H ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας στο ελληνικό δίκαιο που καθιστά υποχρεωτική την επένδυση των αλλοδαπών παρόχων στην παραγωγή ελληνικών έργων κατατέθηκε στη Βουλή, την Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου, με την κινηματογραφική κοινότητα αντίθετη στη διάθεση του 1,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους σε οπτικοακουστικά έργα «και όχι αποκλειστικά σε κινηματογραφικές ταινίες, ή εναλλακτικά να καταθέτουν το ποσό της επένδυσης στο ΕΚΟΜΕ, το οποίο άρα ορίζεται ως εθνικό ταμείο».

Σε ανακοίνωσή της, σήμερα, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου επανέρχεται στο άρθρο 17 του σχεδίου Νόμου της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης επαναλαμβάνοντας μεταξύ άλλων ότι, ενώ «οι εθνικοί πάροχοι εδώ και δεκαετίες, και με μόνη εξαίρεση την ΕΡΤ, αγνοούν επιδεικτικά την υποχρέωσή τους να επενδύουν το 1,5% σε κινηματογραφικές παραγωγές, ενισχύονται από το ΕΚΟΜΕ είτε απευθείας, είτε μέσω εκτελεστών παραγωγής, χωρίς όρους και προϋποθέσεις». Και πως «η ευρωπαϊκή οδηγία είναι ξεκάθαρη σε θέματα ίσης μεταχείρισης, ορίζοντας ότι οι οικονομικές συνεισφορές δεν πρέπει να εισάγουν διακρίσεις ανάμεσα σε αλλοδαπούς και εθνικούς παρόχους, δεν είναι δυνατόν οι εθνικοί πάροχοι να μην τελούν την υποχρέωσή τους όπως αυτή ορίζεται από τον Ν. 3905/2010».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε άλλο σημείο η ανακοίνωση υποστηρίζει ότι «τον Αύγουστο του 2017 καταστρατηγήθηκε και η υποχρέωση των συνδρομητικών καναλιών για το 1,5%. Μέσω τροπολογίας στον Νόμο 3905/2010, αυτή πλέον υπολογίζεται επί των διαφημιστικών τους εσόδων και όχι επί του κύκλου εργασιών τους όπως όριζε έως τότε ο Νόμος. Η ειρωνεία αυτής της τροπολογίας είναι απαράμιλλη με δεδομένο ότι η συνδρομητική τηλεόραση έχει μηδενικά έσοδα από διαφημίσεις. Είναι σαφές ότι αν ο υπολογισμός του 1,5% της επένδυσης των εθνικών παρόχων κατά παραγγελία δεν επανέλθει στην επί του κύκλου εργασιών βάση, η παρούσα τακτική θα προσκρούσει και αυτή στην αρχή ίσης μεταχείρισης της Ευρωπαϊκής Οδηγίας».

Συνεχίζοντας, υπογραμμίζει ότι «η ενίσχυση της πενιχρής χρηματοδότησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), του κατεξοχήν θεσμού στήριξης και ταμείου χρηματοδότησης του εγχώριου Κινηματογράφου, μέσω και άλλων πηγών πλην αυτής του κωδικού του Υπουργείου Πολιτισμού, πάγιο αίτημα της κινηματογραφικής κοινότητας, καθίσταται πλέον αναγκαιότητα και είναι ο μόνος τρόπος για να αναδειχθεί η κεντρική θέση του Ελληνικού Κινηματογράφου στον σύγχρονο πολιτισμό της χώρας. Η χρηματοδότησή του από τους αλλοδαπούς παρόχους κατά παραγγελία θα ήταν απολύτως εναρμονισμένη με το γενικότερο πνεύμα της Ευρωπαϊκής οδηγίας, και με τον τρόπο που την αντιλαμβάνεται και εφαρμόζει το σύνολο των Ευρωπαϊκών χωρών κατά τις διεργασίες ενσωμάτωσης της, οριοθετώντας σχετική ποσόστωση της χρηματοδότησης προς τα εθνικά κέντρα κινηματογράφου τους, τα οποία λειτουργούν με ποιοτικά κριτήρια επιλογής (όπως το ΕΚΚ), και όχι με αυτόματα κριτήρια προγραμμάτων επενδυτικών κινήτρων (όπως το ΕΚΟΜΕ). Ελπίζουμε λοιπόν η κυβέρνηση να αλλάξει την απόφαση της, έστω και την τελευταία στιγμή πριν ο Νόμος ψηφιστεί».

Η ανακοίνωση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου τονίζει, τέλος, πως «η χάραξη μιας ενιαίας εθνικής στρατηγικής ανάπτυξης για τον Ελληνικό Κινηματογράφο και τους Επαγγελματίες του, μέσω και της επικαιροποίησης του ισχύοντος Ν. 3905/2010, είναι επιβεβλημένη αλλά και εφικτή. Οφείλει όμως να υπάρξει συνεργασία των εμπλεκόμενων υπουργείων και δημόσιων φορέων, συντονισμός στον σχεδιασμό και συμφωνία στις αποφάσεις, υπό την πρωτοβουλία του καθ᾽ ύλην αρμόδιου Υπουργείου Πολιτισμού που γνωρίζει εις βάθος τα θέματα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης