Του Παύλου Κρούστη

Η Crytek αποτελεί μία από τις εταιρείες με εξέχουσα φήμη στη βιομηχανία, χάρη στο ταλέντο και τις ικανότητες που διαθέτει το δυναμικό της στη δημιουργία τεχνικά ανεπτυγμένων παιχνιδιών και μάλιστα το Crysis του 2007 ίσως της έδωσε και τα σκήπτρα, αφού, μέχρι πρότινος, η φράση “Can it run Crysis?” χρησιμοποιούνταν σε περίσσεια για να αποδείξει κάποιο μηχάνημα τις τεχνικές του δυνατότητες, μιας και το Crysis -ενδεχομένως- ακόμη χρησιμοποιείται ως benchmark.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πέρασαν έκτοτε 14 χρόνια, όμως ακόμη και σήμερα το Crysis στα PC θεωρείται ένα τεχνικά άρτιο παιχνίδι που μπορεί να σταθεί δίπλα ακόμη και σε σημερινούς τίτλους. Φυσικά, το Crysis δεν διέθετε τις τεχνολογίες που υπάρχουν σήμερα, ούτε μπορούσε να χρησιμοποιήσει εξελιγμένα συστήματα πάνω σε τεχνικές που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια.
 

 

Συνδυαστικά, με την έξαρση των remastered κυκλοφοριών, η Crytek αποφάσισε να επαναφέρει τη σειρά στο προσκήνιο κι ενδεχομένως να… «δοκιμάσει τα νερά» για μια νέα κυκλοφορία; Δεν είναι λίγες οι φορές που οι εταιρείες ξοδεύουν χρήματα σε μικρές παραγωγές για remaster, προτού δοκιμάσουν κάποιο μεγάλο sequel ή νέο παιχνίδι σε ένα franchise. Τι ακριβώς έρχεται να κάνει αυτή η συλλογή; Πιθανώς έναν συνδυασμό όλων των παραπάνω.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πριν λίγους μήνες είδαμε το remaster του πρώτου παιχνιδιού να κυκλοφορεί όχι μόνο για τις οικιακές κονσόλες και τα PC, αλλά και για το Nintendo Switch, που τα έβγαλε πέρα, παρά τις θυσίες που αναμενόμενα είναι προαπαιτούμενες. Αναμενόμενα, η Crytek κυκλοφορεί και τα επόμενα δύο παιχνίδια της σειράς, εφόσον αυτό ήταν σημαντικά πιο εύκολο, καθώς είχε γίνει ήδη η αρχή.
 

Τα πρώτο Crysis θεωρείται ένας από τους «προπάτορες» των open-world παιχνιδιών. Έπειτα από τη δημιουργία του πρώτου Far Cry για λογαριασμό της Ubisoft, η Crytek, που μόλις είχε αναπτύξει τη δική της μηχανή γραφικών, την CryEngine, ήθελε να εξερευνήσει περαιτέρω τις τεχνικές της ικανότητες κι έτσι αποφάσισε να συνάψει μια συμφωνία με την EA για τη σειρά Crysis, η οποία θα ταυτιζόταν με τον όρο «τεχνική υπεροχή».

Το πρώτο Crysis ακόμη και σήμερα θεωρείται ναυαρχίδα των PC games και αποτελεί μια παραλλαγή του πρώτου Far Cry στην ουσία, αφού τα δυο παιχνίδια μοιράζονται πολλά κοινά στοιχεία και παράλληλα αποτέλεσαν τα πρώτα βήματα για τα open world first-person shooters. Η ελευθερία που έδινε το πρώτο παιχνίδι της σειράς στον παίκτη, μαζί με τις υπερδυνάμεις που αποκτούσε ο υπερ-στρατιώτης, Nomad, ήταν δύο από τα βασικά στοιχεία της επιτυχίας του. Ο όρος “sandbox” ορίστηκε για παιχνίδια, όπως το Crysis, το οποίο έδινε στον παίκτη μια αποστολή και σχεδόν κανέναν ορισμένο δρόμο προς την επίτευξή της, αφού οι επιλογές ήταν άπειρες. Ως Nomad είχατε τη δυνατότητα να παίξετε με απόκρυψη, να χρησιμοποιήσετε τακτικές, παίζοντας με την, -ομολογουμένως- ανεπτυγμένη για τότε, AI του παιχνιδιού ή να χρησιμοποιήσετε τον εξοπλισμό και τα οχήματα προς όφελός σας. Η αναγνώριση και το γενικότερο στρατιωτικό ύφος έδωσαν χαρακτήρα στο Crysis, το οποίο θύμιζε κάτι ανάμεσα σε Far Cry και την πρώτη ταινία “Predator”, καθώς ένα μυστήριο πλανιόταν πάνω από ένα νησί του Ειρηνικού, με τον Nomad και την ομάδα του να πρέπει να βρουν τι συμβαίνει.
 

Το μυστήριο έφτασε στο ζενίθ του δυστυχώς στο πρώτο παιχνίδι της τριλογίας, όπως το ίδιο ισχύει και για τα επίπεδα ελευθερίας του παίκτη, το οποίο αποτελεί όμως αμφιλεγόμενη άποψη. Το σενάριο του Crysis 1, οι πρωτότυπες ιδέες, ο απαράμιλλος τεχνικός τομέας και άλλα στοιχεία του είναι αυτά που χάρισαν στο παιχνίδι τη «στόφα» κλασικού τίτλου.

Πώς στέκεται λοιπόν σήμερα το παιχνίδι του 2007; Ως τίτλος που ήταν μπροστά από την εποχή του, το πρώτο Crysis, καταφέρνει και στέκεται πολύ καλά για την ηλικία του και σίγουρα καλύτερα από άλλα παιχνίδια της εποχής του. Η remastered τριλογία της Crytek, που αποτελεί ακριβώς αυτό που λέει το όνομά της και τίποτα παραπάνω -για όσους ήλπιζαν για remake-, φέρνει το Crysis 1 όπως ακριβώς το θυμόμασταν. Μπορεί η έκδοση αυτή να βασίζεται στην όχι και τόσο επιτυχημένη έκδοση των κονσολών, που είχε βγει μερικά χρόνια αργότερα, αντί να βασίζεται στην αρχική έκδοση PC (ενώ έχει προστεθεί παράλληλα και η αποστολή “Ascension” που υπήρχε μόνο στα PC), όμως η εταιρεία έχει κάνει τα πάντα για να «γυαλίσει» αυτήν την κυκλοφορία. Τα προβλήματα με τα bugs και τις επιδόσεις, που υπήρχαν το καλοκαίρι του 2020, όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το remaster αυτό, πλέον έχουν εξαλειφθεί και το Crysis Remastered τρέχει σε όλα τα modes και τις πλατφόρμες πλέον εξαιρετικά. Συγκεκριμένα το παιχνίδι διαθέτει πολλαπλά modes, 3 για την ακρίβεια, για τις “premium” κονσόλες περασμένης γενιάς, αλλά και της παρούσας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το παιχνίδι, όπως και ολόκληρη η remastered τριλογία, δεν έχει native έκδοση για PS5 και Xbox Series X|S, όμως τρέχει μέσω backwards compatibility και μάλιστα η εταιρεία έχει διαθέσει ειδικό patch για ξεκλείδωμα των fps.
 

Οι βελτιώσεις που βλέπουμε έχουν να κάνουν με μπόλικα τεχνικά σημεία: ξεκινώντας από τη μεγαλύτερη ανάλυση σαφώς και τα υψηλότερα framerates σε σχέση με τις τότε εκδόσεις των κονσολών, έχουμε έως και 4K / 60 fps, αναλόγως mode, ενώ διατίθεται και mode με software λύση ray-tracing, κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί ως τον Σεπτέμβρη του 2020, που κυκλοφόρησε ο τίτλος. Πέρα από τα παραπάνω, τα σημεία που βλέπουμε βελτιωμένα είναι η ανάλυση των textures, οι φωτισμοί και τα εφέ, ανάμεσα σε άλλα, δημιουργώντας τελικώς ένα αρκετά ικανοποιητικό αποτέλεσμα.
 

Από πέρυσι έως φέτος που κυκλοφόρησαν και τα επόμενα δύο παιχνίδια σε remastered μορφή, η εταιρεία κατάφερε να βελτιώσει πολλά πράγματα ακόμη: τα Crysis 2 και Crysis 3 Remastered, έχουν σημαντικότερες διαφορές και στέκονται πολύ καλύτερα από το πρώτο παιχνίδι της σειράς, όχι μόνο διότι είχαν κυκλοφορήσει αρχικά το 2011 και το 2013 αντίστοιχα, αλλά γιατί μέσα σε αυτόν τον χρόνο η εταιρεία φαίνεται να βελτίωσε και τα εργαλεία για το remastering των τίτλων. Αυτήν τη φορά «πείραξε» περισσότερα τα textures, τα οποία ανά σημεία διαθέτουν και νέο artwork, μαζί με αναβαθμισμένα μοντέλα και νέο σύστημα φωτισμού.

Για πρώτη φορά βλέπουμε επιτέλους τις εκδόσεις στις κονσόλες να φτάνουν σε ικανοποιητικές επιδόσεις (έως και 4Κ60 στις next-gen), αφού στην προ-προηγούμενη γενιά (Xbox 360 / PS3), τα δύο αυτά παιχνίδια «αγκομαχούσαν» στα 20-25 fps. Ειδικότερες βελτιώσεις βλέπουμε στο Crysis 3, το οποίο ήταν ήδη ένα παιχνίδι που είχε υιοθετήσει τεχνολογίες, που θα χρησιμοποιούνταν ευρύτερα στο μέλλον και αυτό φαίνεται και τώρα, αφού τα Crysis 2 και 3 Remastered εύκολα «περνούν» ως μοντέρνοι AAA τίτλοι.
 

Ως gameplay, φυσικά παραμένουν ολόιδια. Τo Crysis 2 είχε φέρει σημαντικές αλλαγές στη συνταγή του πρώτου παιχνιδιού, αφού έγινε σημαντικά πιο γραμμικό, αλλά ταυτόχρονα απέκτησε και πολύ καλύτερη ροή, ενώ είχαμε και πολλές quality of life βελτιώσεις, που ειδικότερα σήμερα εκτιμώνται περισσότερο, για να μην πούμε ότι αποτελούν μειονεκτήματα του Crysis 1. Το Crysis 3 επανέφερε κάπως μια πιο ανοιχτή δομή, δίνοντας περισσότερες επιλογές στον παίκτη, διορθώνοντας τα παραπατήματα στο stealth του δεύτερου παιχνιδιού, χωρίς όμως να παρουσιάζει άλλες σημαντικές διαφορές σε σχέση με τον δεύτερο τίτλο.

Συνολικά, έχουμε τρία single-player campaigns γεμάτα δράση και shooting, που έθεσαν τα στάνταρ στην εποχή τους, τα οποία ακόμη δεν έχουν αλλάξει ιδιαίτερα. Οι remastered μορφές δίνουν την ευκαιρία στην Crytek να δοκιμάσει πώς στέκεται η συνταγή της στην εποχή μας και παράλληλα σε εμάς τα τρία πολύ διασκεδαστικά αυτά παιχνίδια στην καλύτερη μορφή τους, τουλάχιστον στις κονσόλες.

 

Βαθμολογία

 

Πληροφορίες‌

‌Τίτλος:‌ Crysis Remastered Trilogy
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ Xbox Series X
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Crytek
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Crytek
Είδος:‌ First-Person Shooter / Stealth
Ηλικίες:‌ ‌‌16+‌ ‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 15 Οκτωβρίου 2021

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης