Get Even - Review: Αμνησία και μυστήριο

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 21 Ιουνίου 2017, 21:38
Get Even - Review: Αμνησία και μυστήριο
Πληροφορίες

Τίτλος: Get Even
Διαθέσιμο σε: PlayStation 4, Xbox One, PC
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: The Farm 51
Εκδότρια Εταιρεία: Bandai Namco Entertainment
Είδος: First-Person Shooter
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 23 Ιουνίου 2017



Εισαγωγή
Ο εγκέφαλος είναι ένα από τα σημαντικότερα όργανα του ανθρώπινου οργανισμού. Με βάση αυτόν, μπορούμε να κινούμαστε, να νιώθουμε, να γευόμαστε, να πονάμε, να αισθανόμαστε, αλλά και να θυμόμαστε. Η μνήμη μερικές φορές είναι επιλεκτική, ειδικά όταν τα το παρελθόν υπήρξε επίπονο και δυσάρεστο, οπότε ο άνθρωπος έχει την τάση ν’ απωθεί αυτά τα γεγονότα που συνέβησαν υπό άσχημες συνθήκες.

Βρείτε περισσότερα παιχνίδια της Bandai Namco Entertainment ΕΔΩ.

Δηλαδή σ’ αυτό το review θα κάνουμε ανατομία και ψυχολογία; Όχι φυσικά, απλά το παιχνίδι θ’ ασχοληθεί εξ’ ολοκλήρου με τις δυνατότητες του εγκεφάλου, οι οποίες θα βοηθήσουν έναν άνθρωπο ν’ αναζητήσει την αλήθεια. Και μόνο ένας τρόπος υπάρχει να το καταφέρει: Να ζήσει τις ίδιες του τις αναμνήσεις. H Bandai Namco και το studio The Farm 51 μάς παρουσιάζουν το Get Even.



Σενάριο
Ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού μας ονομάζεται Cole Black και είναι ένας άνθρωπος με ιδιαίτερες αρετές. Με την υπηρεσία του στον Αμερικανικό Στρατό και την ενασχόληση του ως ιδιωτικός πράκτορας, μπορεί εύκολα να καταλάβει κάποιος για τι άνθρωπο μιλάμε. Δυστυχώς το παρελθόν του δεν ήταν τόσο «ήσυχο». Μετά από τις εμπειρίες του στο εργασιακό του περιβάλλον, κύλησε στο αλκοόλ και σε διάφορες άλλες περιπέτειες. Η μοίρα παίζει περίεργα παιχνίδια και έτσι το παιχνίδι ξεκινάει σ’ ένα μέρος, γεμάτο φρουρούς δίχως να ξέρει που βρίσκεται και τι πρέπει να κάνει (το ίδιο κι εμείς).

Συνεχίζοντας, θα καταλήξει σ’ ένα δωμάτιο όπου θα προσπαθήσει να σώσει μια κοπέλα ζωσμένη με εκρηκτικά, αλλά μια τεράστια λάμψη εμποδίζει να δούμε τι έγινε τελικά. Ο Cole Black ξυπνάει μέσα σ’ ένα άσυλο που του είναι εντελώς άγνωστο, ενώ υπάρχει μια φωνή που τον καθοδηγεί και του εξηγεί τι ακριβώς συνέβη.



Με το πρόγραμμα αυτό, ο ήρωάς μας θ’ αναζητήσει την αλήθεια μέσα από διάφορα γεγονότα του παρελθόντος αφού στη φάση που βρίσκεται, ξέρει μόνο τα βασικά στοιχεία του εαυτού του. Με τη βοήθεια της φωνής (ονομάζεται Red), θα προσπαθήσουμε να συνδέσουμε όλα τα κομμάτια του παζλ, ώστε να καταλήξουμε στην πρώτη σκηνή του παιχνιδιού, στο πώς φτάσαμε εκεί, αλλά και τι έγινε τελικά.

Το story από μόνο του παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον, αφού γίνεται μια τεράστια ανασκόπηση στις αναμνήσεις του Cole Black, στις οποίες μετέχουμε ενεργά, ενώ ταυτόχρονα ερχόμαστε και σε επαφή με άλλα άτομα στο άσυλο, τα οποία συμμετέχουν στο πρόγραμμα (ενδεχομένως) χωρίς τη θέλησή τους.



Gameplay
Ο πρωταγωνιστής μας θα λέγαμε πως είναι «εθισμένος» στο smartphone που διαθέτει, όμως υπάρχει ένας πολύ σοβαρός λόγος γι’ αυτό.Το εν λόγω gadget διαθέτει χαρακτηριστικά που δε θα μπορέσει να τα βρει κάποιος στην αγορά. Τουλάχιστον στο εμπόριο που όλοι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Εκτός από τις κλήσεις και τα μηνύματα, διαθέτει κάμερα αναγνώρισης DNA, θερμική κάμερα, φως υπεριώδους ακτινοβολίας, χάρτη καθώς και αποθηκευτικό χώρο για τις σημαντικές αναμνήσεις.

Ο οπλισμός του είναι τελευταίας τεχνολογίας κι αυτό γιατί εκτός από τα παραδοσιακά αυτόματα και τα πιστόλια, ο ήρωας μας έχει στην κατοχή του κάτι πολύ ιδιαίτερο: ένα αυτόματο όπλο, στο οποίο μπορεί να τοποθετήσει το smartphone και λειτουργεί ως εξής... Με τη θερμική κάμερα μπορεί να βλέπει τους εχθρούς, ενώ μπορεί να κρύβεται πίσω από οτιδήποτε και να σκοτώνει χωρίς να εκτίθεται. Μα πως γίνεται αυτό; Το όπλο έχει την ικανότητα να γυρνάει 90 μοίρες είτε δεξιά είτε αριστερά μαζί με το smartphone. Μόνο ο Cole Black το έχει στην κατοχή του επειδή το όνομά του συνδέεται με μια εταιρεία (περισσότερες λεπτομέρειες στο παιχνίδι).



Η ατμόσφαιρα του παιχνιδιού μοιάζει να είναι βγαλμένη από ταινία μυστηρίου για πολλούς και διάφορους λόγους. Κι εκεί είναι το σημείο που πατάει καλά το παιχνίδι, αφού όταν πλησιάζουμε στη λύση ενός προβλήματος ή σε κάποιους πιθανούς ρυθμούς, η ένταση του ήχου συνεχώς αυξάνεται. Θα δείτε πως τα ηχητικά εφέ που επέλεξε η The Farm 51 είναι τέτοια που δημιουργούν μια ατμόσφαιρα βγαλμένη από ταινία μυστηρίου. Παράλληλα, οι εικόνες από το άσυλο, από τους διαταραγμένους ανθρώπους, σε συνδυασμό με διάσπαρτες πλαστικές κούκλες που εμφανίζονται ξαφνικά, δημιουργούν το κλίμα που επιθυμούμε.

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν οι πληροφορίες που βρίσκονται σε διάφορα σημεία του χάρτη, τις οποίες θα ήταν καλό να τις μαζεύετε, αφού θα καταφέρετε να ενώσετε όλα τα κομμάτια στο παζλ του μυαλού του ήρωά μας. Αυτές μπορεί να είναι φωτογραφίες, γνωματεύσεις από γιατρούς, ηχογραφημένες συνομιλίες κτλ. Το Get Even προσφέρει ένα χώρο, τον οποίο μπορείτε να επισκεφθείτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα, στον οποίο έχουν αρχειοθετηθεί όλες οι πληροφορίες, τις οποίες μπορείτε να ξαναδείτε σ’ ένα «εργονομικό» recap.



Τεχνικός Τομέας
Δυστυχώς, το Get Even υστερεί αρκετά στον τεχνικό του τομέα. Αρχικά, τα γραφικά του εν έτει 2017 είναι σε πολύ μέτριο επίπεδο. Πολλές φορές θα δούμε τοποθεσίες που θα είναι αρκετά smooth, αλλά στην πλειοψηφία τα πράγματα δεν είναι ενθαρρυντικά. Ξεπερασμένα και χωρίς ζωντάνια, μας πάνε πολλά χρόνια πίσω, ειδικά τώρα που υπάρχει το PS4 Pro και σε λίγο καιρό θα κυκλοφορήσει και το Xbox One X. Μπορεί τα γραφικά να μην είναι ο νούμερο 1 παράγοντας για την κριτική ενός παιχνιδιού, αλλά αυτό που είδαμε μας δυσαρέστησε. Ταυτόχρονα έχουμε framedrops, τα οποία δεν δικαιολογούνται, αφού ο χάρτης είναι κλειστός, περιορισμένος και χωρίς εκρήξεις και απότομες μεταβολές της ταχύτητας. Γνωρίζουμε ότι το studio είναι μικρό, αλλά δεν περιμέναμε τέτοια αποτελέσματα με ταβάνι τα 30fps.

Ο χειρισμός έχει κι εκείνος τα προβλήματά του, με πρώτο και κύριο την απουσία του jumping. Μάλιστα είχε τύχει σημείο με το οποίο ο παίκτης μπορούσε άνετα να περάσει μέσα από ένα γκρεμισμένο τοίχο κι αντ’ αυτού η εναλλακτική ήταν να περάσει από άλλο γκρεμισμένο τοίχο μπροστά από 2 εχθρούς με κίνδυνο ν’ αποκαλυφθεί. Ένας άρτια εκπαιδευμένος πράκτορας θα το έκανε αυτό; Το να τρέχεις και να μην μπορείς να συρθείς είναι επίσης ένα πρόβλημα, αφού όταν ελλοχεύουν πολλοί πυροβολισμοί είναι δύσκολο να σταματήσεις το τρέξιμο και να κρυφτείς, μιας ο θάνατος δεν είναι μακριά. Πάντα μέχρι ενός σημείου, ο χειρισμός είναι υποκειμενικός και θέμα συνήθειας, αλλά κάποια πράγματα σε παιχνίδι first-person-shooter θεωρούνται δεδομένα.



Συμπεράσματα
Σε γενικές γραμμές, το Get Even κερδίζει τις εντυπώσεις κυρίως στο κομμάτι της ιστορίας και της ατμόσφαιρας. Υπάρχει αυτή η περιέργεια να δεις τι απέγινε τελικά η κοπέλα στην πρώτη σκηνή και ταυτόχρονα ν’ αναζητήσεις την αλήθεια και να βοηθήσεις τον πρωταγωνιστή ώστε να ανακτήσει τη μνήμη του. Μέσα σε όλο αυτό, υπάρχει το κλίμα του άσυλου και ο πολύ αποδοτικός ήχος, που θα σας μεταφέρει τη μυστηριώδη ατμόσφαιρα.

Πέραν τούτου, δεν έχει να προσφέρει πολλά παραπάνω, ενώ η έκτασή του υπολογίζεται περίπου στις 10 ώρες. Τόσο στο κομμάτι των γραφικών, όσο και του χειρισμού, υστερεί σε σχέση με πολλά παιχνίδια της νέας γενιάς και κυρίως του είδους του. Για first-person-shooter είναι μέτριο και αξίζει μια ενοικίαση περισσότερο από μια αγορά, ιδιαίτερα σε μια εποχή που κυκλοφορούν παιχνίδια μεγαθήρια.

Βαθμολογία:  6/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Bandai Namco Entertainment Hellas για τις ανάγκες του Review.

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 21 Ιουνίου 2017, 21:38