Μετά τον αποκεφαλισμό της βασίλισσας Άννας Μπολέυν, στις 19 Μαΐου 1536, στον Πύργο του Λονδίνου με την κατηγορία της προδοσίας, της αιμομιξίας, της μαγείας, αλλά και της απόπειρας δολοφονίας, οι σύγχρονοι της επιχείρησαν να σβήσουν τα ίχνη της από την ιστορία. Τα πορτραίτα της γυναίκας που έκλεψε την καρδιά του βασιλιά Ερρίκου Η΄ της Αγγλίας και έφερε στη ζωή τη βασίλισσα Ελισάβετ Α΄ της Αγγλίας, καταστράφηκαν, στο πλαίσιο μία συντονισμένης προσπάθειας να εξαφανιστούν τα ίχνη της από την ιστορία.

Περίπου 500 χρόνια μετά το θάνατό της, μόνο ένα ήταν το αδιαμφισβήτητο πορτρέτο της: Ένα μετάλλιο, το οποίο βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο. Όμως ένα ακόμη πορτρέτο της από τα τέλη του 16ου αιώνα φάνταζε ως πιθανό πορτρέτο της βασίλισσας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ερευνητές στην Καλιφόρνια με τη χρήση ενός προγράμματος αναγνώρισης προσώπων που απεικονίζονται σε έργα τέχνης συνέκριναν το πρόσωπο του μεταλλίου με διάφορα πορτρέτα.

Αφού τα εξέτασαν, ο επικεφαλής της ομάδας των προγραμματιστών Amit Roy-Chowdhury υποστηρίζει ότι ο μοναδικός πίνακας που απεικονίζει την Μπολέυν είναι ένα πορταίτο του 1618, το «Τhe Nidd Hall», που φιλοξενείται στη National Portrait Gallery στο Λονδίνο.

Αυτός ο πίνακας δείχνει μία γυναίκα να φορά ένα μακρύ κόσμημα και φέρεται να είναι η Μπολέυν. Ωστόσο, οι λόγιοι ήταν διχασμένοι για την ταυτότητα του προσώποι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κάποιοι έλεγαν ότι είναι η απόγονος της Μπολέυν, Τζέιν Σέιμουρ, η τρίτη σύζυγος του Ερρίκου του 8ου.

Ο Roy-Chowdhury και η ομάδα του προχώρησαν στην συγκεκριμένη έρευνα με τη συνδρομή του ιστορικού Κόνραντ Ρούντολφ, από το ίδιο πανεπιστήμιο. Τρία χρόνια αργότερα, ο Roy-Chowdhury εξέλιξε ένα πρόγραμμα που αναγνωρίζει πρόσωπα από τις ανατομικές τους διαστάσεις, όπως το πλάτος της μύτης, την απόσταση μεταξύ των δύο ματιών ή το σχήμα των φρυδιών.

Το σύστημα αυτό λοιπόν συνέκρινε και το μετάλλιο με τέσσερα πορτρέτα από τα χρόνια των Τυδώρ και απέτυχε στο να ταιριάξει με δύο από αυτά, συμπεριλαμβανομένου εντός από το Hever Castle του Κεντ και ένα ακόμη από την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου.

Τελικά, η μορφή που απεικονίζεται στο μετάλλιο που σφραγίστηκε το 1543 και εκείνη του πίνακα που φιλοξενείται στη National Portrait Gallery, σύμφωνα με τους προγραμματιστές της Καλιφόρνιας, ταυτίζονται.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης