Πληροφορίες

Τίτλος: F1 2017
Διαθέσιμο σε: PC / PlayStation 4 / Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Codemasters Birmingham
Εκδότρια Εταιρεία: Codemasters
Είδος: Racing
Ηλικίες: 3+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 25 Αυγούστου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εισαγωγή
Τα “σκαμπανεβάσματα” στην ποιότητα του επίσημου βιντεοπαιχνιδιού της Formula 1 τις τελευταίες χρονιές έχουν προβληματίσει την Codemasters, που βρίσκεται πίσω από τη ανάπτυξη της σειράς. Με την κυκλοφορία του F1 2016, πριν από έναν περίπου χρόνο, τα χαμόγελα άρχισαν να επιστρέφουν στα πρόσωπα των υποστηρικτών της σειράς.

Αρκετά παράπονα του κοινού εισακούστηκαν και με τη συνολική του εικόνα έδειξε πως η εταιρεία άρχισε να βαδίζει πλέον προς τη σωστή κατεύθυνση. Γεμάτη αυτοπεποίθηση αυτή τη φορά, η Codemasters διαφήμισε το νέο F1 2017 ως το “πληρέστερο και συναρπαστικότερο βιντεοπαιχνίδι F1”. Με τη δήλωση αυτή αυτομάτως έθεσε τον πήχη υψηλότερα, κέντρισε το ενδιαφέρον του κοινού κι αυτό που μένει είναι να δούμε τι προσφέρει στην πράξη το πιο πρόσφατο μέλος της Racing σειράς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαθέσιμα Modes
Με την πρώτη ματιά γίνεται εμφανές πως φέτος υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στα διαθέσιμα Modes σε σχέση με τα αντίστοιχα της περασμένης χρονιάς. Νέα προσθήκη είναι αυτή του Event. Πρόκειται για αγώνες με τη μορφή σεναρίων με συγκεκριμένους στόχους. Τα σενάρια αυτά ανανεώνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα με γνώμονα τα Grand Prix που λαμβάνουν χώρα στην πραγματικότητα την εκάστοτε περίοδο. Για παράδειγμα, ένα σενάριο μας έβαλε στη θέση του οδηγού Sergio Perez και του μονοθέσιού του στην Force India Mercedes με στόχο τον βάθρο στο Gran Prix της Monza. Εκτός από τον καλύτερο δυνατό χρόνο, στα συγκεκριμένα διαδικτυακά Leaderboards θα αναρριχηθείτε συλλέγοντας πόντους σύμφωνα με την γενικότερη επίδοσή σας (τρόπος οδήγησης, τελική θέση κ.α.). Στην ουσία, το Event Mode είναι μία βελτιωμένη κι εναλλακτική εκδοχή του Time Trials που εμπεριέχεται και φέτος. Καλοδεχούμενη προσθήκη όπως και να έχει.

Το Championships Mode επιστρέφει εμπλουτισμένο με περισσότερες επιλογές πέραν της κλασσικής πλήρης σεζόν. Πολλά επιπλέον πρωταθλήματα κάνουν την εμφάνισή τους με διαφορές στον αριθμό των πιστών και άλλων κριτηρίων. Βελτιωμένο παρουσιάζεται και το Career Mode. Σε μεγάλο μέρος παρέμεινε ίδιο με πέρυσι. Από την αρχή μπορείτε να επιλέξετε την ομάδα με την οποία θα αγωνιστείτε και να προσπαθήσετε να εκπληρώσετε τους -διαφορετικούς βάσει δυναμικότητας των ομάδων- στόχους που θα σας τεθούν.

Προσθήκη μικρής σημασίας στο Career Mode είναι αυτή των επιπλέον “cutscenes” που σας φέρνουν σε επαφή με ακόμη περισσότερα μέλη της ομάδας, εμβαθύνοντας κατά κάποιο τρόπο στα εξωαγωνιστικά τεκταινόμενα μίας ομάδας στην Formula 1. Η σημαντικότερη προσθήκη βρίσκεται στο Research & Development Program. Διαθέτοντας ένα ολοκαίνουργιο Skill Tree με περισσότερα από εκατό σημεία προς αναβάθμιση, δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες να κάνουν ισχυρότερο το μονοθέσιο της ομάδας τους. Για να προσδοθεί ακόμη μεγαλύτερο επίπεδο ρεαλισμού, έχει προστεθεί η πιθανότητα του να μην αποφέρει αποτέλεσμα κάποια μηχανική αναβάθμιση, με τη δυνατότητα φυσικά μείωσης αυτού του ενδεχόμενου. Μία ακόμη προσθήκη είναι αυτή των Invitational Events, όπου δίνεται η ευκαιρία στους παίκτες να οδηγήσουν μερικά από τα ιστορικότερα μονοθέσια της F1.

Επιστρέφουν τα κλασικά μονοθέσια
Κάπου εδώ παίρνουμε την αφορμή για να μιλήσουμε για ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του F1 2017. Τα κλασσικά μονοθέσια κάνουν την επανεμφάνισή τους μετά το 2013 στη σειρά. H McLaren MP4/4 του θρυλικού Ayrton Senna από το 1988, η Ferrari F2004 του Michael Schumacher και η RB6 της Red Bull είναι μερικά από αυτά. Το κάθε μονοθέσιο είναι κατασκευασμένο με εξαιρετική λεπτομέρεια και διαθέτει μοναδική προσέγγιση κατά την οδήγηση προσφέροντας μία απολαυστική εμπειρία οδήγησης. “Μελανό” σημείο της προσθήκης αυτής είναι το γεγονός πως η διαφορά δυναμικότητας των παλαιότερων ιστορικών μονοθεσιών έναντι των πιο σύγχρονων είναι εμφανής και το να τα δείτε να τρέχουν ταυτόχρονα στην ίδια πίστα δεν θα σας προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις.

Οδηγική συμπεριφορά / Χειρισμός
Περνώντας στη συνολική συμπεριφορά του μονοθέσιου φέτος εντός της πίστας και στον τομέα του χειρισμού δεν υπήρξαν πολλές διαφορές. Δεν χρειάζονταν μεγάλες αλλαγές ούτως ή άλλως στον συγκεκριμένο τομέα. Η σημαντικότερη διαφορά εντοπίζεται στο σημείο των στροφών. Τα μονοθέσια δείχνουν να αποδίδουν πλέον την αίσθηση του βάρους τους καλύτερα. Σε συνδυασμό με τα ελαστικά που φαίνονται να είναι πλατύτερα, ο έλεγχος των στροφών μοιάζει να γίνεται ιδανικός. Ως συνήθως, το εύρος βοήθειας στην οδήγηση είναι ξανά μεγάλο κι έτσι ο καθένας μπορεί να βρει τις ιδανικές βοηθητικές ρυθμίσεις για εκείνον. Όσο περιορίζονται οι βοηθητικές ρυθμίσεις τόσο περισσότερο δημιουργείται η εντύπωση πως το επίπεδο προσομοίωσης χειρισμού ενός πραγματικού μονοθεσίου της Formula 1 ολοένα και αυξάνεται.

Φυσικά, η τιμονιέρα θα έχει πάντα το πάνω χέρι έναντι του συμβατικού χειριστηρίου στον τομέα του χειρισμού. Παρόλα αυτά, αν δεν ψάχνετε την τελειότητα, τα joypads είναι αρκετά για να απολαύσετε όλα αυτά που έχει να προσφέρει εντός της πίστας ο τίτλος. Με λίγα λόγια, η φετινή συμπεριφορά τον οχημάτων είναι από τις καλύτερες που έχουμε δει σε επίσημο παιχνίδι F1.

Τεχνικός Τομέας
H A.I. των αντίπαλων οδηγών φαίνεται να έχει βελτιωθεί σε σχέση με πέρυσι, χωρίς όμως να καταφέρνει να γίνει σημείο αναφοράς. Θα λέγαμε πως παρουσιάζεται ιδιαίτερα ουδέτερη. Οι αλλοπρόσαλλες ενέργειες του παρελθόντος δείχνουν να εξαλείφονται, αλλά ακόμη δεν έχει αναπτυχθεί η οποιαδήποτε προσωπικότητα. Σε όλες τις περιπτώσεις οδηγών και μονοθεσίων, η οδηγική συμπεριφορά είναι ίδια τόσο στην επιθετική, όσο και στην αμυντική οδήγηση. Η μοναδική τους διαφορά προκύπτει από την διαφορετική δυναμικότητα στα μονοθέσια κάθε ομάδας. Όπως και να έχει, το εύρος ρύθμισης δυσκολίας θα σας δώσει την πρόκληση που ψάχνετε.

Για μία ακόμη φορά οι servers της Codemasters στο Online Multiplayer ανταποκρίνονται αξιόπιστα. Δεν αντιμετωπίσαμε οποιοδήποτε πρόβλημα σύνδεσης. Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τους εταίρους παίκτες που συναντήσαμε ανά τον κόσμο. Πρώτη φορά σε παιχνίδι της σειράς είδαμε τόσο πολλούς παίκτες μαζί να οδηγούν αλλοπρόσαλλα. Σε όσα παιχνίδια συμμετείχαμε, οι μισοί οδηγοί προσπαθούσαν να τερματίσουν πρώτοι, ενώ οι άλλοι μισοί ενδιαφέρονταν περισσότερο για το πώς θα τρακάρουν τα άλλα οχήματα και γενικότερα πώς θα χαλάσουν την εμπειρία των άλλων παικτών. Με το πέρασμα των ημερών, λογικά, η δεύτερη περίπτωση παικτών που αναφέραμε θα εξαλειφθεί μιας και με το παιχνίδι θα συνεχίσουν να ασχολούνται όσοι ενδιαφέρονται πραγματικά.

Οπτικά, συγκριτικά με το F1 2016, δεν εντοπίσαμε σημαντικές βελτιώσεις. Εντός της πίστας, το αποτέλεσμα συνεχίζει να είναι εντυπωσιακό με μεγάλες λεπτομέρειες στις επιφάνειες του εδάφους, των μονοθέσιων και την εξαιρετική αναπαράσταση των ποικίλων καιρικών εφέ που διατίθενται. Εκτός πίστας, το αποτέλεσμα παραμένει λιγότερο ποιοτικό, με τα textures της κάθε επιφάνειας να δείχνουν πιο “χοντροκομμένα”. Το screen tearing όταν βρίσκεστε στα pits πριν την έναρξη κάποιου session συνεχίζει να υπάρχει, αλλά ευτυχώς περιορίζεται μόνο στο συγκεκριμένο σημείο, χωρίς να μειώνει το κατά τα άλλα ποιοτικό αποτέλεσμα. Δεδομένου του ότι δεν υπήρξε αξιοσημείωτη διαφορά φέτος, στην επόμενη κυκλοφορία θα θέλαμε να δούμε το βήμα παραπάνω οπτικά.

Συμπέρασμα
Η Codemasters συνέχισε να βαδίζει προς την σωστή κατεύθυνση και φέτος. Τα διαθέσιμα Modes εμπλουτίστηκαν, το Career Mode απέκτησε περισσότερο “βάθος” με την προσθήκη του R&D τομέα και μερικά από τα ιστορικότερα μονοθέσια του θεσμού επέστρεψαν δυναμικά.

Ιδανικά θα θέλαμε ακόμη μία A.I. με δυναμικότερη προσωπικότητα και μία υπέρβαση του οπτικού τομέα. Όπως και να έχει, με μικρές -αλλά διόλου ευκαταφρόνητες- προσθήκες το F1 2017 καθίσταται ως ένα από τα καλύτερα επίσημα βιντεοπαιχνίδια της F1.

Βαθμολογία:  8/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media για τις ανάγκες του Review.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης