To 72o Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας άνοιξε την Τετάρτη τις πύλες του με τη δραματική ταινία «Έβερεστ» του Μπαλτάζαρ Κορμακούρ, η οποία έκλεψε τις εντυπώσεις, χάρη στα θεαματικά της πλάνα.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Μόστρα, Αλμπέρτο Μπαρμπέρα εξηγεί για τη δυσκολία επιλογής της ταινίας έναρξης: «Είναι μια ειδική κατηγορία ταινιών, οι ταινίες της πρεμιέρας. Πρέπει να είναι αρκετά θεαματικές, όχι πολύ βίαιες, γιατί το κοινό της βραδιάς έναρξης είναι διαφορετικό από αυτό του υπόλοιπου φεστιβάλ. Αποτελείται κυρίως από καλεσμένους: εκπρόσωπους δημόσιων οργανισμών, τοπικές αρχές. Δεν είναι σινεφίλ». Το πρωταγωνιστικό ντουέτο στην βρετανική παραγωγή είναι ο Τζέικ Τζίλενχααλ και η Κίρα Νάιτλι. Η υπόθεση έχει να κάνει με την τραγική ιστορία των ορειβατών που ανέβηκαν στην κορυφή του κόσμου το 1996 και εστιάζει στις προσπάθειες επιβίωσης δύο αποστολών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρεμιέρα για το Danish Girl

Στο διαγωνιστικό τμήμα συμμετέχουν 21 ταινίες. Ανάμεσά τους βρίσκεται το «The Danish Girl» που κάνει πρεμιέρα σήμερα και έχει να κάνει με τους πρώτους ανθρώπους που έκαναν εγχείριση αλλαγής φύλου. Η υπόθεση εκτυλίσσεται τη δεκαετία του ’20, στην Κοπεγχάγη, όταν η καλλιτέχνις Γκέρνα Βέγκενερ ζητά από τον άντρα της Έιναρ να της ποζάρει ως γυναίκα. Η δημοφιλία των πορτρέτων οδηγεί σταδιακά τον άνδρα να αισθάνεται οικεία με τα γυναικεία ρούχα και να αρχίζει να ζει ως γυναίκα. Σκηνοθέτης του φιλμ είναι ο Τομ Χούπερ, που τον γνωρίσαμε μέσα από το οσκαρικό «Ο λόγος του βασιλιά».

Στον ρόλο του άντρα που έγινε γυναίκα, ο Έντι Ρέντμεϊν, που φέτος κέρδισε το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου. Ο νεαρός ηθοποιός δήλωσε πως πρόκειται για τον πιο ευαίσθητο ρόλο που έχει παίξει, εξηγώντας πως θα κάνει ό,τι μπορεί για να είναι πιστός στο πνεύμα της Έλμπε. «Ο κίνδυνος να χειρουργηθείς τότε ήταν τόσο μεγάλος. Ο Έιναρ έκανε κάτι πάρα πολύ γενναίο», είπε.
Για το κορυφαίο βραβείο του φεστιβάλ διαγωνίζεται και η ταινία «The Clan» του Αργεντινού Πάμπλο Τραπέρο. Το φιλμ σκιαγραφεί την αληθινή ιστορία της οικογένειας Πούτσιο, στο ήσυχο προάστιο του Σαν Ισίντρο, που τη δεκαετία του ’80 σόκαρε την αργεντίνικη κοινωνία, καθώς απήγαγε και σκότωνε ανθρώπους κατά συρροή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Οι ταινίες που έχουν επιλεγεί φέτος και το διαγωνιστικό τμήμα έχουν μεγαλύτερη ποικιλία σε σχέση με το παρελθόν. Υπάρχει λίγο από όλα, το οποίο προσφέρει μια συνολικότερη προοπτική του τι είναι σινεμά σήμερα. Υπάρχουν πολιτικές ταινίες και μερικές ρομαντικές ταινίες από τη Γαλλία. Έχουμε ακόμη κοινωνικά και οικογενειακά δράματα. Υπάρχει και ως μια ταινία επιστημονικής φαντασίας. Άρα υπάρχει μια μεγαλύτερη ποικιλία και μια πληθωρική γκάμα από ότι στο παρελθόν» σημειώνει ο κριτικός κινηματογράφου Τζέι Γουάισμπεργκ.

Τζόνι Ντεπ: Αφεντικό είναι το κοινό μου

Η γκανγκστερική ιστορία «Black Mass» του Σκοτ Κούπερ προβλήθηκε την Παρασκευή στη Μόστρα, σε μια κατάμεστη από κόσμο αίθουσα. Η πλοκή έχει να κάνει με τον Γουάιτι Μπάλτζερ, έναν διαβόητο ιρλανδοαμερικανό, που ήλεγχε το οργανωμένο έγκλημα στην Νότια Βοστώνη. Στην ταινία , που είναι εκτός διαγωνιστικού, πρωταγωνιστεί ο Τζόνι Ντεπ, οι θαυμαστές του οποίου είχαν ξεροσταλιάσει έξωθεν της αίθουσας από τα… άγρια χαράματα για να βρουν μια θέση.

Αυτό το γεγονός ήταν που ανάγκασε τον Τζόνι να ομολογήσει, τάχα μου με σεμνότητα και άφθονες «στρώσεις» ευγνωμοσύνης ότι «Αφεντικό μου είναι το κοινό μου»

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης