Λευτέρης Ξυκομηνός

Το 2016 αναμφισβήτητα μέλλεται να γίνει η χρονιά της Εικονικής Πραγματικότητας, αγγλιστί Virtual Reality και εν συντομία VR. Η τεχνολογία είχε κάνει τα πρώτα της βήματα στο τέλος της δεκαετίας των 80s, μέχρι και τις αρχές των 90s (W Industries, Virtuality, κλπ), τα οποία αν και πρωτοποριακά δεν εγκλώβισαν το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού, λόγω του απαγορευτικά υψηλού κόστους, συν το γεγονός ότι η τεχνολογία δεν επαρκούσε ώστε να προσφερθεί οπτικο-ακουστικό περιεχόμενο ιδιαίτερα ελκυστικό. Πλέον όμως, η τεχνολογία μπορεί να αποδώσει γραφικά και ήχο τρομερά καλής ποιότητας, οι αισθητήρες επίσης έχουν εξελιχθεί πάρα πολύ, συνεπώς έχει έρθει η στιγμή της επανεμφάνισης του VR. Η Sony με το PlayStation VR (PSVR) που θα ανακοινωθεί γύρω στο Φθινόπωρο του 2016, η HTC με το Vive και το FaceBook με το Oculus Rift που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά, καθώς και αρκετά άλλα VR κράνη (headsets όπως ονομάζονται) σαφώς πιο «βήτα» κατηγορίας, συνθέτουν το περιβάλλον της Εικονικής Πραγματικότητας που θα μπει ο χρήστης αυτή τη χρονιά. Φυσικά, η Google δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από όλο αυτό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υποδεχόμαστε λοιπόν το «Google Daydream». Ένας συνδυασμός τόσο υλικού (hardware) όσο και λογισμικού (software) από την εταιρεία-κολοσσό, που θα προσφέρεται μέσω των σύγχρονων -και συμβατών με το Daydream- κινητών τηλεφώνων. Τα κινητά τηλέφωνα θα πρέπει να πληρούν κάποιες συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές ώστε να μπορούν να «τρέξουν» την Daydream πλατφόρμα, διότι περί πλατφόρμας πρόκειται. Μέσω αυτής της πλατφόρμας, η Google προσφέρει έναν εικονικό κόσμο στον χρήστη, με ποικιλία παιχνιδιών και εφαρμογών – μάλιστα, μετέτρεψε την δημοφιλή υπηρεσία διαμοιρασμού βίντεο YouTube σε πλήρη εικονική μορφή, ειδικά για τον Daydream (εικονικό) μικρόκοσμο.


ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα με τα κινητά τηλέφωνα που θα είναι ικανά για την απόδοση της Daydream πλατφόρμας, η Google παρουσίασε ένα ειδικό χειριστήριο, αποτελούμενο από δύο κουμπιά και μια επιφάνεια αφής (που επίσης μπορεί να πιεστεί μέσω ενός «κλικ»), ενώ είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες, απαραίτητους για «αντιλαμβάνεται» το λογισμικό τις κινήσεις και τους χειρισμούς του χρήστη στον εικονικό κόσμο. Η πλατφόρμα Daydream θα αποτελεί μέρος του νέου Λειτουργικού Συστήματος «Android N» και θα κάνει την εμφάνισή της, συνοδεία του πρώτου συμβατού κράνους (headset) με την πλατφόρμα, κατά το Φθινόπωρο του 2016.

Όπως αναφέραμε στην αρχή, χωρίς καμία αμφιβολία, το 2016 προβλέπεται να μείνει στην Ιστορία της Τεχνολογίας, ως η χρονιά που επανεμφανίστηκε η Εικονική Πραγματικότητα. Οι προτάσεις μέλλεται να είναι αρκετές, οι υποσχέσεις και οι τρόποι ψυχαγωγίας ποικίλες (από videogames, έως εφαρμογές και θέαση ταινιών), ενώ επίσης, η χρήση του VR επεκτείνεται και σε πιο σοβαρά πεδία, όπως η μηχανική, η αρχιτεκτονική και η ιατρική. Όπως όμως γίνεται κάθε φορά στα πρώτα βήματα μιας τεχνολογικής καινοτομίας, ακόμα κι αν αυτή επανεμφανίζεται μετά από 25 σχεδόν χρόνια με νέο πρόσωπο και δυνατότητες, σίγουρα θα έχει μερικές «παιδικές ασθένειες». Τώρα, το αν αυτές θα απομακρύνουν το καταναλωτικό κοινό ή όχι, και ακολούθως, αν τα επόμενα χρόνια εξαλειφθούν, μένει να αποδειχτεί…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης