Η ιστοσελίδα Bovary.gr ανήκει στον χώρο που εξειδικεύεται στο λεγόμενο lifestyle. Για να είμεθα ειλικρινείς, ειδικεύεται σχεδόν αποκλειστικά σε ό,τι αφορά την προώθηση των ρούχων και των αξεσουάρ της επιχείρησης της οποίας έως πρόσφατα ηγείτο η κυρία Μαρέβα Μητσοτάκη (λέγεται πως αποχώρησε).

Για την ακρίβεια το site αυτό ασχολήθηκε -είναι η αλήθεια- και με τους «εντυπωσιακούς κοιλιακούς της Μαρέβας Μητσοτάκη». Ήταν, λοιπόν, πολύ φυσικό το Bovary.gr, που είναι θυγατρική ιστοσελίδα της «iefimerida.gr» του Χρήστου Ράπτη, να εισπράξει από τον κύριο Πέτσα το ποσό των 100.000 ευρώ (καθαρά) για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η «μητρική» ιστοσελίδα «iefimerida.gr» εισέπραξε 250.000 καθαρά. Σύνολο 350.000, καθαρά πάντα. Είναι απολύτως κατανοητό το γιατί η συγκεκριμένη ιστοσελίδα αναλώνεται 24 ώρες το 24ωρο μόνο στο λιβάνισμα του πρωθυπουργού, της οικογενείας του, της Νέας Δημοκρατίας και του δημάρχου Αθηναίων. Πρόκειται για οφθαλμοφανή επιχειρηματική συναλλαγή. Ο Στέλιος Πέτσας κάνει κατά τους προϊσταμένους του καλά τη δουλειά την οποία έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας.

Προσέξτε τη λίστα των ΜΜΕ όλων των κατηγοριών που έλαβαν πάνω από 100.000 ευρώ από τον κ. Πέτσα:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρατηρούμε, λοιπόν, ξεκάθαρα το πώς λειτούργησε το «δημοκρατικό» και «αξιοκρατικό» ένστικτο του κυβερνητικού εκπροσώπου και πώς αποτυπώθηκε η δεινότητά του να αξιολογεί αντικειμενικά τα πράγματα. Και επειδή ο Στέλιος Πέτσας δεν κυβερνά αυτή τη χώρα, εξ όσων γνωρίζουμε τουλάχιστον, την ευθύνη για τις αποφάσεις φέρει ακέραια ο πρωθυπουργός σε ένα σκληρό πρωθυπουργικό κεντρικό σύστημα διακυβέρνησης που είναι το ελληνικό.

Αναλύοντας τη λογική βάσει της οποίας μοιράστηκαν τα χρήματα για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι», η «Εφημερίδα των Συντακτών», με την οποία καμία επιχειρηματική, εταιρική ή άλλη επαγγελματική σχέση μάς συνδέει, έγραψε: «Από μια πρώτη ανάγνωση παρατηρείται αντιστρόφως ανάλογη κατανομή ποσών σε μέσα που έχουν χαμηλότερη κυκλοφορία και μικρότερο αριθμό εργαζομένων από άλλα μέσα. Δεν είναι λίγες, τέλος, οι περιπτώσεις στις οποίες ο ίδιος επιχειρηματίας ή οι ίδιες εταιρείες καρπώθηκαν σημαντικά ποσά, χωρίς να γνωρίζουν οι αναγνώστες τις “διαδρομές” και τις “συνδέσεις” των διαφορετικών μέσων.
Από τα μεγάλα site ριγμένο θα πρέπει να αισθάνεται το zougla.gr, που λαμβάνει μόνο 50.000 ευρώ (62.000 με ΦΠΑ)».

Είναι οφθαλμοφανής η απόλυτη κομματικά προσανατολισμένη λογική στη βάση της οποίας λειτούργησε η ομάδα κρούσης του Στέλιου Πέτσα. Ανταμείφθηκαν εκείνα τα ΜΜΕ τα οποία όχι μόνον στηρίζουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά επί της ουσίας «γλείφουν» το σύστημα εξουσίας που εκπροσωπεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως αρχηγός της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας. Πρόκειται για την αμοιβή των «ενημερωτικών εξαπτέρυγων» με χρήματα του κράτους στη βάση μόνον προσωποκεντρικής φύσης κριτηρίων. Αν υπήρχε έστω και κάποιο ίχνος πολιτικής συνείδησης, θα πρυτάνευαν τουλάχιστον κριτήρια κομματικού-παραταξιακού χαρακτήρα και όχι προσωπικού -φιλοπρωθυπουργικού- χαρακτήρα. Προηγούνται τα συμφέροντα της Πολιτικής Αγίας Οικογένειας.

Βλέπουμε, λοιπόν, περιπτώσεις που «βγάζουν μάτι», όπως ιστοσελίδες με μικρή έως ανύπαρκτη δημοσιογραφική παρουσία και επιρροή, να λαμβάνουν υπέρογκα ποσά.

Θα πρέπει να αθροιστούν μάλιστα τα ποσά που λαμβάνουν ΜΜΕ τα οποία ανήκουν στον ίδιο επιχειρηματικό  όμιλο. Έτσι ο τηλεοπτικός σταθμός «Σκάι» με τον ραδιοφωνικό σταθμό του και το site «καθαρίζει» συνολικά 1.010.000 ευρώ καθαρά, αφαιρουμένου του ΦΠΑ. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να αναφερθεί η λεπτομέρεια της στενότατης σχέσης των μέσων του Ομίλου «Σκάι» με το σύστημα διακυβέρνησης Μητσοτάκη και το σύστημα διοίκησης του Δήμου της Αθήνας. Πρόκειται για πολιτικά δεδομένα γνωστά τοις πάσι.

Ο Όμιλος «Πρώτο Θέμα» έλαβε συνολικά 390.000 ευρώ (καθαρά) για το site, την εφημερίδα και τον ραδιοφωνικό σταθμό.

Εξαιρετικού ύψους κονδύλια εισέπραξαν και μη αμιγώς πολιτικά έντυπα και sites τα οποία κινούνται περισσότερο στους χώρους της κουλτούρας και του ποιοτικού lifestyle, όπως το lifo.gr και η athensvoice.gr. Τα sites ως γνωστόν συνοδεύουν έντυπες εβδομαδιαίες εκδόσεις τύπου freepress. Το σύστημα Πέτσα εκτίμησε -και προφανώς όχι αδίκως- πως η πολιτική θέση των παραπάνω freepress και sites αντιστοιχούν στα «κριτήρια» του σημερινού κέντρου εξουσίας του Μαξίμου.

Ιδού η λογική Πέτσα

Σύμφωνα με τη λίστα Πέτσα, η εφημερίδα «Φιλελεύθερος» έλαβε διαφήμιση ύψους 74.400 ευρώ μαζί με το ΦΠΑ, όσα δηλαδή έλαβε και η Καθημερινή του Σαββάτου, με το ποσό να ανέρχεται σε 73.780 ευρώ, ενώ η Καθημερινή της Κυριακής έλαβε 123.380 ευρώ. Με τη μόνη διαφορά ότι η εφημερίδα «Φιλελεύθερος» είναι μία ανύπαρκτη κυκλοφοριακά εφημερίδα, η οποία δεν πουλά ούτε 2.000 φύλλα, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του πρακτορείου Άργος. Την ίδια ώρα που η Καθημερινή είναι μια εφημερίδα με πολλαπλάσια κυκλοφορία σε σχέση με τον Φιλελεύθερο, εργαζόμενους και κύρος.

Είναι προφανές πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν ανέχεται την κριτική που της ασκεί κατά καιρούς η «Καθημερινή». Προτιμούν τα δημοσιεύματα τύπου «Μωυσής» του Θανάση Μαυρίδη, οπότε και η ανταπόδοση μέσω κρατικής διαφήμισης.

Σε ό,τι αφορά τα sites, η ιστοσελίδα Liberal έλαβε 148.800 ευρώ, ενώ το site της Καθημερινής περί τα 186.000 ευρώ.

Αν κάποιος αποτολμήσει να συγκρίνει με τους υπαρκτούς αριθμούς τη δημοσιογραφική και πολιτική επιρροή ενός εντύπου και ενός site όπως αυτά της «Καθημερινής» με εκείνη του «Φιλελεύθερου» και του «Liberal.gr».

Ολοκληρώνοντας. Η υπόθεση «Λίστα Πέτσα» είναι ενδεικτική της λογικής που επικρατεί στον πυρήνα της διακυβέρνησης της χώρας. Τίποτε δεν αιφνιδιάζει πλέον τον Έλληνα πολίτη. Ούτε καν η κατά πρόσωπο προσβολή της νοημοσύνης των ψηφοφόρων. Προφανώς και της δικής μας. Ας κρίνουν, λοιπόν, οι πολίτες και ας επιλέξουν, θα έχουν τη δυνατότητα ενδεχομένως και συντομότερα του αναμενομένου να διαμηνύσουν στο σημερινό Μαξίμου πως η λογική δεν ισοπεδώνεται με διοικητικές αθλιότητες.  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης