Με εννέα ταινίες ξεκινά απόψε η κινηματογραφική εβδομάδα. Ξεχωρίζουν η πολυαναμενόμενη δραματική ταινία «Tar», με την  εκπληκτική Κέιτ Μπλάνσετ καθώς και το δυνατό κοινωνικό δράμα των αδελφών Νταρντέν «Τόρι και Λοκίτα».

«Tar»: Η πολυβραβευμένη ταινία του Τοντ Φιλντ με την εκπληκτική Κέιτ Μπλάνσετ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ταρ βρίσκεται στο απόγειο της καριέρας της, καθώς προετοιμάζει τόσο την παρουσίαση ενός βιβλίου όσο και την πολυαναμενόμενη ζωντανή εκτέλεση της Πέμπτης Συμφωνίας του Μάλερ. Η ζωή της θα αρχίσει να παίρνει μια απρόσμενα δραματική τροπή. Πρόκειται για μια σπουδή πάνω στη μεταβαλλόμενη φύση της εξουσίας, στον αντίκτυπό της στην κοινωνία και στην ανθεκτικότητα της απέναντι στον σύγχρονο κόσμο.

Σκηνοθεσία: Τοντ Φιλντ

Ηθοποιοί: Κέιτ Μπλάνσετ, Νίνα Χος, Νοεμί Μερλαντ, Μαρκ Στρονγκ, Σόφι Κάουερ, Τζούλια Γκλόβερ, Αλαν Κόρντουνερ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διάρκεια: 158 λεπτά

Είδος ταινίας: Δράμα

 

«Magic Mike: Ο Τελευταίος του Χορός»: Ο Τσάνινγκ Τέιτουμ επιστρέφει στον ρόλο του ως Μάικ Λέιν

Ακριβώς πάνω στην ώρα του Αγίου Βαλεντίνου έρχεται η τρίτη ταινία του franchise «Magic Mike», η μουσική κωμωδία «Magic Mike: Ο Τελευταίος του Χορός». Η δημιουργική ομάδα πίσω από την πρώτη ταινία, η οποία απέσπασε επαίνους από τους κριτικούς και το κοινό, επανενώθηκε για να δημιουργήσει ξανά τη μαγεία: ο Τσάνινγκ Τέιτουμ επιστρέφει στον ρόλο του ως Μάικ Λέιν και ο Στίβεν Σόντερμπεργκ στη σκηνοθεσία με ένα σενάριο από τον Ριντ Καρολάιν, ο οποίος έγραψε επίσης τις δύο πρώτες ταινίες. Και στο πλευρό του Τέιτουμ πρωταγωνιστεί η Σάλμα Χάγιεκ Πινό (“Ο οίκος Gucci”, “Ο σωματοφύλακας της γυναίκας του εκτελεστή”).

Ο «Magic» Μάικ Λέιν (Τέιτουμ) ανεβαίνει ξανά στη σκηνή έπειτα από μια μακρά παύση, ακολουθώντας μια επιχειρηματική συμφωνία που κατέρρευσε και τον αφήνει χρεωκοπημένο να κάνει τον μπάρμαν στη Φλόριντα. Ελπίζοντας σε μια τελευταία καλή ευκαιρία, ο Μάικ ταξιδεύει στο Λονδίνο με μια πλούσια κοσμική (Χάγιεκ Πινό) που τον δελεάζει με μια προσφορά που δεν μπορεί να αρνηθεί… και τη δική της ατζέντα. Έχοντας ρισκάρει τα πάντα, μόλις ο Μάικ ανακαλύψει τι έχει πραγματικά στο μυαλό της, θα μπορέσει να καταφέρει αυτός –και η ομάδα των καυτών νέων χορευτών που πρέπει να φέρει σε φόρμα – να τα καταφέρει;

Magic Mike’s Last Dance

Δραματική μουσικοχορευτική κομεντί, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Τσάνινγκ Τέιτουμ, Σάλμα Χάγιεκ, Κάθλιν Τζέραρντ, Βίκι Πέπερντιν κ.ά.

Δείτε το τρέιλερ:

 

«Τόρι και Λοκίτα»: Η νέα δραματική ταινία των αδελφών Νταρντέν

Ένα νεαρό αγόρι και μια έφηβη, δύο ασυνόδευτα ανήλικα που ταξίδεψαν ολομόναχα από την Αφρική ως το Βέλγιο, βάζουν την ανεκτίμητη φιλία τους πάνω από τις δύσκολες συνθήκες της εξορίας τους.

 Tori et Lokita

Σκηνοθεσία: Αδερφοί Νταρντέν

Ηθοποιοί: Πάμπλο Σιλς, Τζόελι Μπούντου, Άλμπαν Ουκάϊ.

Διάρκεια: 98 λεπτά

Είδος ταινίας: Δράμα

Δείτε το τρέιλερ:

 

Peter Von Kant: Ο Φρανσουά Οζόν διασκευάζει την ταινία του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ

Ο Peter Von Kant, ένας πετυχημένος, φημισμένος σκηνοθέτης ζει με τον βοηθό του Carl στον οποίο συμπεριφέρεται άσχημα και συχνά ταπεινώνει. Μέσω της σπουδαίας ηθοποιού Sidonie, γνωρίζει και ερωτεύεται τον Amir, έναν όμορφο νεαρό, με περιορισμένα μέσα, στον οποίο προτείνει να μοιραστεί το διαμέρισμα του και να τον βοηθήσει να μπει στον κόσμο του κινηματογράφου…

Ο Φρανσουά Οζόν αποτίνει φόρο τιμής στον σημαντικό σκηνοθέτη Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ και «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ», δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα τελείως δικό του νέο φιλμ.

Peter Von Kant

Αισθηματικό δράμα, γαλλικής και γερμανικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Φρανσουά Οζόν, με τους Ντενίς Μενοσέ, Ιζαμπέλ Ατζανί, Καχίλ Μπεν Γκαρμπιά, Χάνα Σιγκούλα κ.ά.

Διάρκεια: 85 λεπτά

Δείτε το τρέιλερ:

 

«Μπλε Φεγγάρι»: Το ψυχολογικό δράμα της Αλίνα Γκριγκόρε

Η ταινία «Μπλε Φεγγάρι» της Αλίνα Γκριγκόρε, η οποία αποτελεί το κινηματογραφικό ντεμπούτο της νεαρής σκηνοθέτριας, απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν, ενώ συμμετείχε εκτός συναγωνισμού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Η Ιρίνα προσπαθεί να περάσει στο Πανεπιστήμιο για να ξεφύγει από τις βίαιες συνθήκες που επικρατούν στην οικογένεια της. Μία αμφιλεγόμενη σεξουαλική εμπειρία με έναν καλλιτέχνη θα πυροδοτήσει την επιθυμία της να ανταποδώσει τη βία που εισπράττει από το οικογενειακό της περιβάλλον.

Υπόθεση

Η Ιρίνα ζει σε μια «τοξική» οικογένεια, εγκλωβισμένη στην οικογενειακή επιχείρηση, ένα ορεινό ξενοδοχείο. Για να ξεφύγει από τη βία που την περιβάλλει, επιδιώκει να περάσει στο Πανεπιστήμιο, στο Βουκουρέστι. Μία παράξενη σεξουαλική εμπειρία με έναν παντρεμένο καλλιτέχνη που γνωρίζει σε ένα πάρτι, θα τη φέρει σε σημείο να απαντήσει στη βία των ανδρών που υπάρχουν στη ζωή της. Παρακινημένη από το γυναικείο της ένστικτο, αλλά και το εύστροφο μυαλό της, σιγά – σιγά τους παρασύρει όλους σε ένα ανεπαίσθητο αλλά επικίνδυνο ψυχολογικό παιχνίδι. Και χωρίς να το καταλάβουν, οι θύτες μεταμορφώνονται σε θύματα…

Blue Moon

Σκηνοθεσία: Αλίνα Γκριγκόρε
Σενάριο: Αλίνα Γκριγκόρε
Ηθοποιοί: Iοάννα Κίτου, Μιρτσέα Ποστελνίκου, Μιρτσέα Σιλάγκι, Βλαντ Ιβάνοφ
Διάρκεια: 85′

Δείτε το τρέιλερ:

 

1341 Καρέ Έρωτα και Πολέμου

Ντοκιμαντέρ για τον καταξιωμένο φωτορεπόρτερ Μίσα Μπαρ-Αμ. Για περίπου ενάμιση χρόνο, ο σκηνοθέτης Ραν Ταλ απέκτησε πρόσβαση στο τεράστιο αρχείο αρνητικών του Μπαρ-Αμ, το οποίο αποτελείται από υλικό που συγκέντρωσε ο φωτογράφος στο πέρας περισσότερων από 50 ετών. Μέσα από την ανάδειξη των καρέ, όπου αποτυπώνεται το τίμημα της καταγραφής φρικαλεοτήτων ώστε να διασωθεί η ιστορική αλήθεια, σκιαγραφείται παράλληλα το πορτρέτο του καλλιτέχνη, καθώς επίσης ένας στοχασμός πάνω στις έννοιες της μνήμης, της βίας και της ταυτότητας.

1341 Frames of Love and War

Ντοκιμαντέρ, ισραηλινής, αμερικάνικης και βρετανικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Ραν Ταλ.

Δείτε το τρέιλερ:

 

Θόδωρος Αγγελόπουλος – Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο Καθένας και η Μουσική του

Μία αδημοσίευτη συζήτηση ανάμεσα στο Θόδωρο Αγγελόπουλο και το Νίκο Παναγιωτόπουλο, ένα πολύτιμο ηχητικό ντοκουμέντο και για την έως τότε στάση και πορεία των δύο δημιουργών, για το σχεδιασμό του μελλοντικού τους έργου, για την οντότητα του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, αλλά και του κινηματογράφου γενικότερα. Χαμένη η συζήτηση βρέθηκε τυχαία πριν 2 χρόνια και ήταν αφορμή για ένα συναρπαστικό ταξίδι στο έργο των δύο δημιουργών, στο τοπίο του ελληνικού κινηματογράφου, αλλά και της Ιστορίας μας.

Σύνοψη

Στα μέσα της δεκαετίας το ’80 οι εκδόσεις Αιγόκερως σχεδίαζαν ένα περιοδικό για τον κινηματογράφο και το θέατρο (το οποίο τελικά δεν ευδόκησε), όπου σαν βασικό θέμα θα ήταν μια συζήτηση, με μορφή αμοιβαίας συνέντευξης, ανάμεσα σε δύο προσωπικότητες του αντίστοιχου χώρου. Για το πρώτο τεύχος επιλέχθηκαν ο Θόδωρος Αγγελόπουλος και ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, αδιαμφισβήτητα οι κορυφαίες προσωπικότητες του τότε κινηματογρά φου μας, από τους βασικούς πρωτεργάτες και στυλοβάτες του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου. Έτσι ένα καλοκαιρινό βράδυ ο Αντώνης Κόκκινος και ο Γιάννης Σολδάτος κάθισαν με τους δυο τους στο σπίτι του Αγγελόπουλου στο Μάτι και μαγνητοφώνησαν μια τρίωρη συζήτηση των δύο, μέσα στα πλαίσια που τους τέθηκαν, για να ενταχθεί αυτή στο περιοδικό. Ξετυλίχθηκε εκεί η κοινή και από κάποιο σημείο και μετά εντελώς αντιθετική τους πορεία, που ξεκίνησε από τα χρόνια του Παρισιού και συνεχίστηκε με εκείνη την θεαματικά ναυαγισμένη ιστορία να στήσει ο Αγγελόπουλος την πρώτη του ταινία, αυτή για τους Φίρμινγξ, με βοηθό τον Παναγιωτόπουλο, για να καταλήξει ο καθένας στο δικό του, ιστορικό πια έργο. Η ξεχασμένη για τριάντα πέντε χρόνια συζήτηση βρέθηκε, τόσο οι κασέτες, όσο και το απομαγνητοφωνημένο κείμενο, τώρα που οι δύο κορυφαίοι δημιουργοί μας έχουν φύγει από τη ζωή. Αυτή η συζήτηση είναι ένα πολύτιμο ντοκουμέντο και για την έως τότε στάση και πορεία των δύο δημιουργών, για το σχεδια σμό του μελλοντικού τους έργου, για την οντότητα του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, αλλά και του κινηματογράφου γενικότερα. Ο λόγος των δύο δημιουργών αποτελεί και τον βασικό πυρήνα γύρω από τον οποίο θα στραφεί η ταινία.

Δείτε το τρέιλερ:

 

Σενάριο/ Σκηνοθεσία/ Έρευνα: ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΛ∆ΑΤΟΣ

Συμμετέχουν οι | με αλφαβητική σειρά

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ GSC/ AFC, Κινηματογραφιστής
ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΦΕΑΣ, Σκηνοθέτης
ΤΑΣΟΣ ΓΟΥ∆ΕΛΗΣ, Συγγραφέας
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΚΟΥ, Σκηνοθέτις/ Σεναριογράφος
ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ, ∆ημοσιογράφος/ Κριτικός κινηματογράφου
ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΟΥΚΙ∆ΗΣ, Κινηματογραφιστής
ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΛΤΣΙΚΗ, Ηθοποιός
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΡΑΜΑΝΩΛΑΚΗΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής Ιστορίας ΕΚΠΑ
ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΟΥΝΑΚΗ, ∆ημοσιογράφος
MAΡΙΑ KOMNHNOY, Πρόεδρος της Ταινιοθήκης της Ελλάδος/ Ομότιμη Καθηγήτρια ΕΚΠΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ, Καθηγητής Ιστορίας του Θεάτρου και του Ελληνικού Κινηματογράφου, Πανεπιστήμιο Πατρών
ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΡΚΑΡΗΣ, Συγγραφέας/ Σεναριογράφος
ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙ∆ΗΣ, Σκηνοθέτης/ Σεναριογράφος/ Παραγωγός
ΦΟΙΒΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΥ-ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ, Παραγωγός
ALIX ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, Ζωγράφος
ΘΑΝΑΣΗΣ ΡΕΝΤΖΗΣ, Σκηνοθέτης
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΜΟΪΛΗΣ, ∆ημοσιογράφος/ Κριτικός κινηματογράφου
ΣΥΛΛΑΣ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑΣ, Σκηνοθέτης
ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΡΑΝΤΖΗΣ, Σκηνοθέτης
ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΡΕΝΤΖΟΣ GSC, Κινηματογραφιστής

Έτος παραγωγής: 2022

Τιτανικός 25η Επέτειος 

Με αφορμή την 25η επέτειό της, η remastered έκδοση της πολυβραβευμένης ταινίας του James Cameron «Τιτανικός» επιστρέφει στους κινηματογράφους σε 3D. Με πρωταγωνιστές τους βραβευμένους με Oscar© Leonardo DiCaprio και Kate Winslet, η επική, γεμάτη δράση και ρομαντισμό ταινία, έχει φόντο το τραγικό παρθενικό ταξίδι του «αβύθιστου» Τιτανικού. Ο «Τιτανικός» κέρδισε το ρεκόρ των 11 Βραβείων Oscar©, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Μουσικής και Ειδικών Εφέ. Με την κυκλοφορία της το 1997, η ταινία έγινε η #1 στο παγκόσμιο box office και είναι η τρίτη ταινία με τις υψηλότερες εισπράξεις παγκοσμίως.

Titanic: 25th Anniversary

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Κάμερον

Ηθοποιοί: Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Κέιτ Γουίνσλετ, Μπίλι Ζέιν, Κάθι Μπέιτς, Φράνσις Φίσερ, Μπέρναρντ Χιλ, Τζόναθαν Χάιντ, Ντάνι Νούτσι, Γκλόρια Στιούαρτ, Ντέιβιντ Γουόρνερ, Βίκτορ Γκάρμπερ, Μπιλ Πάξτον.

Διάρκεια: 194 λεπτά

Είδος ταινίας: Ιστορικό Δράμα / Αισθηματικό

Δείτε το τρέιλερ:

 

Η ταινία ακολουθεί τις περιπέτειες ενός περιοδεύοντος θιάσου στην Ελλάδα από το 1939 μέχρι το 1952, ο οποίος προσπαθεί να παρουσιάσει μια θεατρική παράσταση του βουκολικού δράματος του Περεσιάδη «Γκόλφω, η βοσκοπούλα».

Η πολιτική ιστορία της Ελλάδας και η ιδιωτική των μελών του θιάσου (που είναι ταυτόχρονα και μέλη της ίδιας οικογένειας) πλέκονται αξεδιάλυτα.

 

Από τη μια παρακολουθούμε τις τελευταίες μέρες της δικτατορίας του Μεταξά, την έναρξη του πολέμου, την ιταλική εισβολή, τη γερμανική κατοχή, την Απελευθέρωση, την άφιξη των συμμάχων (Άγγλων αρχικά και Αμερικανών στη συνέχεια), την καταπίεση των «αριστερών» αγωνιστών και τον αιματηρό εμφύλιο πόλεμο, μέχρι τις εκλογές του 1952 όπου κυριαρχούν οι δυνάμεις της Δεξιάς. Από την άλλη, οι περιπέτειες της οικογένειας του Oρέστη, της αδελφής του, του πατέρα του, της μητέρας του και του εραστή της, παραπέμπουν στον κεντρικό πυρήνα του μύθου των Ατρειδών. O πατέρας εκτελείται από τους Γερμανούς, μετά την προδοτική καταγγελία του εραστή της μητέρας, κι ο Oρέστης, αντάρτης της Αριστεράς, με τη συνεργασία της αδελφής, θα σκοτώσει επί σκηνής τη μητέρα του και τον εραστή της, για να έρθει και η δική του εκτέλεση κατά τη διάρκεια των εκκαθαρίσεων που ακολούθησαν τη γενική καταστολή του αντάρτικου κατά τον Εμφύλιο.

Το κεντρικό πρόσωπο της ταινίας είναι η μεγάλη αδελφή (εκείνη που, κατά το σχήμα του μύθου, θα ήταν η Ηλέκτρα), η μόνη της οικογένειας που, μετά τα δεκατρία χρόνια Ιστορίας τα οποία πραγματεύεται η ταινία, μένει ώς το τέλος και φροντίζει τον μικρό Oρέστη, το γιο της μικρής αδελφής που έχει παντρευτεί έναν αμερικανό αξιωματικό.

Η χρονολογική κατασκευή της ταινίας, περίπλοκη και πολύπλοκη, κτίζεται με διαρκείς χρονικούς ελιγμούς και συνεχείς εναλλαγές εποχών. Η ταινία αρχίζει το 1952 και τελειώνει το 1939 μ’ ένα πανομοιότυπο πλάνο.

Η εξαίρετη φωτογραφία είναι του Γιώργου Αρβανίτη, η μουσική του Λουκιανού Κηλαηδόνη, ενώ πρωταγωνιστούν οι Εύα Κοταμανίδου, Αλίκη Γεωργούλη, Βαγγέλης Καζάν, Πέτρος Ζαρκάδης, Στράτος Παχής κ.ά.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης