Συνέντευξη στη Σπυριδωνία Κρανιώτη

Η Ευγενία Δημητροπούλου είναι μια νέα και ταλαντούχα ηθοποιός που, παρά το νεαρό της ηλικίας της, έχει ήδη στο ενεργητικό της αρκετές και ενδιαφέρουσες θεατρικές παραστάσεις στις οποίες έχει ξεχωρίσει. Το τηλεοπτικό κοινό την πρωτογνώρισε σαν «Άννα» στη σειρά «Το Νησί», ωστόσο την αγάπησε περισσότερο ως «Λήδα» μέσα από την τελευταία της τηλεοπτική δουλειά, τον «Ήλιο», που προβάλλεται φέτος για δεύτερη χρονιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Στο ραδιόφωνο καλείσαι μέσα από την υποκριτική σου να δημιουργήσεις έναν ολόκληρο κόσμο» λέει η ίδια με αφορμή τη ραδιοφωνική μετάδοση του έργου «Καλιφόρνια Ντρίμιν» του Βασίλη Κατσικονούρη, σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά, στο πλαίσιο της «Πλατείας Θεάτρου» του Αθήνα 9,84, τη Δευτέρα 31 Μαΐου, και προσθέτει: «Δεν υπάρχει εικόνα και οπτική επαφή με το κοινό, οπότε πρέπει να παρουσιάσεις έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα μέσα από τη φωνή σου και την υποκριτική μπροστά από ένα μικρόφωνο…».

«Δεν έχω κάποιο μελλοντικό σχέδιο πέρα από τη συνέχιση του “Ήλιου”. Έχω χαρά και προσμονή για όσα θα φέρει το μέλλον» αναφέρει μεταξύ άλλων στο zougla.gr η Ευγενία Δημητροπούλου, ενώ μιλάει για τον ρόλο της στην αγαπημένη καθημερινή σειρά που πρωταγωνιστεί φέτος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το θέατρο στο ραδιόφωνο αναγνωρίζεται ως ένα μαζικό μέσο πολιτισμού που κατάφερε τα προηγούμενα χρόνια να γίνει μία μαγική συνθήκη επικοινωνίας. Πώς νιώθετε σήμερα με την επαναφορά του ραδιοφωνικού θεάτρου καθώς και με τη δική σας συμμετοχή σε αυτό;

Νιώθω πολύ όμορφα για αυτή την πρόταση συνεργασίας. Αγαπώ πολύ το ραδιόφωνο, με μαγεύει πολύ ως μέσο. Το θέατρο στο ραδιόφωνο θεωρώ πως είναι μία ιδιαίτερη μορφή θεάτρου. Βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα αυτή τη νέα αναβίωση του θεάτρου στο ραδιόφωνο και εύχομαι να γίνει αφορμή για πολλές πολλές παραστάσεις ακόμα.

Τι σας συγκινεί στο έργο «Καλιφόρνια ντρίμιν» του Βασίλη Κατσικονούρη;

Με συγκινούν βαθιά όλοι οι ήρωές του. Τέσσερα παιδιά στη νιότη τους με θολά όνειρα και προσδοκίες, στριμωγμένοι στα οικονομικά και στα θέλω τους, να ονειρεύονται και να καταστρώνουν σχέδια. Έχουν μια αθωότητα και μια θέληση που είναι καθηλωτικές θεωρώ.

Έχετε κοινά στοιχεία με τον ρόλο σας;

Δεν έχω ιδιαίτερα κοινά στοιχεία με τη Γιούλη. Και μου αρέσει πολύ αυτό! Χάρηκα πολύ την αναζήτησή της, την εξωστρέφεια αλλά και τον συναισθηματισμό της και απόλαυσα πολύ την καθοδήγηση από τον Τάκη Τζαμαργιά. Είναι εξαιρετικός και δηλώνω πολύ χαρούμενη για τη συνεργασία μας.

Η ευθύνη για τη γενιά αυτή των παιδιών που καλούνται να αντιμετωπίσουν δυσκολίες και καθημερινά προβλήματα χωρίς να είναι σωστά προετοιμασμένα ανήκει αποκλειστικά στους γονείς τους;
 
Πιστεύω πως το ποιοι πραγματικά είμαστε είναι ένα συνονθύλευμα πραγμάτων. Σίγουρα η οικογένεια, που στην ουσία είναι η πρώτη κοινωνία, παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο, η διαπαιδαγώγηση στο σχολείο, το περιβάλλον, οι φίλοι και φυσικά η ίδια η προσωπικότητα του ατόμου. Στους συγκεκριμένους ήρωες έχουμε λίγες πληροφορίες για το οικογενειακό τους περιβάλλον.

Tο ραδιόφωνο, επειδή δεν βασίζεται στην εικόνα, προσφέρει διαφορετικά ερεθίσματα και συναισθήματα. Πόσο δύσκολο είναι για έναν ηθοποιό να ανακαλύψει τους κώδικές του;

Στο ραδιόφωνο καλείσαι μέσα από την υποκριτική σου να δημιουργήσεις έναν ολόκληρο κόσμο. Δεν υπάρχει εικόνα, οπτική επαφή με το κοινό, οπότε πρέπει να παρουσιάσεις έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα μέσα από τη φωνή σου και την υποκριτική μπροστά από ένα μικρόφωνο. Πολλές φορές στην πρόβα ο σκηνοθέτης έκλεινε τα μάτια του και μας έκανε διορθώσεις, κάτι που δεν συμβαίνει σχεδόν ποτέ σε μία κλασική πρόβα θεάτρου. Από την άλλη πλευρά οι ηθοποιοί καλούμαστε να παίξουμε με σωστή απεύθυνση και να μεταφέρουμε στον ακροατή τη σχέση των ηρώων μεταξύ τους χωρίς να έχουμε σωματική επαφή και χωρίς να κάνουμε ιδιαίτερες κινήσεις με το σώμα μας. Αυτό μας άνοιξε καινούριους κώδικες και έναν φανταστικό κόσμο που θα ήθελα πολύ να ξαναζήσω σύντομα.

Τον τελευταίο χρόνο βλέπουμε ολοένα και περισσότερες παραστάσεις να παρουσιάζονται μέσω των υπηρεσιών live streaming και παράλληλα αυξάνεται και η παραγωγή ραδιοφωνικών θεατρικών έργων. Ποιο θα είναι το μέλλον του θεάτρου σε αυτή τη νέα πραγματικότητα;

Θεωρώ πως το ραδιόφωνο είναι εντελώς διαφορετικό με το live streaming. Το θέατρο στο ραδιόφωνο θέλω να πιστεύω πως είναι κάτι που θα αναπτυχθεί και θα ξαναζήσει όμορφες στιγμές. Το live streaming ήταν μια ανάγκη που δημιουργήθηκε από το κοινό κατά τη διάρκεια της πανδημίας και πιστεύω πως θα εξασθενήσει όταν βγούμε από όλη αυτή την περιπέτεια. Γιατί δεν μπορεί, όσο καλογυρισμένο και να είναι, να υποκαταστήσει την αμεσότητα και την ενέργεια της θεατρικής παράστασης.

Πώς θα περιγράφατε τον εαυτό σας με λίγες λέξεις;

Πάντα με δυσκολεύει το να μιλάω για μένα. Θα μπορούσα να πω πως αγαπώ πολύ τη δουλειά μου και τους ανθρώπους μου.

Η σειρά «Ήλιος» του ΑΝΤ1, στην οποία πρωταγωνιστείτε, σημειώνει μεγάλη επιτυχία. Πείτε μας λίγα λόγια για τη συγκεκριμένη δουλειά, καθώς και για την εμπειρία σας από αυτή τη συνεργασία.

Χαίρομαι πολύ που το κοινό έχει αγαπήσει αυτή τη δουλειά όσο κι εμείς. Πρόκειται για μία καθημερινή σειρά που το σενάριο της υπογράφει η Μαρία Γεωργιάδου και τη σκηνοθεσία η Βίκυ Μανώλη και ο Λίνος Χριστοδούλου. Είναι καταιγιστικοί οι ρυθμοί και η εξέλιξη της ιστορίας και αυτό θεωρώ πως είναι κάτι που κρατά τον θεατή σε εγρήγορση κι σε συνεχή αγωνία για το τι θα γίνει παρακάτω. Τα γυρίσματα είναι καθημερινά και πολλές φορές εξαντλητικά, αλλά θεωρώ πως έχουμε δημιουργήσει μία πολύ ωραία ομάδα με εξαιρετικούς καλλιτέχνες και δίνουμε όλοι τον καλύτερό μας εαυτό.

Έχετε κοινά στοιχεία με τη Λήδα, την ηρωίδα που υποδύεστε;

Η Λήδα έχει ζήσει μια συναρπαστική και γεμάτη ζωή και σίγουρα εγώ δεν έχω τις εμπειρίες της. Έχει γίνει μητέρα σε μία πολύ τρυφερή ηλικία, έχει μεγαλώσει το παιδί της σε μια δύσκολη ήπειρο και έχει βιώσει πολύ δύσκολες οικογενειακές καταστάσεις. Τα κοινά που θα εντόπιζα στο χαρακτήρα της και που θεωρώ πως έχω και εγώ είναι ο δυναμισμός, το αίσθημα δικαίου και η ειλικρίνεια.

Τι ονειρεύεστε για την καλλιτεχνική σας πορεία και ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Δεν έχω κάποιο μελλοντικό σχέδιο πέρα από τη συνέχιση του «Ήλιου». Έχω χαρά και προσμονή για όσα θα φέρει το μέλλον.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης