Του Βασίλη Τατσιόπουλου

Πληροφορίες‌

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τίτλος:‌ Observer: System Redux
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PlayStation 5
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Bloober Team
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Bloober Team, Anshar Studios
Είδος:‌ Psychological horror
Ηλικίες:‌ ‌‌16+‌ ‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 10 Νοεμβρίου 2020 (Xbox Series X/S, PC), 12 Νοεμβρίου 2020 (PS5)

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λίγες ημέρες πριν κυκλοφορήσει το Cyberpunk 2077, έρχεται ένα ακόμα παιχνίδι σε παρόμοιο setting, την κατάλληλη δηλαδή στιγμή. Ο λόγος για το Observer: System Redux, τη νέα έκδοση του παιχνιδιού της Bloober, εταιρείας γνωστής για τους τίτλους τρόμου που αναπτύσσει, μεταξύ των οποίων τα Layers of Fear και Blair Witch. Η νέα αυτή κυκλοφορία είναι ανανεωμένη επανέκδοση του πρωτότυπου παιχνιδιού, που συμπίπτει με το λανσάρισμα των καινούργιων κονσολών, με βελτιωμένα γραφικά και κάποια νέα στοιχεία.
 

Το Observer ήταν ένα αρκετά δυνατό παιχνίδι, που συνδύαζε χαρακτηριστικά από adventure πρώτου προσώπου με walking simulator, λίγο stealth και ένα κομμάτι τρόμου, με υπόβαθρο ένα βροχερό τμήμα μιας φουτουριστικής, μίζερης πόλης. Συγκεκριμένα, η ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πλοκή του Observer μάς έβαζε στον ρόλο ενός αστυνομικού ερευνητή, τον οποίο ενσάρκωσε αξιομνημόνευτα με ιδιαίτερη βρομιά και γρέζι στη φωνή ο τρομερός Rutger Hauer, που έψαχνε τον γιο του ύστερα από ένα μυστήριο μήνυμα.
 

Στην περιπέτεια αυτή, ο πρωταγωνιστής ταξίδεψε σε ένα ζοφερό σύμπλεγμα διαμερισμάτων σε μια κυβερνοπάνκ εκδοχή της Πολωνίας, γνώρισε σακατεμένους ανθρώπους με μηχανικά μέλη, εν μέσω μιας ψηφιακής πανδημίας, και επισκέφτηκε της μνήμες νεκρών για να συνθέσει το κάδρο των συνθηκών του θανάτου τους. Πρόκειται για ένα έξοχο setting, με έντονη ταυτότητα, καθόλου generic ή κλισέ, γεμάτο με ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες και πετυχημένους χαρακτήρες, ακόμα και όταν πρόκειται για κομπάρσους στην ουσία.
 

Η ιστορία, παρότι πετυχημένη συνολικά, τείνει να ξεφεύγει περισσότερο από όσο πρέπει σε κάποια σημεία και να βουτάει με το κεφάλι σε συμβολικές εικονοποιήσεις, σε σουρεάλ αναπαραστάσεις και γενικά σε μεθόδους αφήγησης και παρουσίασης τελείως αόριστου τύπου, που περισσότερο προσφέρουν στην ατμόσφαιρα παρά στην εξέλιξη της πλοκής. Και, πράγματι, η ατμόσφαιρα ενισχύεται με δυνατές εικόνες, όμως η αρκετά μεγάλη έκταση των σουρεάλ στοιχείων καταλήγει μερικές φορές να κουράζει.
 

Η ίδια η πλοκή καταφέρνει να διατηρεί την προσοχή αμείωτη, με καλογραμμένους διαλόγους απόλυτα αρμόζοντες στο ύφος και το setting, αλλά και ενδιαφέροντα γεγονότα και έξοχη παρουσίαση. Διατηρείται εδώ κι εκεί το horror πνεύμα της Bloober, και είναι εξαιρετικά αφομοιωμένο, χωρίς ποτέ να φτάνει να κυριεύσει τον πυρήνα του παιχνιδιού.
 

Το gameplay αποτελείται από απλούς μηχανισμούς, εύκολους γρίφους, αρκετή εξερεύνηση και λίγο stealth, αλλά και επιλογές απαντήσεων σε διαλόγους. Πρόκειται για ένα απλό παιχνίδι που, στο remake του, βελτιώνεται αρκετά, καθώς εξομαλύνει το stealth και την εξερεύνηση, καθιστώντας τους στόχους πιο προφανείς μέσω οπτικών ενδείξεων και του νέου φωτισμού που αναδεικνύει τα περιβάλλοντα που ήταν στην πρώτη τους μορφή πολύ σκοτεινά και άδεια.
 

Τα περισσότερα προβλήματα του αρχικού τίτλου έχουν εξαφανιστεί και πλέον η εμπειρία ρέει πιο ομαλά και απρόσκοπτα, χωρίς πολλά gameover και trial and error τακτικές. Έτσι, το Observer, που ήταν ήδη ένα αξιόλογο παιχνίδι, βελτιώνεται περαιτέρω στη System Redux έκδοση, με διακριτικές μεθόδους που δεν «πειράζουν» τα βασικά του χαρακτηριστικά καθόλου. Δυστυχώς, εμφανίζονται κάποια bugs πού και πού, που εξαφανίζουν τα prompts για αλληλεπίδραση με αντικείμενα και μας αναγκάζουν σε load.
 

Επιπλέον, ο τίτλος έχει υποστεί μεγάλη αναβάθμιση οπτικά, και πλέον ανήκει ξεκάθαρα στη νέα γενιά, καθώς είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά δείγματα indie τίτλου που έχουμε δει ποτέ μας. Στην αρχική του έκδοση, το Observer ήταν ήδη ένα όμορφο, ατμοσφαιρικό παιχνίδι, και τώρα καταφέρνει με μερικές σημαντικές προσθήκες να δείχνει πολύ πιο όμορφο, κάτι που μάλιστα είναι ιδιαίτερα σημαντικό επειδή η αναβάθμιση βοηθά πολύ το στήσιμο της ατμόσφαιρας, με νέον φώτα, particles και σκόνη στον αέρα.
 

Στη System Redux έκδοση, έχει βελτιωθεί αισθητά ο φωτισμός, ενώ βλέπουμε και ray tracing αν επιλέξουμε το κατάλληλο mode, με αντίβαρο κάποιες πτώσεις στην ποιότητα της εικόνας αλλά και στα frames/sec (τίποτα απαγορευτικό όμως). Το ray tracing ανεβάζει κατά πολύ την εικόνα, αφού οι αντανακλάσεις και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός είναι σημεία-κλειδιά στην αποτύπωση ενός τέτοιου setting. Μαζί με τον φωτισμό έχουν βελτιωθεί έντονα τα textures και τα μοντέλα των χαρακτήρων και, στο σύνολό του, το Observer: System Redux δείχνει πως έγινε μπόλικη και καλή δουλειά, με αποτέλεσμα να βλέπουμε ένα σύγχρονο αποτέλεσμα και όχι πρόχειρη ή επιφανειακή αναβάθμιση.
 

Η μουσική παραμένει εξαιρετική και ενισχύει περαιτέρω το ύφος, όπως κάνει και το voice-acting, αλλά πλέον, στην έκδοση για PS5 έστω, υπάρχουν μερικά ακόμα κόλπα. Το System Redux εκμεταλλεύεται το νέο χειριστήριο της Sony, το DualSense, και τις ιδιότητές του, με την απτική ανάδραση να μας βάζει πιο μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού, ενώ, παράλληλα, οι σκανδάλες δυναμικής απόκρισης σκληραίνουν και δημιουργούν αντίσταση όταν ανοίγουμε πόρτες, δίνοντας επιπλέον πόντους στο immersion. Γενικά, πρόκειται για ένα remake που αξιοποιεί τα χαρακτηριστικά και τις τεχνολογίες της νέας γενιάς κονσολών, ιδίως εκείνες του PlayStation 5, και καταφέρνει να ανανεωθεί επαρκώς ώστε να δικαιολογεί την ύπαρξη και την κυκλοφορία του.
 

Ακόμα, η Bloober εισάγει και νέο περιεχόμενο υπό τη μορφή των side quests, καθώς δεν αλλάζει τη βασική ιστορία. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι η προσθήκη αυτή δεν είναι ξεκάθαρη, δεν «φωνάζει» για να κάνει αισθητή την παρουσία της, αλλά μπαίνει οργανικά στο ήδη υπάρχον περιεχόμενο και γεμίζει κενά σημεία, με πετυχημένο και ταιριαστό τρόπο. Το νέο υλικό αυτό βελτιώνει το παιχνίδι πάντως, χωρίς να είναι κάτι αναγκαστικό ή πολύ ιδιαίτερο βέβαια, αλλά δίνει έναν επιπλέον λόγο στους παίκτες να επιστρέψουν.
 

Συμπέρασμα
 

Η Bloober με το remake της για το Observer κατάφερε να βελτιώσει το πρωτότυπο παιχνίδι σε όλους τους τομείς και να εξομαλύνει τα περισσότερα προβλήματά του στο gameplay, με πιο προφανή αναβάθμιση στον οπτικό τομέα αλλά σημαντικές επεμβάσεις και αλλού. Πρόκειται για την καλύτερη μορφή του εξαιρετικού τίτλου, με νέο μάλιστα περιεχόμενο και χαμηλή τιμή, και μπορεί να σας απασχολήσει για 10 περίπου ώρες με αξιόλογες κυβερνοπάνκ ιστορίες ντετεκτιβικού τρόμου. Αν δεν το έχετε παίξει στην πρώτη του έκδοση ειδικά, μην το χάσετε.
 

Βαθμολογία:   8/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης