«Χαράτσι και στη φτώχεια» φέρνει το πακέτο μέτρων 2% του ΑΕΠ, δηλαδή 3,6 δισ. ευρώ, που «κλείδωσε» μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών, σύμφωνα με την επίσημη παραδοχή του Ευκλείδη Τσακαλώτου την Τρίτη στη Βουλή.

Ο λογαριασμός των νέων μέτρων ύψους 3,6 δισ. ευρώ θα προέλθει από τη μείωση του αφορολόγητου ορίου στην περιοχή των 5.900 ευρώ από το 2019, με παράλληλη μείωση του πρώτου συντελεστή από το 22% στο 20% και βεβαίως των συντάξεωνΕπιπλέον φόρους, που αγγίζουν και τον έναν μισθό ή τη μία σύνταξη ετησίως, θα κληθούν να πληρώσουν ακόμη και όσοι αμείβονται με 400 ευρώ ή λαμβάνουν πενιχρή σύνταξη 480 ευρώ μηνιαίως. Προφανώς, οι απώλειες θα είναι πολύ μεγαλύτερες για τα αυξημένα εισοδήματα. Η «μεσαία τάξη» της χώρας θα υποστεί ακόμη μεγαλύτερη πίεση, κατά την πάγια πολιτική που εφαρμόζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο λογαριασμός των νέων μέτρων ύψους 3,6 δισ. ευρώ θα προέλθει από τη μείωση του αφορολόγητου ορίου στην περιοχή των 5.900 ευρώ από το 2019, με παράλληλη μείωση του πρώτου συντελεστή από το 22% στο 20% και βεβαίως των συντάξεων.

Την ίδια στιγμή φαίνεται ότι όσοι πληγούν από τα νέα μέτρα δεν θα έχουν αντιστάθμισμα από τα αντίμετρα, αφού αυτά θα αφορούν σχεδόν αποκλειστικά τις επιχειρήσεις, ώστε να έχουν κάποιον αναπτυξιακό χαρακτήρα, όπως απαίτησαν οι δανειστές.

Παράλληλα, όσοι είχαν πιστέψει και ανέμεναν στοχευμένες φοροελαφρύνσεις σε οριζόντιους φόρους θα πρέπει να το ξεχάσουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο ΕΝΦΙΑ δεν θα αναπροσαρμοστεί κατά κανέναν τρόπο προς τα κάτω και η απαλλαγή της πρώτης κατοικίας, για παράδειγμα, αναβάλλεται επ’ αόριστον. Ομοίως δεν πρόκειται να υπάρξει μείωση του ανώτατου συντελεστή ΦΠΑ, ούτε κατά μία μονάδα. Η συμφωνία πολύ απλά δεν το επιτρέπει.

Η αποτυχία της κυβέρνησης να «κυνηγήσει» τη φοροδιαφυγή, αυξάνοντας τα κρατικά έσοδα, δεν επιτρέπει ούτε ένα ευρώ ελάφρυνση ή εξαίρεση ακόμη και για τους πολύ φτωχούς. Τα αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν στους δανειστές από τη «σύλληψη» του μαύρου χρήματος ήταν μηδαμινά σε σχέση με όσα είχε υποσχεθεί η ελληνική κυβέρνηση σε συναντήσεις προηγούμενων μηνών. Μάλιστα, εκφράζονται φόβοι ότι η υπερφορολόγηση των εισοδημάτων και η εκτίναξη των ασφαλιστικών υποχρεώσεων θα διογκώσουν την παραοικονομία σε βάρος των δημοσίων εσόδων.

Και η καταπολέμηση της ακραίας φτώχειας όμως, που αποτελεί κεντρική οικονομική επιλογή της κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα σε βάρος της μεσαίας τάξης, κατά δήλωση Τσακαλώτου, τίθεται εν αμφιβόλω, αφού δεν περισσεύουν κονδύλια για ενίσχυση της επιδοματικής πολιτικής. Αντίθετα, πολλά από τα ήδη υπάρχοντα επιδόματα δεν αποκλείεται να μπουν στο «κρεβάτι του Προκρούστη», ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιδόσεις της οικονομίας.

Μετά το EuroWorking Group που θα γίνει την Πέμπτη θα φανεί αν διευθετήθηκαν και «οι τελευταίες εκκρεμότητες» στις οποίες αναφέρεται η κυβέρνηση (κυρίως στα εργασιακά), ώστε να επιστρέψουν οι θεσμοί στην Αθήνα και να ολοκληρωθεί η τεχνική συμφωνία (staff level agreement) έως την Παρασκευή 7 Απριλίου, οπότε συνεδριάζει το Eurogroup της Μάλτας.

Πάντως, τις τελευταίες ώρες φαίνεται να κερδίζει έδαφος το σενάριο παράτασης του μνημονίου 3 για ακόμη ένα έτος κατ’ ελάχιστον, με ένα προληπτικό πρόγραμμα από το καλοκαίρι του 2018.

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης