Πληροφορίες

Τίτλος: Generation Zero
Πλατφόρμες: PS4 / PC / Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Avalanche Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Avalanche Publishing
Είδος: First Person Shooter
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 26 Μαρτίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εισαγωγή

Το Generation Zero αποτελεί την νέα προσπάθεια της Avalanche Studios, εταιρία που είναι γνωστή για μια σειρά από παιχνίδια ανοιχτού κόσμου όπως τα Just Cause, το Mad Max κ.α. Ανακοινώθηκε τον Ιούνιο του 2018 και κυκλοφόρησε στα τέλη του Μαρτίου που μας πέρασε, ενώ είναι ο πρώτος τίτλος πρώτου προσώπου της Σουηδικής εταιρίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παίζοντας το Generation Zero θα παρατηρήσετε ότι το παιχνίδι επιχειρεί να συνδυάσει στοιχεία από πολλούς επιτυχημένους τίτλους της αγοράς, όπως γενικά τα battle royale games λόγω του looting system και το Ηorizon Zero Dawn λόγω των εχθρικών ρομπότ, ενώ το όλο περιβάλλον γοητευτεί καθώς θυμίζει αρκετά μια επαρχιακή περιοχή της Σουηδίας στα τέλη της δεκαετίας του ’80.

Δυστυχώς όμως ενώ το Generation Zero βασίζεται σε μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιδέα, η εκτέλεση μαστίζεται από αρκετά προβλήματα.

Σενάριο

Όπως αναφέραμε πιο πάνω, το Generation Zero λαμβάνει χώρα στην Σουηδία στα τέλη της δεκαετίας του ’80, όπου μια παρέα από εφήβους απολαμβάνει τις διακοπές της στη μέση της θάλασσας πάνω σε ένα σκάφος. Γυρνώντας από τις διακοπές τους ανακαλύπτουν ότι για κάποιο ανεξήγητο λόγο έχουν εξαφανιστεί όλοι οι κάτοικοι και δολοφονικά ρομπότ μηχανές έχουν πλημμυρίσει την χώρα.

Εμείς αναλαμβάνουμε το χειρισμό ενός νεαρού ή νεαρής (αφού δημιουργήσουμε τον χαρακτήρα μας μέσα από ένα αρκετά φτωχό customization menu) και σκοπός μας εκτός την επιβίωση, είναι να ανακαλύψουμε τι έχει συμβεί και που έχουν πάει οι κάτοικοι.

Το σενάριο του παιχνιδιού αν και στην αρχή μας φάνηκε ωραία ιδέα, εξελίσσεται από αδιάφορα έως κουραστικά, καθώς δεν υπάρχουν ούτε κινηματογραφικές σκηνές, ούτε χαρακτήρες με τους οποίους μπορείτε να συνομιλήσετε, ενώ για να μάθετε τι έχει συμβεί θα πρέπει να ψάξετε κάθε περιοχή αρκετά για να βρείτε πληροφορίες, είτε γραπτώς είτε ακούγοντας ηχητικά μηνύματα που έχουν αφήσει οι κάτοικοι. Η παρουσίασή του είναι στα μειονεκτήματα του τίτλου.

Gameplay

Το Generation Zero είναι ένα παιχνίδι πρώτου προσώπου, που βασίζεται στην εξερεύνηση του τεράστιου ανοιχτού κόσμου και την προσπάθεια επιβίωσης από τις εχθρικές μηχανές.

Η εξέλιξη της ιστορίας όπως αναφέραμε παραπάνω, γίνεται μέσω αποστολών, οι οποίες σας αναγκάζουν να το ρίξετε στο ψάξιμο, ώστε να τις ολοκληρώσετε. Αυτό είναι το μεγαλύτερο αρνητικό του τίτλου. Η Avalanche Studios έχει δημιουργήσει έναν υπερβολικά τεράστιο κόσμο, χωρίς νόημα. Κάθε αποστολή αναφέρει γενικά τι πρέπει να κάνετε, σε ποια περιοχή πρέπει να πάτε, χωρίς αυτές να αναφέρονται στον χάρτη και χωρίς να υπάρχει κάποιο βοηθητικό waypoint στην πυξίδα σας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αρκετά άσκοπο ψάξιμο, το οποίο καταντάει κουραστικό και βαρετό μετά από λίγο, κυρίως λόγω και του δυσλειτουργικού inventory.

Ένα παιχνίδι που βασίζεται κυρίως στο loot, δεν γίνεται να έχει ένα τόσο κακό οργανωτικά inventory. Εκτός ότι στα πρώτα δέκα λεπτά το είχαμε γεμίσει, καθώς δεν γνωρίζαμε σε τι χρησιμεύει κάθε αντικείμενο, οι άνθρωποι της Avalanche Studios σκέφτηκαν μας παιδέψουν λίγο ακόμα, αφήνοντας εκτός το αυτόματο stack στα ίδια αντικείμενα. Για παράδειγμα είχαμε τοποθετήσει τα first aid kits σε ένα quick slot. Όσο περνούσε η ώρα μαζεύαμε ακόμα περισσότερα τα οποία δεν ενώνονταν με τα ήδη υπάρχοντα, αλλά καταλάμβαναν ξεχωριστό χώρο στο inventory. Έτσι εμείς έπρεπε να τα αποδεσμεύσουμε από το quick slot, να τα ενώσουμε και να τα ξανατοποθετήσουμε στο quick slot. Και αυτό αφορά όλα τα αντικείμενα τα οποία θα βρείτε σε αρκετά μεγάλο αριθμό (πχ. σφαίρες). Για να μην αναφέρουμε ότι οι σφαίρες δεν μπαίνουν αυτόματα στο εκάστοτε όπλο, αλλά πρέπει εσείς να τις ορίζετε κάθε φορά που τελειώνουν. Πραγματικά κουραστικό.

Αν ξεπεράσετε το τραγικό inventory, τότε κατά την διάρκεια της εξερεύνησής σας θα βρείτε μια πλειάδα από αντικείμενα, όπλα και ρούχα (τα οποία ανεβάζουν διάφορα στατιστικά και δεν είναι μόνο κοσμητικά), τα οποία θα σας φανούν χρήσιμα στο να εξοντώσετε τα αιμοδιψή ρομπότ.

Τα ρομπότ που θα συναντήσετε μπορείτε να τα αντιμετωπίσετε με διάφορους τρόπους, χρησιμοποιώντας είτε stealth, είτε απευθείας. Παρόλο που ειδικά την νύχτα είναι αρκετά “τρομαχτικά”, τη μέρα θα παρατηρήσετε ότι κινούνται εντελώς προβλέψιμα. Το Α.Ι. τους είναι κακό, καθώς πολλές φορές κάθονται και σας κοιτούν αρκετά δευτερόλεπτα πριν σας επιτεθούν, ενώ για κάποιον λόγο μπορούν να σας εντοπίσουν από αρκετά μεγάλη απόσταση (μας εντόπισαν ακόμα και μέσα σε safe house εκτός του οπτικού τους πεδίου). Θα περιμέναμε από μηχανές που κυρίευσαν τον πλανήτη να συμπεριφέρονται λίγο πιο έξυπνα.

Ολοκληρώνοντας αποστολές ή κερδίζοντας μάχες ο χαρακτήρας σας ανεβαίνει επίπεδα και επιβραβεύεται με πόντους τους οποίους μπορείτε να τους ξοδέψετε σε ένα ικανοποιητικό skill tree. Μπορείτε να ανεβάσετε από την ζημιά των όπλων, μέχρι τα physical στοιχεία του χαρακτήρα σας.

Τέλος θα θέλαμε να αναφέρουμε την μεγαλύτερη μας απογοήτευση για το Generation Zero. Η Avalanche Studios το προόριζε σαν ένα καθαρόαιμο multiplayer co-op τίτλο, με αποτέλεσμα να μην έχει δώσει καθόλου βάση στο single-player κομμάτι. Παράλληλα και το multiplayer έχει μεγάλα προβλήματα. Ενώ σας δίνει την επιλογή να παίξετε μόνοις σας (κάτι που δεν το προτείνουμε, γιατί το παιχνίδι είναι πολύ πιο βαρετό έτσι), δεν έχει φροντίσει να εξισορροπήσει τα δυο modes με αποτέλεσμα αν δεν μπορείτε να βρείτε κόσμο, ουσιαστικά δεν έχει νόημα να παίζετε το παιχνίδι.

Στο multiplayer η κατάσταση του Generation Zero βελτιώνεται αρκετά, ειδικά αν έχετε δική σας παρέα. Η ομάδα σας μπορεί να χωρέσει μέχρι τρία ακόμα άτομα, τα οποία μπορούν να σας βοηθήσουν στο παιχνίδι σας. Το πρόβλημα με το multiplayer παρουσιάζεται στους ελάχιστους παίκτες που είναι κάθε στιγμή online, ενώ αν μπείτε σε ξένο παιχνίδι και δεν δημιουργήσετε δικό σας, εκτός του ότι οι αποστολές που θα σας εμφανίζονται θα είναι του παίκτη που κάνει το host, ακόμα και αν τις ολοκληρώσετε, δεν θα ολοκληρωθούν στον δικό σας παίκτη. Εν ολίγοις θα πρέπει να τις ξανακάνετε σε δικό σας host. Πρόκειται απλά για κακές σχεδιαστικές επιλογές.

Τεχνικός Τομέας

Τα γραφικά του παιχνιδιού έχουν δημιουργηθεί μέσω της Apex Engine, και παρόλο που δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, θα τα χαρακτηρίζαμε ικανοποιητικά. Ειδικά τα περιβάλλοντα, οι φωτισμοί και τα εφέ τις βροχής, μας έβαλαν αμέσως στο κλίμα, καθώς σε κάθε γωνιά που θα κοιτάξετε ένα και μόνο πράγμα θα σας έρχεται στο μυαλό: απελπισία και εγκατάλειψη.

Από την άλλη υπάρχουν και εδώ αρκετά προβλήματα κυρίως με το πόσο επαναλαμβανόμενο είναι το εσωτερικό των κτηρίων. Πραγματικά κάθε δεύτερο σπίτι μοιάζει τόσο υπερβολικά με το προηγούμενο, που είναι λες και οι developers αρκέστηκαν σε ένα απλό copy-paste.

Όσον αφορά τον ηχητικό τομέα δεν έχουμε να πούμε πολλά. Ομιλίες πέρα από διάφορα ηχητικά που θα ακούσετε στην Σουηδική γλώσσα δεν υπάρχουν, ενώ και οι μουσικές που ντύνουν το παιχνίδι είναι επαναλαμβανόμενες.

Συμπέρασμα

Εν κατακλείδι έχοντας συμπληρώσει αρκετές ώρες στο Generation Zero, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες απογοητεύσεις της χρονιάς μέχρι τώρα. Τόσο επειδή προέρχεται από μια εταιρεία που έχει δώσει αρκετά καλά δείγματα και κυρίως επειδή είχε τα φόντα, αλλά δυστυχώς κατέληξε να μην έχει ταυτότητα. Θέλει να είναι survival; Θέλει να δώσει βάση στον ανοιχτό κόσμο και στην εξερεύνηση; Στα κακά ρομπότ που σας κυνηγάνε; Στο shooting και στην ανάπτυξη του χαρακτήρα; Σε όλα μαζι; Μάλλον σε τίποτα από αυτά.

Όπως αναφέραμε στην αρχή η Avalanche Studios προσπάθησε να βάλει στοιχεία από αρκετούς διάσημους τίτλους στο Generation Zero και έφτασε σε σημείο να δημιουργήσει ένα παιχνίδι χωρίς προσωπικότητα και με μπόλικα προβλήματα. Ακόμα και το co-op το οποίο θεωρητικά είναι το δυνατό του κομμάτι, δεν καταφέρνει να κρατήσει τα προσχήματα. Δυστυχώς στην κατάσταση που βρίσκεται τώρα ο τίτλος, δεν μπορούμε να τον προτείνουμε σε κάποιον.

Βαθμολογία: 5/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media για τις ανάγκες του Review.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης