κατά καιρούς. Αν και όλοι οι επισκέπτες γνωρίζουν τη μητέρα του πρωταγωνιστή, κανείς τους δεν φαίνεται να ξέρει τι της συνέβη ή τουλάχιστον έτσι υποστηρίζουν, καθώς  κατά τη διάρκεια της έρευνάς του, ο Louis θα μάθει πολλά πράγματα που οι υπόλοιποι θα προτιμούσαν να μείνουν κρυμμένα.

Ανάμεσά τους συναντάμε μερικές από τις σημαντικότερες ιστορικές προσωπικότητες που έχουν υπάρξει, όπως ο Τζορτζ Ουάσινγκτον και ο Ναπολέων Βοναπάρτης, όμως ιδιαίτερο ρόλο θα παίξουν και φανταστικά πρόσωπα, όπως ο αριστοκρατικός οικοδεσπότης μας και η Emily Hillsborrow, μια δούκισσα της Αγγλίας, η οποία δείχνει πάντα πρόθυμη να απαντήσει σε ερωτήσεις, χωρίς όμως τελικά να αποκαλύπτει και πολλά…

Στο πρώτο επεισόδιο, η Big Bad Wolf παρουσιάζει έναν πολύ έξυπνα στημένο πρόλογο, διάρκειας 2,5+ ωρών, καθώς καταφέρνει και κρατάει μια ισορροπία ανάμεσα στο μυστήριο, την περιπέτεια, την εξερεύνηση και αυτά που πρέπει απλά να ειπωθούν ώστε να χτίσει μια ενδιαφέρουσα ιστορία στο μέλλον, χωρίς όμως να κουράσει τον παίκτη. Στο δεύτερο συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο, παρουσιάζοντας νέους χαρακτήρες και νέες σχέσεις που πρέπει να χτίσουμε.

Το The Council μας συστήνει στους πολυεπίπεδους χαρακτήρες του, που θα διεκδικούν συνεχώς τη προσοχή σας και συνήθως θα τη κερδίζουν, αφού ελάχιστοι από αυτούς μπορούν να χαρακτηριστούν ως “αδιάφοροι”, ενώ παράλληλα αναδεικνύει το πολύ ενδιαφέρον setting του, δημιουργώντας μια μοναδική ατμόσφαιρα που μαγνητίζει.

Φυσικά, όντας ένα παιχνίδι που οι επιλογές σας θα παίξουν σημαντικό ρόλο, κατάφερε να μας δείξει από την αρχή ότι η δημιουργός εταιρεία πήρε την εν λόγω προσέγγιση στα σοβαρά. Συνήθως, πολλά από τα παιχνίδια του είδους σάς ζητούν να κάνετε επιλογές, που εν τέλει δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα την εξέλιξη της ιστορίας. Αντιθέτως, το The Council φροντίζει να σας βάλει σε δύσκολη θέση από την πρώτη στιγμή και να σας δείξει πως σχεδόν όλες οι αποφάσεις σας θα έχουν επιπτώσεις και μάλιστα μερικές από αυτές έρχονται πολύ πιο σύντομα από ότι περιμένετε.

Gameplay

Εκεί που πραγματικά πρωτοτύπησε η Big Bad Wolf όμως, είναι το gameplay. Το The Council είναι ένα narrative adventure εποχής, με RPG στοιχεία, που όλως παραδόξως δουλεύουν εξαιρετικά και προσθέτουν replayability στον τίτλο, κάτι που ακόμα και οι εταιρείες που έχουν μεγαλύτερη εμπειρία σε αυτή τη κατηγορία παιχνιδιών, δεν έχουν πετύχει πολλές φορές.

Λίγα λεπτά μετά από την είσοδό μας στον κόσμο του παιχνιδιού, καλούμαστε να επιλέξουμε το Class του χαρακτήρα μας. Οι επιλογές είναι τρεις: Diplomat, Occultist και Detective. Κάθε μία από αυτές έχει τα δικά της Skills, τα οποία έρχονται για να διαφοροποιήσουν το κάθε playthrough, αλλάζοντας το τρόπο που θα προσεγγίσουμε κάθε συζήτηση και κατάσταση. Όπως λένε, “οι καλοί τρόποι ανοίγουν πόρτες” και αυτό ισχύει για τον Diplomat, όμως οι καλοί τρόποι δεν θα ανοίξουν τα κλειδωμένα κουτάκια που βρίσκουμε διάσπαρτα στην έπαυλη, αυτό το κάνει ο Detective, ενώ ο Occultist θα μπορέσει να προσδιορίσει την αυθεντικότητα ενός εγγράφου (μεταξύ άλλων).

Ανάλογα με την επιλογή σας, οι ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν μπροστά σας θα είναι διαφορετικές. Αν πάλι θέλετε να δοκιμάσετε όλα τα classes, τότε μπορείτε. Κάθε επεισόδιο χωρίζεται σε Quests. Με τη λήξη κάθε quest κερδίζετε EXP, ανεβαίνοντας Levels και κερδίζοντας Skill Points, τα οποία χρησιμοποιείτε, είτε για να επενδύσετε στις ικανότητες που επιλέξατε στην αρχή του παιχνιδιού, είτε για να ξεκλειδώσετε τα υπόλοιπα classes.

Γιατί να θέλετε να το κάνετε αυτό; Το The Council περιέχει κάποιες πολύ σημαντικές συζητήσεις, τα Confrontations, που παίζουν καθοριστικό ρόλο στο πώς θα εξελιχθεί το παιχνίδι. Τα Confrontations έχουν τη μορφή ενός mini-game, όπου σκοπός σας είναι πείσετε το συνομιλητή σας για κάτι και να βγείτε νικητές. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, χρησιμοποιείτε τα skills του (ή των) classes σας, ώστε να καταφέρετε τον σκοπό σας και κάθε confrontation μπορεί να απαιτεί πολλά διαφορετικά skills.

Για να αξιοποιήσετε τις ικανότητες του Louis, καταναλώνετε Effort Points που σας προσφέρονται σε περιορισμένο αριθμό. Στην αρχή κάθε quest τα points ξαναγεμίζουν, αν όμως ξεμείνετε πριν τη λήξη της αποστολής, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε items για να αναπληρώσετε ένα ποσοστό τους, αλλιώς είναι πολύ πιθανό ότι θα χάσετε κάποια σημαντική ευκαιρία. Ως αποτέλεσμα, πρέπει να σκεφτείτε στρατηγικά, να επιλέξετε τα skills που θα επενδύσετε και πώς θα χρησιμοποιήσετε τους πόντους και τα αντικείμενα που σας δίνονται.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που το The Council δανείζεται από τα RPG είναι τα Immunities και Vulnerabilities. Προφανώς, δεν θα σας δοθεί κάποιο ξίφος για να πολεμήσετε, δεν μιλάμε για τέτοιες αδυναμίες. Νωρίτερα, αναφέραμε πως οι χαρακτήρες που σας περιτριγυρίζουν είναι πολυεπίπεδοι και σε αυτό συνεισφέρουν και οι αδυναμίες τους. Όπως κάθε ανθρώπινο ον, έτσι και αυτοί, έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά.

Μια κατάσταση που μπορεί να επηρεάζει δραστικά ένα άτομο, κάποιο άλλο μπορεί να το αφήνει παγερά αδιάφορο. Η δεσποινίδα Hillsborrow εκτιμάει την ευγένεια και το έξυπνο χιούμορ, όμως συναισθηματικά επηρεάζεται πολύ εύκολα, ενώ αντίθετα, ένας σκληροτράχηλος αξιωματικός δεν νοιάζεται για την ευγένεια, όμως νιώθει άβολα όταν κάποιος τονίζει την έλλειψη καλών τρόπων από μέρους του… και ούτω καθεξής.

Όλα αυτά δημιουργούν ένα παιχνίδι που επιδιώκει τη συμμέτοχη σας πιο συχνά, αποφεύγοντας την αίσθηση της ταινίας, χωρίς όμως να χρειάζεται τη συνεχή παρουσία των quick time events για να το πετύχει αυτό.

Τεχνικός Τομέας

Εικαστικά, η Big Bad Wolf επέλεξε να αποφύγει τα αμιγώς καρτουνίστικα γραφικά και στηρίχτηκε στον στυλιζαρισμένο ρεαλισμό, απόφαση που δυστυχώς, δεν φαίνεται να της βγαίνει σε καλό (τουλάχιστον στα πρώτα επεισόδια), αφού εντοπίστηκαν πολλές ατέλειες και προβλήματα. Ένας τίτλος που στηρίζεται στους χαρακτήρες του για να στήσει μια ενδιαφέρουσα πλοκή οφείλει να τους αποδώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όμως παρά τη προσπάθεια της εταιρείας, οι εξαίρετες προσωπικότητες του The Council πλήττονται από μικρά glitches, pop-up στα textures και όχι μόνο…

Ο Ουάσινγκτον κρατάει ένα ποτήρι που ξαφνικά περιστρέφεται μέσα στο χέρι του, τα textures στο πρόσωπο της δούκισσας της Αγγλίας φορτώνουν την ώρα που συνομιλεί μαζί μας, οι εκφράσεις των συνομιλητών μας, αλλά και του πρωταγωνιστή, δεν αποδίδονται με σωστό τρόπο, χάνοντας τον ρεαλισμό τους και τη στιγμή που μερικοί χαρακτήρες πάνε να ανοίξουν το στόμα τους δεν ξέρουμε αν θα εντυπωσιαστούμε ή αν θα δυσανασχετήσουμε λόγω της ασταθούς ποιότητας στο voice acting, που συνοδεύεται από κακό lip-sync.

Συμπέρασμα

Το The Council αποτελεί ένα όμορφο εγχείρημα, το οποίο συνδυάζει μια πολύ ενδιαφέρουσα πλοκή, με RPG based gameplay. Τα πρώτα δύο επεισόδια μάς προσέφεραν μια χορταστική ματιά στον κόσμο που έχτισε η Big Bad Wolf, που παρά τα τεχνικά τους προβλήματα, καταφέρνουν να εντυπωσιάσουν. Με την προϋπόθεση πως τα ελαττώματά του θα μειωθούν, η περιπέτεια των de Richet έχει τα φόντα να θέσει νέα standards για το είδος των narrative adventures.

Το The Council έχει ξεκινήσει με έναν εξαιρετικό πρόλογο για τη νέα περιπέτεια της Big Bad Wolf. Αν καταφέρετε να παραβλέψετε τα τεχνικά του προβλήματα, όπως τα glitches στις κινήσεις των χαρακτήρων, το pop-up και το απρόβλεπτο voice acting, τότε ετοιμαστείτε να βυθιστείτε σε ένα σκοτεινό μυστήριο εποχής με εξαιρετική ατμόσφαιρα.

Με χορταστική διάρκεια για το κάθε επεισόδιο, ένα πολύ ενδιαφέρον setting και χαρακτήρες που καταφέρνουν να ιντριγκάρουν τον παίκτη, το The Council κερδίζει τις εντυπώσεις, ενώ η ενσωμάτωση RPG στοιχείων προσφέρει παραπάνω επιλογές και replayability. Με λίγη παραπάνω προσπάθεια, μπορεί να γίνει παράδειγμα προς μίμηση για τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους.

Βαθμολογία: 7/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης