Ώθηση στην αποθήκευση της ενέργειας που παράγουν τα φωτοβολταϊκά μπορεί να δώσει η χρήση μπαταριών με λιωμένο μόλυβδο, σύμφωνα με Αμερικανούς επιστήμονες.

Οι ίδιοι θεωρούν ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται ευρέως σήμερα έχουν συγκεκριμένα μειονεκτήματα που δεν τις καθιστούν ιδανικές για χρήση σε βιομηχανική κλίμακα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως αναφέρει το energypress, μια πιθανή λύση είναι η χρήση ηλεκτροδίων από λιωμένα μέταλλα στις μπαταρίες. Αντίστοιχες δοκιμές έχουν γίνει στο παρελθόν, αλλά χρειαζόταν θερμοκρασία 700 βαθμών Κελσίου για να λειτουργήσουν. Η διαφορά τώρα είναι ότι το ΜΙΤ ανέπτυξε νέα μέθοδο που απαιτεί «μόνο» 450 βαθμούς.

Η νέα μπαταρία αποτελείται από τρία διαφορετικά υγρά που παραμένουν διαχωρισμένα λόγω διαφορετικής πυκνότητας. Το κατώτερο στρώμα είναι το θετικό ηλεκτρόδιο και αποτελείται από ένα κράμα από 25% αντιμόνιο και 75% μόλυβδο. Το ανώτερο στρώμα είναι ο αρνητικός πόλος της μπαταρίας και αποτελείται από υγρό λίθιο, ενώ το ενδιάμεσο στρώμα παίζει το ρόλο του ηλεκτρολύτη και αποτελείται από ιόντα λιθίου.
Το κράμα μολύβδου-αντομονίου έχει σημείο τήξης χαμηλότερο από ό,τι του αντιμονίου (630 βαθμοί Κελσίου) και κοντά στο σημείο τήξης του μολύβδου (327 βαθμοί), οπότε το σύστημα λειτουργεί σε χαμηλότερη θερμοκρασία από ό,τι προηγουμένως.

Αυτό που απομένει πλέον για τους επιστήμονες του ΜΙΤ είναι να αναπτύξουν τη νέα μπαταρία ως προϊόν, δηλαδή να κρίνουν κατά πόσο μπορεί να αξιοποιηθεί στην αγορά. Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για κόστος 500 δολαρίων ανά κιλοβατώρα, έναντι 1000 δολαρίων στην περίπτωση των μπαταριών λιθίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιμέλεια: Xρήστος Μαζάνης 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης