Ο καλλιτέχνης από τη Νέα Υόρκη, Jeff Koons, αποκάλυψε το  γιγαντιαίο γλυπτό του, με τίτλο «Μπουκέτο από Τουλίπες», στο Παρίσι, τιμώντας τη μνήμη των θυμάτων των τρομοκρατικών επιθέσεων που αναστάτωσαν το Παρίσι το 2015 και το 2016.

Ο Koons ανακοίνωσε το δώρο του τον Νοέμβριο του 2016 και από τότε μία διαμάχη για την τοποθέτησή του ξεκίνησε, καθυστερώντας την εγκατάστασή του. Τελικά αποκαλύφθηκε την Παρασκευή στους κήπους των Ηλυσίων Πεδίων – ανάμεσα στο Μικρό Παλάτι και την Πλατεία Κονκόρντ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το γλυπτό 12,6 μέτρων, αποτελούμενο από πολύχρωμο μπρούντζο, ανοξείδωτο ατσάλι και αλουμίνιο, αναπαριστά ένα χέρι που κρατάει ένα μπουκέτο από τουλίπες που θυμίζουν μπαλόνια.

Δείτε το βίντεο:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Στην τελετή εγκαινίων, όπου παρευρέθηκαν κάποιες από τις οικογένειες των θυμάτων των τρομοκρατικών επιθέσεων του Νοεμβρίου του 2015 στο Παρίσι, ο Koons αποκάλεσε τα λουλούδια «ένα σημάδι ότι η ζωή συνεχίζεται», προσθέτοντας ότι «αντιπροσωπεύουν την απώλεια, την αναγέννηση και την ζωτικότητα του ανθρώπινου πνεύματος».

«Ως πολίτης της Νέας Υόρκης, βίωσα την 11η Σεπτεμβρίου και την κατάθλιψη που σκίασε την πόλη και πραγματικά χρειάστηκαν χρόνια ώστε η ζωή να επιστρέψει σε αυτήν», σχολίασε ο Koons.

Η Patricia Coreia, της οποίας η κόρη σκοτώθηκε στην επίθεση του Bataclan, ευχαρίστησε τον Koons για την προσφορά του. «Αποτελεί ένα ισχυρό είδος διαθήκης ανάμεσα στις δύο χώρες και για εμένα αντιπροσωπεύει τα χρώματα της ζωής, τις ρίζες που υπάρχουν εδώ και συνεχίζουν να μεγαλώνουν ανεξαρτήτως των τραγικών γεγονότων που περάσαμε», ανέφερε.

Η δήμαρχος του Παρισιού, Anne Hidalgo, αποκάλεσε το έργο «ένα δώρο από καρδιάς», και σχολίασε ότι οι έντονες φιλονικίες, ειδικά όσον αφορά την τέχνη, αποτελούσαν πάντα σήμα κατατεθέν της παριζιάνικης ταυτότητας. «Τίποτα δεν μπορεί να είναι μικρό στο Παρίσι. Τα πάντα είναι μεγάλα στο Παρίσι – τα συναισθήματα, οι αντιπαραθέσεις και τα ίχνη που η τέχνη αφήνει στις ζωές μας».

Γάλλοι και Αμερικανοί ιδιώτες χορηγοί συνέβαλαν στην κάλυψη του κόστους κατασκευής και εγκατάστασης του γλυπτού.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης