Το Battlefield 2042 χρειαζόταν λίγο περισσότερο χρόνο ανάπτυξης

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου 2021, 21:45
Το Battlefield 2042 χρειαζόταν λίγο περισσότερο χρόνο ανάπτυξης

Η σειρά που ανέδειξε καλύτερα από κάθε άλλη στο παρελθόν τους virtual πολέμους μεγάλης κλίμακας, μετά από δύο τίτλους τοποθετημένους σε Πρώτο και Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο αντίστοιχα, επιστρέφει σε μοντέρνα, και ελαφρώς πιο φουτουριστικά «λημέρια» με το Battlefield 2042. Χρονολογικά βρίσκεται 100 ακριβώς έτη από τον πρώτο τίτλο Battlefield (1942). Η EA DICE, με τη δύναμη της νέας γενιάς κονσολών στα χέρια της και με τη δίψα των fans για έναν... πιο μοντέρνο πόλεμο, μας παρουσιάζει το νέο της δημιούργημα.
 

Οι εταιρεία ανάπτυξης επέλεξαν να μην προσθέσουν single player campaign αυτήν τη φορά, καθώς το θεώρησαν μάλλον περιττό και η αλήθεια είναι πως δεν διαφωνούμε εντελώς με αυτήν την τακτική για τον συγκεκριμένο τίτλο, αρκεί το υπόλοιπο υλικό να επαρκεί ή να υπάρχει αντικατάσταση με κάτι φρέσκο και πλήρες στο online κομμάτι του.
 

 

Όπως προδίδει και o τίτλος του, το Battlefield 2042 θεματολογικά μάς μεταφέρει 20 χρόνια στο μέλλον, με το gameplay και τον εξοπλισμό πιο εξελιγμένο, αλλά όχι εντελώς futuristic. Για παράδειγμα, πολλά από τα γνωστά όπλα που υπάρχουν και σήμερα έχουν ελαφρώς μετατραπεί ή καλύτερα... αναβαθμιστεί για να ταιριάζουν στο concept, όπως για παράδειγμα το AK-47, που πλέον το βρίσκουμε ως AK-24, ενώ υπάρχουν και πολλά original όπλα, όπως το PP-24 που μέχρι την στιγμή που αποτελεί ένα από τα πιο overpowered όπλα.
 

Η ποικιλία των όπλων και του εξοπλισμού δεν είναι και η μεγαλύτερη που έχουμε δει σε αντίστοιχο τίτλο, αν και φανταζόμαστε πως η EA θα τον αυξήσει με τα υπερκοστολογημένα DLC που ήδη έχουν ανακοινωθεί. Το gunplay και η αίσθηση των όπλων είναι όπως τον γνωρίζαμε στη σειρά, όμως κατά το launch του τίτλου υπήρχαν θέματα με το bullet spread σε πολλά από τα όπλα. Οι παίκτες, κυρίως αυτοί των κονσολών, παραπονιούνται δίκαια πως οι σφαίρες δεν βρίσκουν τον στόχο παρότι σημαδεύουν ακριβώς πάνω στους αντιπάλους. Το πιο πρόσφατο update διόρθωσε ορισμένα από αυτά τα θέματα.
 

Η αλλαγή στα όπλα είναι πως όσο παίζουμε με ένα συγκεκριμένο από αυτά ξεκλειδώνουμε και τα attachments του σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες. Το νέο στοιχείο είναι πως μπορείτε να επιλέξετε πολλά attachments και να τα τοποθετείτε την ώρα του παιχνιδιού on-the-go πάνω στο όπλο με το πλήκτρο L1 (στο PS5). Θυμίζει την αντίστοιχη λειτουργία στα παιχνίδια Crysis.





Πέραν των όπλων φυσικά υπάρχουν και τα οχήματα εδάφους, αέρος αλλά και θαλάσσης. Πολλά είδη αρμάτων, αλλά και τα νέα και αρκετά overpowered hovercrafts, τα οποία είναι κίνδυνος-θάνατος, ιδιαίτερα για τους αρχάριους παίκτες. Μια νέα δυνατότητα στο Battlefield 2042 είναι η επιλογή να καλούμε οχήματα μέσω του μενού μας (υπό προϋποθέσεις βέβαια) στον τόπο που θα ορίσουμε. Πέραν των οχημάτων, μπορούμε να εγκαταστήσουμε combat robots ή turrets στην τοποθεσία της επιλογής μας. Ευτυχώς, οι περιορισμοί που υπάρχουν για το πλήθος τους στην πίστα αποσοβούν τις χαώδεις καταστάσεις, αλλά μην παραξενευτείτε αν δείτε κάποιο τανκ στην ταράτσα ενός ουρανοξύστη.
 

Τα γνωστά Conquest και Breakthrough modes της σειράς είναι και πάλι η κύρια «ατραξιόν» του παιχνιδιού με lobbies που γεμίζουν μέχρι και με 128 παίκτες ταυτόχρονα. Οι 8 νέοι χάρτες είναι τεράστιοι σε μέγεθος και διαθέτουν μεγάλη ποικιλία σε διάφορες καταστάσεις μάχης, μεγάλης, μεσαίας και μικρότερης κλίμακας, λόγω των επιμέρους εγκαταστάσεων που περιλαμβάνουν. Κάποιοι θα παραπονεθούν ότι λόγω του μεγέθους τους χρειάζεται αρκετό τρέξιμο, ιδιαίτερα στα πρώτα λεπτά των matches, όμως δεν τίθεται τέτοιο θέμα, καθώς μπορείτε να κάνετε respawn τόσο στους συμπαίκτες του squad σας, όσο και σε κατειλημμένες βάσεις, αλλά και σε οχήματα.
 





Παρ' όλο που στο παιχνίδι υπάρχουν οι τέσσερις βασικές κλάσεις (assault, medic, engineer, recon) δεν έχουν πλέον καμία σημασία, διότι οποιαδήποτε κλάση μπορεί να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε όπλο ή εξοπλισμό. Αντ’ αυτού, υπάρχουν οι Operators, οι χαρακτήρες δηλαδή, με τον καθέναν από αυτούς να έχει και διαφορετικό gadget, όπως για παράδειγμα τον γάντζο για να σκαρφαλώνει στα κτίρια, το healing gun που βελτιώνει την υγεία των συμπαικτών από μακρινή απόσταση και άλλα. Είναι ενδιαφέρον σαν σκεπτικό, αλλά όχι τόσο πρωτότυπο και καλοσχεδιασμένο, ώστε να αντικαταστήσει επάξια τις κλάσεις του παρελθόντος. Ίσως θα έπρεπε να υπάρχουν ξεκάθαροι ρόλοι στα squads, όπως παλαιότερα.
 

Η έλλειψη του single-player campaign αναπληρώνεται ουσιαστικά με την προσθήκη δύο νέων modes: το πρώτο εξ αυτών (και το πιο ενδιαφέρον) είναι το "Portal", στο οποίο οι παίκτες παίζουν σε remastered πίστες παλαιότερων Battlefield τίτλων, όπως το αρχικό Battlefield 1942, το Bad Company 2, αλλά και το Battlefield 3. Βρήκαμε την συγκεκριμένη προσθήκη εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και με σωστή απόδοση, ενώ σίγουρα θα χτυπήσει και φλέβες νοσταλγίας στους βετεράνους της σειράς. Οι 6 συνολικά πίστες είναι ολόιδιες σχεδιαστικά με αυτές του παρελθόντος, αλλά με τη μοντέρνα μηχανή γραφικών, και είναι πραγματικά χάρμα οφθαλμού. Τα όπλα, τα οχήματα και οι καταστροφές παραμένουν όπως γνωρίζαμε, ενώ το immersion είναι ακόμη πιο ισχυρό. Είναι ένα ενδιαφέρον εξτρα mode, που αν υποστηριχθεί αναλόγως, θα έχει και διάρκεια.




Το δεύτερο mode είναι το "Hazard Zone", στο οποίο πολλά squads των τεσσάρων ατόμων ρίχνονται στις μάχες, ώστε να αποκτήσουν data drives σκορπισμένα στον χάρτη και να τα κάνουν extract. Αντίπαλος τους φυσικά είναι τα υπόλοιπα squads, ενώ υπάρχουν και AI controlled bots, που κάνουν άμυνα στις συγκεκριμένες περιοχές. Είναι μια διαφορετική προσέγγιση για τα battle royale παιχνίδια, αν και ακόμα βρίσκεται σε αρχικό στάδιο. Στο συγκεκριμένο mode, ό,τι θέλουμε να αποκτήσουμε αγοράζεται με πόντους που κερδίζουμε από τα matches, ενώ δεν υπάρχει respawn από τη στιγμή που το squad μας εξουδετερωθεί. Ακόμη, μοιάζει κάπως μισό-τελειωμένο σαν εκτέλεση, αλλά έχει προοπτικές για κάτι καλύτερο, με ορισμένες προσθήκες στο μέλλον, αν αυτές έρθουν.
 

Οπτικά, το παιχνίδι μας άφησε με ανοιχτό το στόμα και κυρίως με την ποιότητα στους νέους χάρτες και τα εξαιρετικά εφέ των καιρικών φαινομένων. Στις next-gen κονσόλες (και συγκεκριμένα στο PS5, στο οποίο πραγματοποιήθηκε και το review) δεν υπάρχουν, παρά μόνο ένα mode, σε 60 fps, που μέχρι στιγμής δεν είναι πάντα σταθερά, αλλά αποδίδει άψογα το χάος του πολέμου σε πιο μοντέρνες περιοχές. Για να πετύχει αυτήν την καθαρότητα των γραφικών σε τόσο τεράστιους χάρτες, η DICE θυσίασε αρκετά τον τομέα των καταστροφών των κτιρίων, που γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Τα περισσότερα κτίρια δυστυχώς δεν καταστρέφονται και μοιάζουν να είναι φτιαγμένα από ατσάλι και αυτό είναι το μόνο μας παράπονο από τον οπτικό τομέα του τίτλου.
 



Δυστυχώς, υπάρχουν ορισμένα σοβαρά game breaking bugs, όπως το να βρισκόμαστε κάτω από τον χάρτη, μέσα στα textures του παιχνιδιού, ενώ δεν λείπουν και τα crashes, που δεν μας αφήνουν για παράδειγμα να κάνουμε respawn. Το μενού του τίτλου είναι δύσχρηστο, κάτι που υφίσταται σαν παράπονο από την κοινότητα εδώ και πολλά χρόνια, αλλά η DICE αρνείται να το διορθώσει. Για την ακρίβεια όμως, 9 στα 10 παιχνίδια που παίζουμε λειτουργούν ικανοποιητικά. Σίγουρα χρειάζονται βελτιώσεις και polishing, κάτι το οποίο ευτυχώς μπορούμε να περιμένουμε αφού η DICE διακρίνεται για την post-launch υποστήριξη των παιχνιδιών της. Παραδόξως, και σε αντίθεση με όσα γνωρίζαμε από τα Battlefield μέχρι τώρα, στον τομέα του ήχου τα πράγματα είναι πολύ στάσιμα και σε περιπτώσεις υποβαθμισμένα σε σχέση με το παρελθόν, είτε αυτό αφορά στις εκρήξεις, είτε τους πυροβολισμούς. Δεν ξέρουμε τον λόγο, αλλά οι developers δεν έδωσαν ιδιαίτερη σημασία σε έναν τομέα που μέχρι τώρα η σειρά προπορευόταν των αντιπάλων της.
 

Το Battlefield 2042 όταν βρίσκεται στα ύψη του μπορεί να προσφέρει την επική, μεγάλου σκέλους εμπειρία πολέμου, που έχουμε αγαπήσει. Οι νέοι χάρτες είναι πανέμορφοι, με μεγάλη ποικιλία και προσφέρουν περιοχές για διάφορες καταστάσεις μάχης. Οπτικά, είναι ένα καθαρό next gen παιχνίδι. Αυτό που πάει στραβά με τον τίτλο είναι ότι χρειαζόταν περισσότερο χρόνο για την κυκλοφορία του και αυτό αντικατοπτρίζεται είτε στα bugs, είτε στις ανισορροπίες των όπλων και των οχημάτων, είτε ακόμη και στο όχι και τόσο καλογυαλισμένο "Hazard Zone". Πιστεύουμε με την κατάλληλη υποστήριξη όμως, το παιχνίδι θα δικαιολογήσει την υψηλή τιμή του (80 ευρώ η απλή έκδοση για τις next-gen κονσόλες) και δεν θα βασιστεί στο επί πληρωμή υλικό που ετοιμάζιε ήδη η EA.

 

Βαθμολογία

 

Πληροφορίες
 

Τίτλος: Battlefield 2042
Διαθέσιμο σε: PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: DICE
Εκδότρια Εταιρεία: EA
Είδος: First Person Shooter
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 19 Νοεμβρίου 2021
Ηλικίες: 16+
 

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες της παρουσίασης.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου 2021, 21:45