Την παράδοση που θέλει τον εκάστοτε υπουργό Παιδείας να προωθεί άμεσα αλλαγές σε διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης με το που παραλαμβάνει το χαρτοφυλάκιο του υπουργείου τηρεί ο Νίκος Φίλης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Την παράδοση που θέλει τον εκάστοτε υπουργό Παιδείας να προωθεί άμεσα αλλαγές σε διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης με το που παραλαμβάνει το χαρτοφυλάκιο του υπουργείου τηρεί ο Νίκος ΦίληςΟ νέος υπουργός Παιδείας προανήγγειλε την Τετάρτη μεταρρυθμίσεις από το βήμα της Βουλής κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού. Ο κ. Φίλης τόνισε ότι δεν θα υπάρξει «ξήλωμα» του πολυνομοσχεδίου «Μπαλτά», επισημαίνοντας ότι θα συνεχίσει το έργο της προηγούμενης κυβέρνησης, χωρίς να υπάρξουν βήματα προς τα πίσω από τις τομές που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες.

Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, στόχος του υπουργείου είναι «ένα σχολείο που θα αμβλύνει και δεν θα οξύνει τις κοινωνικές ανισότητες». «Θέλουμε, με άλλα λόγια, ένα καλό σχολείο για όλους» ήταν το μήνυμα που έστειλε προς δασκάλους, καθηγητές και μαθητές.

Κατευθυντήριες γραμμές

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Όπως ανέφερε, η Παιδεία είναι ένας τομέας όπου απαιτείται ανοικτός και ευρύς διάλογος, και έχει ανάγκη από άμεσες αλλά και μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις. Στο διά ταύτα, ο υπουργός προανήγγειλε «μαχαίρι» στις αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε μια προσπάθεια να περιοριστούν τα κενά στα σχολεία (κυρίως σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας), αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της προσχολικής αγωγής και ενίσχυση της ειδικής αγωγής, καθώς και αναβάθμιση του Λυκείου ως αυτόνομης εκπαιδευτικής βαθμίδας.

  Ο υπουργός ανέφερε ότι θα προωθηθεί άμεσα ένα νέο και πολυδιάστατο θεσμικό πλαίσιο αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, με στόχο την άμβλυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων«Αναλαμβάνουμε να ανοίξουμε επιτέλους έναν συντεταγμένο διάλογο, με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα, για τη διαμόρφωση ενός μεταρρυθμιστικού οράματος για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, χωρίς να πετάμε τα “καλά” που έχουν γίνει. Θα αξιοποιηθούν οι εμπειρίες και οι πρακτικές εντός και εκτός της χώρας, ούτως ώστε να επανασχεδιαστεί το σχολείο που θέλουμε, αναζητώντας τις πιο πλατιές κοινωνικές και πολιτικές συγκλίσεις» τόνισε.

«Ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία πρέπει να γίνει υπόθεση πολλών κοινωνικών ομάδων, με καθοριστική τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, με αίσθηση ευρύτερης κοινωνικής ευθύνης και χωρίς αναδιπλώσεις» πρόσθεσε.

Έμφαση στα παιδιά με ειδικές ανάγκες

Ο υπουργός Παιδείας προανήγγειλε την καθιέρωση ενός σύγχρονου συστήματος ειδικής αγωγής και παροχής εκπαιδευτικής υποστήριξης για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.

«Αυτό σημαίνει ότι προωθούμε στην πράξη εκπαίδευση ίσων ευκαιριών για όλους και όλες» ανέφερε ο κ. Φίλης και τόνισε ότι στον σχεδιασμό του υπουργείου περιλαμβάνεται, επίσης, η ίδρυση και λειτουργία ενός τουλάχιστον ειδικού σχολείου ανά διεύθυνση εκπαίδευσης.

Ο κ. Φίλης προανήγγειλε την καθιέρωση ενός σύγχρονου συστήματος ειδικής αγωγής και παροχής εκπαιδευτικής υποστήριξης για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες«Έμπρακτη απόδειξη του ενδιαφέροντός μας για την ειδική αγωγή είναι η κυβερνητική απόφαση να προσληφθεί εφέτος επιπλέον προσωπικό (περίπου 1.000 άτομα) σε αυτόν τον τομέα της εκπαίδευσης» σημείωσε.

Ακόμη, ο υπουργός ανέφερε ότι θα προωθηθεί άμεσα ένα νέο και πολυδιάστατο θεσμικό πλαίσιο αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, με στόχο την άμβλυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων.

«Αυτό σημαίνει ότι προχωρούμε στην επαναφορά -και μάλιστα ποιοτικά αναβαθμισμένης- της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, που είχαν ουσιαστικά καταργηθεί, καθώς και στην εφαρμογή προγραμμάτων παράλληλης στήριξης των παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες» επεσήμανε ο κ. Φίλης.

Αναμόρφωση του Λυκείου

Όσον αφορά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε «αναγκαία» την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της προσχολικής αγωγής, καθώς επίσης και τη συνολική αναδιάρθρωση του σχολικού προγράμματος και των βιβλίων. «Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε ανοικτά για τον τεράστιο όγκο της διδακτέας ύλης, που οι μεν δάσκαλοι και καθηγητές αδυνατούν να διδάξουν, τα δε παιδιά αδυνατούν να αφομοιώσουν» είπε.

Ειδικότερα, για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο κ. Φίλης προανήγγειλε την αναβάθμιση του Λυκείου ως αυτόνομης εκπαιδευτικής βαθμίδας, καθώς επίσης και τη θεσμοθέτηση νέων τρόπων αποτίμησης της γνώσης με μείωση του χρόνου των εξετάσεων στα Γυμνάσια προς όφελος του διδακτικού χρόνου.

ΕΠΑΛ και τεχνική εκπαίδευση

Ακόμη, στην ομιλία του, ο υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε να τεθεί άμεσα σε κοινωνική διαβούλευση ένα νέο στρατηγικό πλαίσιο πολιτικής για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, ενώ προανήγγειλε τη θεσμοθέτηση τέταρτου σχολικού έτους στα ΕΠΑΛ, το οποίο θα είναι προαιρετικό και επιδοτούμενο, για όσες και όσους αποφοίτους επιθυμούν να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία.

Πανεπιστήμια

Όσον αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο κ. Φίλης δήλωσε πως ο στόχος του υπουργείου κινείται σε δύο άξονες: την αποκατάσταση του «τραυματισμένου» κύρους των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, και την «ακαδημαϊκή και δημοκρατική επανεκκίνηση των ιδρυμάτων».

Αποκατάσταση του «τραυματισμένου» κύρους των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, και η «ακαδημαϊκή και δημοκρατική επανεκκίνηση των ιδρυμάτων» αποτελούν τους δύο άξονες των αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευσηΠαράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε την έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία θα καταργηθεί η αρμοδιότητά τους να επιλέγουν ή να αποκλείουν υποψήφιους πρυτάνεις και κοσμήτορες. «Καταργούμε αυτήν την αρμοδιότητα, που αντιβαίνει στα στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας» είπε ο κ. Φίλης.

Ακόμη, όπως είπε, θα διατηρηθεί το ποσό που διατίθεται για τη φοιτητική μέριμνα, ενώ θα γίνουν ενέργειες για τη διαμόρφωση δομών αλληλεγγύης, για την ανάπτυξη αυτοδιαχειριζόμενων δραστηριοτήτων από τα ιδρύματα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η σίτιση και η στέγαση για όλους τους οικονομικά αδύναμους φοιτητές.

Διαβάστε επίσης:
Φίλης: Μεταρρυθμίσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου 2015, 00:47

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης