Dragon Ball Xenoverse 2 - Review: Η σειρά επιστρέφει πληρέστερη κι ελαφρώς βελτιωμένη

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 8 Νοεμβρίου 2016, 17:14
Dragon Ball Xenoverse 2 - Review: Η σειρά επιστρέφει πληρέστερη κι ελαφρώς βελτιωμένη
Πληροφορίες

Τίτλος: Dragon Ball Xenoverse 2
Πλατφόρμες: PC / PS4 / Xbox One
Tested on: PS4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Dimps
Εκδότρια Εταιρεία: Bandai Namco Entertainment
Είδος: Fighting, Role-Playing
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 28 Οκτωβρίου 2016




Ο Goku και η παρέα του κατέχουν μία ξεχωριστή θέση στην καρδιά των Ελλήνων και ιδιαίτερα σε αυτούς που έζησαν τα παιδικά τους χρόνια στη δεκαετία των '90. Ο λόγος για τη σειρά «σύμβολο»παγκοσμίως στον τομέα των manga και anime, που δεν είναι άλλη από το Dragon Ball. Το franchise έχει γνωρίσει μία σειρά από επιτυχημένες κυκλοφορίες και στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, με τον πιο πρόσφατο σημαντικό τίτλο να είναι το Dragon Ball Xenoverse, που έγινε διαθέσιμο το 2015.

To υβρίδιο μεταξύ MMORPG και Fighting είδους απέσπασε ενθαρρυντικές κριτικές στο ξεκίνημά του. Έτσι, φτάνουμε στο παρόν και την κυκλοφορία του Dragon Ball Xenoverse 2. Την ανάπτυξη του τίτλου ανέλαβε εκ νέου το στούντιο Dimps, εκείνο που δημιούργησε και το πρώτο Xenoverse. Μένει να δούμε τι διαφορές παρουσιάζει η συνέχεια της σειράς.



Τα γεγονότα του Xenoverse 2 πραγματοποιούνται δύο χρόνια μετά από εκείνα του πρώτου τίτλου. Οι δυνάμεις του κακού επιστρέφουν, αυτή τη φορά ισχυρότερες, προσπαθώντας να αλλάξουν τα γεγονότα του παρελθόντος για ακόμη μία φορά. Με κίνδυνο ξανά τον αφανισμό των ηρώων της σειράς, εσείς ως πρωταγωνιστής και μέλος της -αναβαθμισμένης πλέον- Φρουράς του Χρόνου, αναλαμβάνετε την επικίνδυνη αποστολή να επαναφέρετε την τάξη στην ιστορία του παρελθόντος.


Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τα παιχνίδια της Bandai Namco Entertainment ΕΔΩ.


Το σενάριο σε ένα τεράστιο ποσοστό είναι ίδιο με το προηγούμενο παιχνίδι, ενώ έχει εμπλουτιστεί ελαφρώς με την είσοδο νέων εχθρικών απειλών. Ομολογουμένως, η ιστορία του παιχνιδιού μας φάνηκε διασκεδαστική, μιας και έχουμε την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουμε με τους γνωστότερους χαρακτήρες του Dragon Ball και να γίνουμε κομμάτι του κι εμείς. Όμως, έχοντας παίξει τον πρώτο τίτλο, νιώσαμε έντονα πολλές φορές το στοιχείο της επανάληψης.



Το κακό θα ήταν μικρό αν η επανάληψη περιοριζόταν στα «στενά» του σεναρίου. Δυστυχώς, το στοιχείο αυτό παρατηρείται και στο Gameplay του παιχνιδιού. Το σύνολο του Xenoverse 2 μοιάζει περισσότερο με ένα expansion του πρώτου τίτλου παρά με την αυτοτελή του συνέχεια. Αυτό δεν είναι απαραιτήτως κακό, περισσότερο για τους νεοεισελθέντες παίκτες, μιας και το παιχνίδι διαθέτει μερικούς διασκεδαστικούς και σταθερούς gameplay μηχανισμούς. Όσοι όμως επιστρέφουν στη σειρά και περίμεναν να δουν ουσιαστικές αλλαγές, μάλλον θα απογοητευτούν. Για να μην είμαστε άδικοι όμως, οι παίκτες που επιστρέφουν στη σειρά αναμένεται να ικανοποιηθούν από ορισμένες προσθήκες που πραγματοποίησε το στούντιο Dimps, τις οποίες θα αναφέρουμε παρακάτω.

Γνώμη μας είναι πως το παιχνίδι αξίζει τα χρήματά σας ως ένα υβρίδιο μεταξύ Fighting και MMORPG, είτε έχετε παίξει το πρώτο της σειράς είτε όχι.Αρχικά, στα πρότυπα ενός MMO, στο ξεκίνημα θα κληθείτε να διαμορφώσετε τον χαρακτήρα σας, επιλέγοντας ανάμεσα στα πέντε είδη: Sayians, Namekians, γήινους, Majins και τη φυλή της Frieza. Οι επιλογές στην παραμετροποίηση της εμφάνισής του χαρακτήρα είναι ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με πέρυσι. Το HUB του παιχνιδιού αυτή τη φορά είναι η αναβαθμισμένη πόλη Conton (πρώην Toki-Toki), η οποία, όπως είχαν υποσχεθεί οι δημιουργοί της, είναι περίπου επτά φορές μεγαλύτερη. Αποτελεί μία ενιαία πόλη κι έτσι δεν έχουμε πλέον να αντιμετωπίσουμε αχρείαστους χρόνους loading. Επίσης, έχουν προστεθεί μικρές περιοχές όπως το Namekian Village.



Εντός της Conton City, όπως θα έκανε κάποιος και σε ένα κλασικό MMORPG, περιηγούμαστε και αναλαμβάνουμε τις κύριες και δευτερεύουσες αποστολές, συναντάμε NPC's ή άλλους πραγματικούς παίκτες, εφόσον είμαστε συνδεδεμένοι διαδικτυακά, αγοράζουμε αντικείμενα και συμμετέχουμε σε online ή offline μάχες. Προς εξοικονόμηση χρόνου κατά την περιήγησή μας στην Conton City, πλέον μπορούμε να πετάξουμε ή να βρεθούμε πάνω σε οχήματα. Αυτή είναι και μία προσθήκη που ζητούσε επιτακτικά το κοινό.

Tο συνολικό περιεχόμενο παρουσιάζεται αυξημένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, υπόσχεται να κρατήσει τους παίκτες απασχολημένους για πολλές ώρες, ενώ υπήρξαν και προσθήκες που ζητούσε το κοινό.Το περιεχόμενο του Xenoverse 2 υπόσχεται να μας κρατήσει απασχολημένους για πολλές ώρες τόσο με το περιεχόμενο της κύριας ιστορίας και κάθε είδους δευτερευόντων αποστολών, όσο και με την αναβάθμιση του χαρακτήρα μας. Κατά την πρόοδό μας, εκτός του custom χαρακτήρα μας, μπορούμε πάντα να έχουμε τον έλεγχο γνωστών χαρακτήρων στα Parallel Quests από το σύμπαν του Dragon Ball. Οι χαρακτήρες αυτοί ξεκλειδώνονται σταδιακά.



Εκτός του περιεχομένου, το σημαντικότερο σημείο που κρίνεται ο τίτλος είναι στο σύστημα μάχης του. Μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως ο συγκεκριμένος τομέας αποτελεί "αντιγραφή-επικόλληση" από την προηγούμενη κυκλοφορία με κάποιες προσθήκες και διαφοροποιήσεις στα είδη των επιθέσεων. Οι μάχες περικλείονται στο 3D περιβάλλον και έχουν έναν ταχύ ρυθμό που ταιριάζει "γάντι" στο ύφος του Dragon Ball. Aρχικά, δίνουν την εντύπωση πως επιτάσσουν την στρατηγική του button mashing. Όμως, όσο θα εξοικειώνεστε με το σύστημα μάχης και θα έρχεστε αντιμέτωποι με ισχυρότερους αντιπάλους, τόσο περισσότερο θα δημιουργείτε στρατηγικές και θα προσέχετε τις Health, Stamina και Ki μπάρες σας που αντιστοιχούν στη ζωή, τη δυνατότητα άμυνας κι ευκινησίας σας στον χώρο, αλλά και την ικανότητα να πραγματοποιείτε ειδικές επιθέσεις όπως το σήμα κατατεθέν "Kamehameha".

Εν κατακλείδι, το σύστημα μάχης συνεχίζει να διαθέτει διασκεδαστικούς και σταθερούς μηχανισμούς. Ένα από τα ελάχιστα παράπονα που έχουμε να κάνουμε όσον αφορά τις μάχες, αφορά στην κάμερα. Σε αρκετές περιπτώσεις, σε στιγμές κορύφωσης, η οπτική γωνία αλλάζει απότομα ερχόμενη είτε πολύ κοντά στον παίκτη μας, είτε σε σημείο που δε φαίνεται ο αντίπαλος. Αυτό έχει εννοείται δυσάρεστα αποτελέσματα για την εξέλιξη της μάχης. Είναι ένα πρόβλημα που παρουσιάστηκε και στο πρώτο Xenoverse αλλά προς απογοήτευσή μας δε διορθώθηκε.



Η τεχνητή νοημοσύνη (Α.Ι.) παρουσιάζεται σε αξιοπρεπέστατα επίπεδα με τους εχθρούς να αυξάνουν τον πήχη των ικανοτήτων τους, όσο αυξάνεται και η δυσκολία του παιχνιδιού. Από την άλλη, η φιλική A.I. ενώ στα χαμηλότερα επίπεδα δυσκολίας παρουσιάζεται βοηθητική -ίσως και περισσότερο από όσο θα την χρειαζόμασταν- στις δυσκολότερες μάχες δεν δείχνουν εξίσου ισχυροί, προσφέροντας μικρές συγκριτικά βοήθειες.

Οπτικά, ο εικαστικός χαρακτήρας που χρησιμοποιείται παραμένει πιστός στα πρότυπα των σχετικών anime και manga με τα μοντέλα χαρακτήρων να ικανοποιούν στη λεπτομέρεια. Σαν παιχνίδι με βάση τα MMO στοιχεία θα έπρεπε να μην αντιμετωπίζουμε προβλήματα συνδεσιμότητας με τους servers. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Δεν ήταν λίγες οι φορές που αδυνατούσαμε να συνδεθούμε στους servers του παιχνιδιού με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να απολαύσουμε αυτό που έχουν να προσφέρουν και να προσπαθούμε ξανά και ξανά. Παρόλα αυτά, όσες φορές συνδεθήκαμε και παίξαμε με άλλους παίκτες ανά τον κόσμο δεν παρατηρήσαμε το παραμικρό lag ή περιπτώσεις αποσύνδεσης.



Συμπέρασμα
Το Dragon Ball Xenoverse 2 θα μπορούσε άνετα να αποτελεί expansion του πρώτου τίτλου. H αίσθηση της επανάληψης σε σενάριο και gameplay για όσους έχουν παίξει τον πρωτότυπο τίτλο αναμένεται να είναι έντονη. Όμως, έχουμε να κάνουμε πάντα με ένα διασκεδαστικό παιχνίδι με μερικούς σταθερούς μηχανισμούς. Το συνολικό περιεχόμενο παρουσιάζεται αυξημένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, υπόσχεται να κρατήσει τους παίκτες απασχολημένους για πολλές ώρες, ενώ υπήρξαν και προσθήκες που ζητούσε το κοινό. Οι servers του παιχνιδιού, με εξαίρεση το πρόβλημα σύνδεσης, βρίσκονται σε καλά επίπεδα.

Γνώμη μας είναι πως το παιχνίδι αξίζει τα χρήματά σας ως ένα υβρίδιο μεταξύ Fighting και MMORPG, είτε έχετε παίξει το πρώτο της σειράς είτε όχι. Μόνο που στην περίπτωση που επιστρέφετε στη σειρά θα χρειαστεί να κάνετε τις υποχωρήσεις σας όσον αφορά το στοιχείο της επανάληψης.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Bandai Namco Entertainment Hellas για τις ανάγκες του Review.











Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 8 Νοεμβρίου 2016, 17:16