Η έρευνα που μας βγάζει από το σκοτάδι και μια ελληνική εταιρεία που αναλαμβάνει δράση!

Η ελληνική κουλτούρα ήταν και θα είναι πάντα βαθιά συνδεδεμένη με το φαγητό. Ως γνήσιος μεσογειακός λαός μαθαίνουμε από πολύ μικροί πως η αγάπη περνάει από το στομάχι, ενώ λαχταριστά πιάτα γίνονται ένα με τις πιο όμορφες αναμνήσεις μας. Στη σύγχρονη εποχή, ωστόσο, η σχέση μας με το φαγητό μοιάζει να έχει αλλάξει, κάτι που αποδεικνύει περίτρανα η νέα έρευνα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου φέρνοντας στο φως μια σοκαριστική αλήθεια. Ποια είναι αυτή; Κάθε χρόνο στη χώρα μας 1.000.000 τόνοι φαγητού καταλήγουν στα σκουπίδια, μόνο από τα νοικοκυριά μας! Μήπως, λοιπόν, ήρθε η ώρα να βγούμε από το σκοτάδι και να αντιμετωπίσουμε την αλήθεια για τη σπατάλη τροφίμων;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η έρευνα, που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε για λογαριασμό της ΑΒ Βασιλόπουλος, διερευνά, πέρα από τη σπατάλη εντός της κουζίνας, και εκείνη που προκύπτει σε επίπεδο προμηθευτών αλλά και καταστημάτων. Μετά από 18 μήνες συλλογής δεδομένων, τα αποτελέσματα «έδειξαν» ότι κάθε πολίτης στην Ελλάδα πετά κάθε χρόνο 98,2 κιλά τροφίμων από το νοικοκυριό του ενώ, αντίστοιχα, μια τυπική τετραμελής οικογένεια πετά 392,8 κιλά τροφίμων ετησίως. Το πρόβλημα αυτό, φυσικά, αφορά και το περιβάλλον αφού πίσω από κάθε τρόφιμο που καταλήγει στα σκουπίδια κρύβεται η ανυπολόγιστη σπατάλη των φυσικών πόρων που χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή του. Κανένας πια δεν μπορεί να κάνει τα «στραβά μάτια»! Γιατί, τελικά, η σπατάλη τροφίμων μας αφορά όλους και οι επιπτώσεις που έχει είναι τεράστιες. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για να αντιμετωπιστεί ένα πρόβλημα πρέπει, πρώτα, να το αναγνωρίσουμε. Αυτό ακριβώς κατάφερε να κάνει και η ΑΒ μέσα από την συγκεκριμένη έρευνα, αναδεικνύοντας τα πραγματικά νούμερα της σπατάλης τροφίμων στην Ελλάδα. Επόμενο βήμα; Η ΑΒ αναλαμβάνει δράση και ηγείται μιας προσπάθειας συμβάλλοντας στη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Άλλωστε, η εταιρεία με ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον και την κοινωνία, δεσμεύτηκε να μειώσει το δικό της αποτύπωμα κατά 50%, έως το 2025, 5 χρόνια νωρίτερα από τους στόχους του ΟΗΕ.

Σε αυτό το πλαίσιο, η ΑΒ δουλεύει ήδη μαζί με το WWF Ελλάς, για την ενημέρωση, την εκπαίδευση αλλά και την κινητοποίηση όλων των κρίκων αυτής της μεγάλης αλυσίδας για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Με την πολύτιμη βοήθεια της ΜΚΟ, αλλάζει τις εσωτερικές της διαδικασίες ώστε να περιορίσει τις απώλειες στα καταστήματα και τις αποθήκες της, δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη δωρεά ποιοτικών και απολύτως ασφαλών τροφίμων (όπως ήδη κάνει εδώ και χρόνια στο πλαίσιο του Προγράμματος δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων, «Τρόφιμα Αγάπης»), εκπαιδεύει τους προμηθευτές της παρέχοντάς τους πρακτική πληροφόρηση για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να μειώσουν τις απώλειες από τη δική τους πλευρά, ενώ παράλληλα ενημερώνει με υπευθυνότητα και σεβασμό όλους τους πελάτες της, αναπτύσσοντας χρηστικά εργαλεία που θα βοηθήσουν στη μείωση της σπατάλης σε κάθε νοικοκυριό.
 
Η ΑΒ Βασιλόπουλος έκανε το μεγάλο βήμα για να βγούμε, όλοι μας, από το σκοτάδι σε σχέση με την απώλεια φαγητού. Και μας καλεί όλους, μέσα από μικρές, καθημερινές κινήσεις να μειώσουμε τα εντυπωσιακά νούμερα της σπατάλης τροφίμων στη χώρα μας. 

Εσύ; Θα αλλάξεις τον τρόπο που βλέπεις το φαγητό;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης