Πληροφορίες

Τίτλος: Temtem
Πλατφόρμες: PC / PlayStation 5 / Xbox Series X/S / Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Crema
Εκδότρια Εταιρεία: Humble Bundle
Είδος: Massively multiplayer online role-playing game
Ηλικίες: 3+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 21 Ιανουαρίου 2020 (PC Early Access) / 8 Δεκεμβρίου 2020 (PS5 Early Access) / 2021 (Xbox Series X/S, Nintendo Switch)
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Με ασφάλεια μπορούμε να πούμε πως τα Pokémon είναι από τα πιο γνωστά και επιτυχημένα franchises στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών. Το ιαπωνικό RPG των Nintendo και Game Freak αποτελεί τη νούμερο ένα επιλογή στα παιχνίδια αιχμαλώτισης και εκπαίδευσης τεράτων εδώ και πολλά χρόνια. Η πρωτιά αυτή ίσως κλονιστεί σύντομα, καθώς στο τελικό του στάδιο ανάπτυξης βρίσκεται ένα άκρως φιλόδοξο project.
 

Ο λόγος για το Temtem που έρχεται από το ισπανικό στούντιο Crema. Τα “αποκαλυπτήρια” του επερχόμενου MMORPG πραγματοποιήθηκαν το 2018 όταν και προστέθηκε στη χρηματοδοτική πλατφόρμα του Kickstarter. Εν μέρει χρηματοδοτούμενος από το κοινό, ο τίτλος διατέθηκε σε early access μορφή για PC τον Ιανουάριο του 2020, ενώ από τις 8 Δεκεμβρίου είναι διαθέσιμος σε early access και για το PlayStation 5 της Sony. H ολοκληρωμένη έκδοση πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2021 και να διατεθεί, επίσης, σε Xbox Series X/S και Nintendo Switch.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εμείς είχαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με την early access φάση του PS5 και ευθύς αμέσως θα αποτυπώσουμε τις σχετικές μας εντυπώσεις. Αρχικά, το Temtem είναι ξεκάθαρα εμπνευσμένο από τα Pokémon και φέρει τεράστιες ομοιότητες στο περιεχόμενό του, τόσο στο σενάριο όσο και στο gameplay. Άλλωστε, οι δημιουργοί του δήλωσαν εξαρχής ότι είναι λάτρεις της δημοφιλούς σειράς. Κατά γενική ομολογία έχουμε να κάνουμε με έναν “κλώνο”, όχι όμως με “έναν ακόμη κλώνο”. Το μυστικό της ενδεχόμενης επιτυχίας του Temtem βρίσκεται πίσω από το ίδιο το κοινό των Pokemon.
 

Από τη στιγμή που έγινε διαθέσιμος ο τίτλος στο Kickstarter, η Crema ακούει ευλαβικά τις επιθυμίες του κοινού (με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτού να αποτελείται από φανατικούς ή πρώην φανατικούς των Pokémon) ως προς το περιεχόμενο που θα προστεθεί. Ιδιαίτερα μετά την έλευση της early access φάσης, η συνεργασία μεταξύ παικτών και δημιουργών ως προς τις προσαρμογές και τις διορθώσεις των όποιων bugs παρουσιάζονται είναι αρμονική. Με απλά λόγια, το Temtem επιχειρεί να γίνει το ιδανικό παιχνίδι Pokémon που έχουν οραματιστεί -μα ακόμη δεν έχουν δει- πολλοί υποστηρικτές του.
 

Οι εντυπώσεις που αφήνει η προχωρημένη early access φάση είναι σίγουρα ενθαρρυντικές. Ο τίτλος τοποθετείται στο φανταστικό ιπτάμενο σύμπλεγμα νησιών του Airborne Archipelago. Στην παρούσα φάση διαθέσιμα προς εξερεύνηση είναι τέσσερα από τα συνολικά έξι νησιά του χάρτη. Ακόμη και έτσι, για να ολοκληρωθούν τα γεγονότα της ιστορίας ως εκεί απαιτούνται περίπου 30 ώρες. Δεδομένου αυτού, η διάρκεια του τελικού προϊόντος αναμένεται “χορταστική”. Σαν να είναι ακόμη μία ιστορία των Pokémon, στο σενάριο του Temtem ο νεαρός πρωταγωνιστής θα ταξιδέψει ανάμεσα στις πόλεις με στόχο να γίνει ένας ισχυρός tamer, να πιάσει όσα περισσότερα πλάσματα μπορεί, να διεκδικήσει τη δόξα, νικώντας τους tamers των dojo (αντίστοιχα gyms) και να προσπαθήσει να σταματήσει το σχέδιο της κακής Clan Belsoto για κυριαρχία στα νησιά του Archipelago.
 

Όμοιο των Pokémon είναι και το σύστημα μάχης που διατηρεί τον turn-based χαρακτήρα του, όπως και ο τρόπος που αιχμαλωτίζονται τα άγρια Temtem -πετώντας τους Temcards εφόσον έχουν αποδυναμωθεί. Στην ίδια ακριβώς λογική συναντάμε 12 διαφορετικά είδη τεράτων με αντίστοιχα πλεονεκτήματα και αδυναμίες έναντι άλλων τύπων. Η φωτιά υπερισχύει της φύσης, ο ηλεκτρισμός κερδίζει το νερό και πάει λέγοντας.
 

Φυσικά, η Crema έρχεται να προσθέσει μοναδικές λεπτομέρειες στην επιτυχημένη συνταγή που ακολουθεί. Οι επιθέσεις των Temtem συνοδεύονται από την αντίστοιχη μπάρα stamina που αδειάζει όσο τα τέρατα επιτίθενται και αν εξαντληθεί προκαλεί ζημιά στην ίδια τους την μπάρα ζωής. Οι μάχες είναι κατά κύριο λόγο 2 vs 2, τη στιγμή που στα Pokémon το φαινόμενο αυτό ήταν περιστασιακό. Οι διπλές μάχες χαρακτηρίζονται από ειδικές επιθέσεις και τις μοναδικές ιδιότητες των Temtem. Απλό παράδειγμα: μία επίθεση φωτιάς προκαλεί μεγαλύτερη ζημία αν και τα δύο πλάσματα της μίας πλευράς είναι τύπου φωτιάς. Όλα αυτά τα στοιχεία καθιστούν τις μάχες ιδιαίτερα στρατηγικές και ανεβάζουν τα επίπεδα της πρόκλησης σε σχέση με τα Pokémon. Στην ανεβασμένη δυσκολία συμβάλουν παράλληλα τόσο η έξυπνη αντίπαλη AI, που τις περισσότερες φορές θα χτυπήσει στις αδυναμίες των τεράτων σας, όσο και το χρονοβόρο grinding για να κάνετε level up, με περιορισμένα τα αντικείμενα τύπου exp. share.
 

Στην πραγματικότητα, αυτό που θα κάνει το Temtem να ξεχωρίσει και να “χτυπήσει” τον ανταγωνισμό είναι ο MMO χαρακτήρας του. Ένα στοιχείο που ζητάνε, χωρίς αντίκρισμα, εδώ και καιρό από τα Pokémon οι υποστηρικτές τους. Ο κόσμος του Temtem φαντάζει ολοζώντανος, αφού σε κάθε σημείο του χάρτη θα βλέπετε και άλλους πραγματικούς παίκτες να περνάνε από μπροστά σας, καθώς θα παίζουν το παιχνίδι τους. Μπορείτε πάντα να τους μιλήσετε, να ανταλλάξετε συμβουλές και Temtem, να αναμετρηθείτε σε online ranked μάχες ή να παίξετε ακόμη και το παιχνίδι σας παρέα μέσα από τις co-op λειτουργίες που υπάρχουν. Ποιος δεν θα ήθελε να συνεργαστεί με αγαπημένους και νέους φίλους; Ως πλήθος, η κοινότητα τα πάει περίφημα και ας μην έχει κυκλοφορήσει επίσημα το παιχνίδι. Ήδη έχουν περάσει από τον server περίπου 1,5 εκατομμύρια παίκτες.
 

Από άποψη ποιότητας κοινότητας, όπως σε κάθε MMO έτσι κι εδώ, θα βρείτε παίκτες που θα χαρούν να σας βοηθήσουν, άλλους που θα χλευάζουν αναίτια και εκείνους που θα ψάξουν να εξαπατήσουν. Στην παρούσα φάση δεν διαπιστώσαμε τεράστια ή ενοχλητική κοινωνικότητα μεταξύ των παικτών. Λίγοι παίκτες προσπάθησαν να μας μιλήσουν, κάποιοι παρέθεταν απορίες στο παγκόσμιο chat για να τους απαντήσουν έπειτα οι εμπειρότεροι, ενώ οι περισσότεροι προχωρούσαν απλά το παιχνίδι τους.
 

Ακόλουθα, ο τίτλος διαθέτει στην παρούσα φάση εβδομαδιαία events, side quests, παραμετροποιήσεις στην εμφάνιση του χαρακτήρα, customizable σπίτι για τον χαρακτήρα και cross-play μεταξύ PC και PS5, που λογικά θα επεκταθεί σε Xbox Series X/S και Switch όταν διατεθεί και εκεί το παιχνίδι. Σίγουρα, θέλουμε μελλοντικά να δούμε περισσότερες δραστηριότητες και events, ικανά να διατηρήσουν για καιρό “αναμμένη” τη φλόγα και το ενδιαφέρον των παικτών.
 

Προφανώς, ως MMO απαιτεί μόνιμα σύνδεση στο διαδίκτυο και δεν μπορεί να παιχτεί υπό τη μορφή του offline single-player. Στην παρούσα φάση διαθέσιμα είναι 100 μοναδικά Temtem, με σκοπό στην τελική έκδοση να είναι περισσότερα από 160. Στο υλικό που πρόκειται να προστεθεί μέχρι την επίσημη κυκλοφορία του τίτλου συγκαταλέγονται ένα hardcore mode και ένα είδος δημοπρασίας. Στην έκδοση του PS5 δεν γίνεται χρήση των απτικών λειτουργιών του χειριστηρίου DualSense, κάτι που αναμένεται να αλλάξει μέχρι τη διάθεση του τελικού προϊόντος.
 

Από άποψη συνδεσιμότητας οι servers του Temtem μας άφησαν ευχαριστημένους, παρά τον early access χαρακτήρα του. Σε σπάνιες περιπτώσεις αποσυνδεθήκαμε από το παιχνίδι, ενώ ποτέ δεν αντιμετωπίσαμε πρόβλημα κατά την πρώτη σύνδεση. Οι χρόνοι αρχικής φόρτωσης περιορίζονται κολακευτικά σε λίγα δευτερόλεπτα. Στον αντίποδα, ο τίτλος “κράσαρε” κάθε λίγες ώρες ενασχόλησής μας. Ευτυχώς, δεν υπάρχει κίνδυνος απώλειας της προόδου αφού -με την επιστροφή μας- το παιχνίδι μας τοποθετούσε στο σημείο που είχαμε μείνει, ακόμη και αν ήταν η μέση μίας μάχης. Σίγουρα το θέμα των συχνών crashes πρέπει να διορθωθεί, χρόνος όμως υπάρχει.
 

Εικαστικά, το Airborne Archipelago ορίζεται από “ζωηρά” και ποικίλα χρώματα στις όμορφες τοποθεσίες που απαρτίζονται από πυκνή βλάστηση, κρυστάλλινα νερά και καλοκαιρινές παραλίες. Στο ίδιο μοτίβο, η λεπτομερής animated αισθητική στα μοντέλα των Temtem, αλλά και των χαρακτήρων, ξεπερνάει ελαφρώς σε τεχνική ποιότητα οτιδήποτε έχουμε δει από την Game Freak στα Pokémon, ακόμη και στις εκδόσεις του Switch. Αν και απέχει μήνες από την επίσημη κυκλοφορία του, τεχνικά μπορεί να σταθεί σχεδόν άρτια από τώρα. Δεν εντοπίσαμε κανένα αξιοσημείωτο bug ή glitch που να “τσαλακώνει” την εμπειρία των παικτών. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές ο τίτλος τρέχει ομαλά στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο στην έκδοση του PS5, πλην ελάχιστων περιπτώσεων, προσφέροντας μία σχεδόν απρόσκοπτη οπτική εμπειρία.
 

Συνοψίζοντας, η early access εμπειρία που αποκομίσαμε ήταν κολακευτική για την Crema και ανυπομονούμε να δούμε το τελικό προϊόν. Τεχνικά, το παιχνίδι είναι σχεδόν έτοιμο και το -μέχρι τώρα- περιεχόμενο της ιστορίας είναι ήδη ικανοποιητικό. Σημαντικό ρόλο αναμένεται να παίξει ο MMO χαρακτήρας του και η προώθηση του co-op στοιχείου. Σίγουρα περιμένουμε περισσότερο υλικό online δραστηριοτήτων, μιας και οι έως ώρας διαθέσιμες φαντάζουν “φτωχές” μπροστά σε άλλα επιτυχημένα παιχνίδια του είδους. Τέλος, εκτιμήσαμε το αυξημένο επίπεδο δυσκολίας σε σχέση με το αντίστοιχο των Pokémon.
 

Εν κατακλείδι, το Temtem είναι ο πιο φιλόδοξος ανταγωνιστής των Pokémon. Με “όπλο” του το ίδιο το κοινό, ευελπιστεί και θα τολμήσει με αξιώσεις να προσφέρει την εμπειρία που αναζητούν για χρόνια οι υποστηρικτές του είδους. Τα τελικά συμπεράσματα θα βγουν σε μερικούς μήνες.
 

Ο κωδικός για το preview μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες της παρουσίασης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης