Του Παύλου Κρούστη

Όπως κάθε χρόνο τον Ιούνιο, έτσι και φέτος, άνοιξαν οι πόρτες της μεγαλύτερης έκθεσης video games στον κόσμο, της E3 (Electronic Entertainment Expo) στο Los Angeles, όπου οι μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών παρουσιάζουν τα παιχνίδια που διαθέτουν, αλλά και θα διαθέσουν μες στους επόμενους μήνες στην αγορά. Εδώ οι gamers βλέπουν τα αγαπημένα τους sequels να ανακοινώνονται, αλλά και μαθαίνουν τα νέα από τις αγαπημένες τους σειρές ή τις ανακοινώσεις των εταιρειών για υπηρεσίες και hardware.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λόγω της εστιασμένης δημοσιότητας, αποτελεί την καταλληλότερη ευκαιρία για να παρουσιαστούν νέοι τίτλοι και νέες κονσόλες και οι εταιρείες πολλές φορές κρατούν εκπλήξεις που ενθουσιάζουν τους φαν τους γι’ αυτήν εποχή του χρόνου, αποφεύγοντας να ανακοινώσουν τα παιχνίδια που ετοιμάζουν νωρίτερα. Δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να περιγράψει τα συναισθήματα ενός gamer, όταν βλέπει να ανακοινώνεται το αγαπημένο του παιχνίδι σε μια συνέντευξη Τύπου. Το συγκεκριμένο γεγονός το γνωρίζουν τόσο οι fans, όσο και οι εταιρείες. Και γι’ αυτό μας ετοιμάζουν όμορφα σόου κάθε χρονιά…

Το πιο εντυπωσιακό gameplay video των παρουσιάσεων ήταν σίγουρα το Anthem των BioWare/EA

Οι μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου έχουν τη δική τους παρουσίαση (press conference), όπου αναδεικνύουν μέσω νέων βίντεο κυρίως και χρησιμοποιώντας διάφορους καλεσμένους τα φοβερά και τρομερά νέα στοιχεία που θα έρθουν με τα παιχνίδια που ανακοινώνουν. Τη συγκεκριμένη τακτική ακολουθούν οι 3 “μεγάλοι” του χώρου, που διαθέτουν οικιακές κονσόλες στην αγορά: Sony, Microsoft και Nintendo, ενώ σταθερές παρουσιάσεις έχουμε και από τους μεγαλύτερους publishers: EA, Ubisoft, Bethesda με μία επιπλέον παρουσίαση να γίνεται για τους PC χρήστες τα τελευταία χρόνια, το οποίο διοργανώνεται από το PC Gamer και φέτος είχε χορηγό την Intel. Φέτος, είχαμε και μια πολύ… ιδιαίτερη παρουσίαση από την Devolver Digital, που σχολιάζει στην ουσία τον γενικότερο χαμό των συγκεκριμένων παρουσιάσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σκοπός της έκθεσης αυτής και κάθε έκθεσης video games είναι να παρουσιαστούν τα νέα παιχνίδια, να ενημερωθεί ο κόσμος και να ανεβεί το hype και η ανυπομονησία των καταναλωτών γι’ αυτά. Το πιο σημαντικό και ταυτόχρονα αποδοτικό εργαλείο για κάτι τέτοιο είναι ένα: η έκπληξη. Πολλές φορές ακούμε διάφορες φήμες στον χώρο, που είτε επαληθεύονται, είτε όχι, αλλά όταν βλέπουμε μια ανακοίνωση από την αγαπημένη μας εταιρεία, χωρίς να έχουμε ιδέα γι’ αυτό που προβάλλεται εκείνα τα δευτερόλεπτα, μέχρι να συνειδητοποιήσουμε πλήρως τι βλέπουμε και τι είναι (τα στοιχήματα πέφτουν ασταμάτητα) πρόκειται για μία από τις στιγμές που το gaming υπερβαίνει τον υλιστικό του χαρακτήρα και μεταμορφώνεται σε κάτι πιο σημαντικό από χόμπι.

Πρώτη εκτενής ματιά στο gameplay του νέου παιχνιδιού Spider-Man, που θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά σε PlayStation 4

Μερικές φορές όμως οι εταιρείες το ξεχνούν αυτό. Ανεβαίνουν στη σκηνή και προβάλλουν διάφορα βίντεο προσπαθώντας να μας εντυπωσιάσουν, χωρίς όμως να υπάρχει το στοιχείο της έκπληξης. Σίγουρα, τα εκθαμβωτικά γραφικά θα παίξουν τον ρόλο τους ή η παρουσίαση ιδιαίτερων στοιχείων στο gameplay, που θα κάνει το κάθε παιχνίδι να ξεχωρίζει, όμως η ανυπομονησία που καταβάλλει τους gamers όλη τη χρονιά γι’ αυτές τις μέρες που διοργανώνεται η E3 χρειάζεται κάτι δυνατότερο για να ικανοποιηθεί. Έτσι λοιπόν περνάμε στις παρουσιάσεις των αγαπημένων μας εταιρειών. Κάποιες τα έχουν καταφέρει παραδειγματικά στο παρελθόν να παραδώσουν show που σαν gamers θυμόμαστε για χρόνια, ενώ πολλές φορές με κάποιο περίεργο περιστατικό/παρουσίαση ενεργοποιείται η μνήμη και θυμόμαστε κάποιον τίτλο που κανονικά θα είχαμε ξεχάσει. Πώς τα πήγαν φέτος όμως οι εταιρείες;

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για την κάθε παρουσίαση παρακάτω:

Συνολικά, η E3 2017, άφησε μια χλιαρή γεύση, όπου είδαμε κυρίως παιχνίδια, τα οποία γνωρίζαμε ήδη ότι θα κυκλοφορήσουν. Μερικά εκπληκτικά gameplay videos φυσικά και ανέβασαν την αδρεναλίνη όπως ήταν αναμενόμενο, ενώ οι εκπλήξεις περιορίστηκαν σημαντικά σε σχέση με προηγούμενες εκθέσεις. Δεν ήταν κακή, απλά δεν ήταν αυτή που περιμέναμε από πέρυσι. H E3 2016, που ήταν επίσης σχετικά χλιαρή με κάποιες δυνατές ανακοινώσεις, δυστυχώς ήταν λειψή από κυκλοφορίες. Μάθαμε για αρκετά παιχνίδια, τα οποία όμως δεν ξέραμε πότε θα κυκλοφορήσουν. Δυστυχώς, φέτος είδαμε μεγάλη πλειοψηφία των περσινών τίτλων, ενώ και πάλι δεν γνωρίζουμε ημερομηνίες, κάτι που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η έκθεση του 2017 ήταν κατώτερη του 2016.

Μία από τις πιο ωραίες εκπλήξεις της φετινής χρονιάς ήταν η ανακοίνωση του Beyond Good & Evil 2 της Ubisoft

Βασικός παράγοντας γι’ αυτήν τη σχετική απογοήτευση ήταν η παρουσίαση της Sony, η οποία τείνει να κλέβει την παράσταση κάθε χρόνο. Δυστυχώς, φέτος ήταν κατώτερη των προσδοκιών. Είδαμε εκπληκτικά gameplay videos από παιχνίδια που ήδη γνωρίζαμε ότι θα δούμε και τίποτα παραπάνω. Spider-Man, Days Gone, God of War, Detroit και άλλα πολλά με μοναδική έκπληξη το remake/remaster του Shadow of the Colossus. Σε συνδυασμό με την παρουσίαση της Microsoft, η οποία επίσης δεν είχε τίτλους-σοκ, μείναμε λίγο με τα παράπονά μας. Μεγάλος πρωταγωνιστής της έκθεσης φυσικά η νέα κονσόλα της Microsoft, το Xbox One X, όμως η εταιρεία δυστυχώς δεν κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις καθώς έπεσε στο λάκκο, που είχε σκάψει από πέρυσι: και πάλι δεν είχε αποκλειστικούς ΑΑΑ τίτλους να παρουσιάσει. Είδαμε και πάλι τα ίδια παιχνίδια με αυτά που γνωρίζαμε, παρά το αρκετά μεγάλο σύνολο των τίτλων που παρουσιάστηκαν (εξαιρουμένου του εκπληκτικού Forza Motorsport 7).

Η νέα κονσόλα της Microsoft, το Xbox One X

Η EA είχε το Anthem, η Ubisoft είχε μερικά νέα IPs, όπως το Skull & Bones, την επιστροφή των Far Cry και Assassin’s Creed και την έκπληξη του Beyond Good & Evil 2 (παρόλο και πάλι δεν είδαμε gameplay και φυσικά ούτε ημερομηνία), η Bethesda έφερε Wolfenstein II και The Evil Within 2, ενώ η Nintendo κατάφερε με ένα Metroid Prime 4, Pokemon για το Switch και φυσικά το νέο Mario να κερδίσει τις εντυπώσεις. 

Ναι, εννοείται ότι ήταν και πάλι ένα σόου που ευχαριστηθήκαμε, αλλά η αλήθεια είναι ότι αυτή τη χρονιά δεν χορτάσαμε…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης