Του Παύλου Κρούστη

Πληροφορίες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τίτλος: Mortal Kombat 11
Πλατφόρμες: PlayStation 4 / Xbox One / PC / Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4 Pro
Εταιρεία Ανάπτυξης: NetherRealm Software
Εκδότρια Εταιρεία: Warner Bros. Interactive Entertainment
Είδος: Fighting
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 23 Απριλίου 2019 (PS4/XB1/PC) / 10 Μαΐου 2019 (Nintendo Switch)

Η βία για κάποιο λόγο είναι συνυφασμένη με τα video games, σύμφωνα με πρόσφατα (και παλαιότερα βεβαίως) δημοσιεύματα και ρεπορτάζ που έρχονται από έρευνες μηδενικής προσπάθειας για την κατανόηση του αντικειμένου. Προτού ξεφύγουμε όμως και ακολουθήσουμε το “τυράκι” που έχουν αφήσει όλοι αυτοί, καλύτερα να ασχοληθούμε με το αντικείμενό μας, το οποίο είναι το νέο παιχνίδι της σειράς Mortal Kombat, που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στην beta έκδοση, η οποία ήταν online τις προηγούμενες ημέρες. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για όλους εσάς που ψάχνετε βίαια παιχνίδια για να καταδικάσετε (ή έστω να προσπαθήσετε), το Mortal Kombat 11 είναι ο στόχος σας. Ο λόγος για τη σειρά που έκανε τη βία αυτοσκοπό (ή έστω επιμέρους ουσιώδες κομμάτι της) και ανάγκασε τους αρμόδιους να ορίσουν την ESRB: την Επιτροπή Χαρακτηρισμού Ψυχαγωγικού Λογισμικού (στην Ευρώπη έχουμε την αντίστοιχη σήμανση PEGI). Βλέπετε, όπως οι ταινίες και οι λοιπές μορφές ψυχαγωγικών προγραμμάτων, τα video games λαμβάνουν ένα χαρακτηριστικό σήμα που ορίζει την ηλικιακή καταλληλότητα και το κοινό στο οποίο απευθύνεται το παιχνίδι. Παραμένοντας εσκεμμένα ακόμα εκτός θέματος, ενημερώνουμε ότι το ευρωπαϊκό ηλικιακό όριο για το Fortnite είναι “12” και για το Mortal Kombat 11 είναι “18”. Ας το ενσωματώσουμε λοιπόν στα ρεπορτάζ μας αυτό. Περισσότερα για το θέμα σε διαφορετικό επερχόμενο άρθρο.

Γιατί ξεκινάμε με το θέμα της βίας; Γιατί το Mortal Kombat 11 είναι απλά και ξεκάθαρα το πιο βίαιο παιχνίδι που έχουμε παίξει ποτέ. Και απευθύνεται σε ενηλίκους. Η σειρά ξεκίνησε πολλά χρόνια πριν, στιγματίζοντας τη βιομηχανία μέσω της λεπτομερούς απεικόνισης γραφικής βίας. Παρόλα αυτά, η καλλιτεχνική αυτή προσέγγιση κατάφερε να είναι απλά το περιτύλιγμα και όχι η ουσία, αφού από κάτω βρίσκεται ένα εξαιρετικό παιχνίδι fighting με συστήματα που απαιτούν εκμάθηση και επιβραβεύουν καταλλήλως τον παίκτη.

Το Mortal Kombat 11 διατηρεί την εξαιρετική ποιότητα που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια από την NetherRealm Studios και φαίνεται ότι έρχεται πιο ανανεωμένο από ποτέ. Έπειτα από το reboot του 2011 και τη συνέχεια το 2015, το MK11 φέρνει περισσότερες αλλαγές από όσες έχουμε δει σε άμεσο sequel fighting παιχνιδιού εδώ και καιρό. Τολμά, αλλάζει δεδομένες συνταγές και επανέρχεται δριμύτερο.

Στην beta που δοκιμάσαμε είχαμε τη δυνατότητα να παίξουμε online και offline. Στη διάθεσή μας είχαμε 5 χαρακτήρες και ένα mode, όπου μπορούσαμε να τροποποιήσουμε την εμφάνιση και τις ικανότητες του παίκτη μας για να τον φέρουμε πιο πολύ στα μέτρα μας και στον τρόπο που παίζουμε. Το Kustomization επανέρχεται από το Mortal Kombat X, αλλά αυτήν τη φορά έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε ανάμεσα σε πλήθος επιλογών τόσο όσον αφορά στις κινήσεις του χαρακτήρα, όσο και στην εμφάνισή του. Όπως είδαμε και στο Injustice 2, το προηγούμενο fighting παιχνίδι της εταιρείας, θα μπορούμε να “ντύσουμε” τους χαρακτήρες μας και να αλλάξουμε την εμφάνισή τους όπως θέλουμε, σε σημείο που ο κάθε χαρακτήρας που θα χρησιμοποιήσουμε να είναι αισθητά διαφορετικός από κάποιον άλλο που θα συναντήσουμε online. Ευτυχώς αυτήν τη φορά, τα αντικείμενα με τα οποία θα ντύσουμε τους μαχητές μας, δεν επηρεάζουν τα στατιστικά τους, το οποίο θα έφερνε ανισορροπίες στο online παιχνίδι.

Φυσικά, οι αλλαγές δεν σταματούν εκεί. Μια από τις μεγαλύτερες που διαπιστώσαμε με χαρά είναι η τρομακτική αλλαγή (ίσως η μεγαλύτερη που έχουμε δει σε παιχνίδι του είδους) στα movesets του κάθε χαρακτήρα. Θα δείτε χαρακτηριστικές κινήσεις όπως πχ. το Spear Throw του Scorpion να έχει διαφορετική λειτουργία για πρώτη φορά μετά από 10 τίτλους, αφού από μόνο του συνδυάζεται με επιπλέον χτύπημα και όχι με stun του αντιπάλου. Αντίστοιχα, ο κάθε χαρακτήρας έχει πολύ διαφορετικά combos σε σχέση με το παρελθόν, ενώ και οι ειδικές κινήσεις τους έχουν υποστεί αλλαγές που απαιτούν εκ νέου εκμάθηση. 

Σε όλα αυτά προσθέστε το νέο σύστημα με τα Fatal Blows που αντικαθιστούν τα X-Ray moves και έρχονται μόνο μία φορά σε κάθε αγώνα, εξαπολύοντας αντίστοιχες επιθέσεις που τρώνε μεγάλο ποσοστό από την μπάρα ζωής του αντιπάλου, αλλά μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε μόνο εάν πέσει η ζωή σας χαμηλά. Παράλληλα υπάρχουν τα Krushing Blows, που ενεργοποιούνται εάν συμπληρωθούν κάποια προαπαιτούμενα, ενώ ταυτόχρονα θα δείτε την κάμερα να έρχεται πιο κοντά στα επίμαχα σημεία με αντίστοιχο τρόπο όπως παλιότερα τα X-Ray moves, αλλά πιο σύντομα. Είδαμε επίσης τα juggling combos πιο περιορισμένα, αλλά και τις ταχύτητες των χαρακτήρων πιο αργές, με το βάρος να παίζει μεγαλύτερο ρόλο.

Συνδυάστε τα παραπάνω με τα δύο διαφορετικά throws (επιτέλους), τα 2 διαφορετικά Fatalities για τον κάθε χαρακτήρα και τα 3-4 Brutalities του καθενός κι έχουμε όχι μόνο άπλετη ποικιλία, αλλά και φαντασμαγορικά σόου με απόλυτα κινηματογραφική αίσθηση, που αναδεικνύουν τις χορογραφίες θανάτου. Μιας και αναφερθήκαμε στα Brutalities, ένα από τα πιο απολαυστικά σημεία που επέστρεψε στο MKX, αυτήν τη φορά γίνονται πολύ πιο εύκολα, αφού δεν υπάρχουν προϋποθέσεις και γίνονται μόνο κρατώντας πατημένο κάποιο κουμπί στο τέλος κάποιας ειδικής κίνησης και εφόσον ο αντίπαλος έχει λίγη ζωή μόνο. Τουλάχιστον μπορούμε να τα απολαύσουμε έτσι πολύ πιο συχνά, ταπεινώνοντας τους αντιπάλους μας και νιώθοντας καλύτερα για τις ικανότητές μας, όπως ακριβώς οφείλει να μας επιβραβεύσει ένα παιχνίδι.

Φυσικά, αναφορά πρέπει να γίνει και στα Fatalities, τα οποία αποτελούν ό,τι πιο σιχαμερό έχουμε δει ποτέ επί της οθόνης μας, με τον Baraka να τσιμπάει μια μπουκιά από το μυαλό του αντιπάλου του και τη φαντασία των δημιουργών γενικότερα να εκτοξεύεται. Κάποιοι θα τρέξουν να το χαρακτηρίσουν ρηχή διασκέδαση, εμείς το χαρακτηρίζουμε δημιουργική απόλαυση. Και όχι δεν επηρεάζει την κοινωνική μας ζωή. Τουλάχιστον μέχρι να αποδειχτεί από κάποια έρευνα…

Φυσικά, η βία δεν πλασάρεται στεγνά, αλλά όλο το πακέτο διακατέχεται από απαράμιλλο στιλ, όπως έχουμε συνηθίσει από τα παιχνίδια της εταιρείας. Δεν είναι μόνο οι κινήσεις και οι χορογραφίες ή η κίνηση της κάμερας. Είναι όλο το πακέτο, από τις γραμματοσειρές, τα μενού, τη μουσική, τον φωτισμό… Όλα συνάδουν σε ένα αποτέλεσμα άκρως προσεγμένο και καλογυαλισμένο (ακόμη και στην beta που είδαμε), το οποίο μας κάνει να περιμένουμε εναγωνίως την τελική έκδοση.

Το παιχνίδι κυκλοφορεί σε τρεις βδομάδες περίπου και θα περιλαμβάνει άπλετο υλικό, ως συνήθως, με story mode για όσους προτιμούν να παίζουν μόνοι, το οποίο θα εξερευνά ταξίδι στον χωροχρόνο, την επιστροφή παλιών αγαπημένων χαρακτήρων, την παρουσίαση νέων (στο σύνολο θα έχουμε 21 χαρακτήρες + 2 DLC, σύμφωνα με τις ως τώρα ανακοινώσεις) και άπειρα modes για να αναμετρηθείτε  με άλλους παίκτες διαδικτυακώς και να τους δείξετε τις ικανότητές σας. Σίγουρα αποτελεί ένα από τα φαβορί της χρονιάς.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης