Έφυγε κι αυτή. Πέρασε στην αιωνιότητα η Ειρήνη Παπά. Η πρώτη γυναίκα που με μαρμάρωσε. Με ακινητοποίησε όρθιο, όταν την αντίκρυσα στα δύο μέτρα. Ήμουν πιτσιρίκι, ούτε στο σινεμά δεν την είχα δει, την ήξερα από τα «χαρτάκια». Από τη φωτογραφία της στις καραμέλες, τις τσίκλες που αγοράζαμε στο περίπτερο της γειτονιάς και τις πουλούσαν με μία φωτογραφία των ηθοποιών. Βουγιουκλάκη, Καρέζη, Αλεξανδράκη, Κούρκουλου, Κακαβά, Μπάρκουλη, Φόνσου κ.α.

Δεν έβλεπα απέναντί μου μία διάσημη ηθοποιό, αλλά ΤΟ πρόσωπο! Ένα κεφάλι αρχαίας, αιώνιας θεάς. Με καθήλωσε. Κοκκάλωσα ολόκληρος. ΤΟ πρόσωπο Ελληνίδας. Της γυναίκας της Μεσογείου. Ξεκάθαρο και αυστηρό. Έντονες γραμμές, λιτές που τόσο εύκολα πιάνουν και μεταδίδουν κάθε συναίσθημα, πόνου, πόθου, λύπης, κατανόησης, συμπόνιας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αρχές δεκαετίας ’60. Τελείωσε μια συναυλία του Μίκη Θεοδωράκη στην Κοκκινιά, και αποχωρούσε μια μεγάλη παρέα από ανθρώπους της αριστεράς. Δίπλα σε ποιητές και στελέχη του ΚΚΕ, τότε της ΕΔΑ δέσποζε η φιγούρα της Ειρήνης Παπά. Ένα άγαλμα βημάτιζε. Η αύρα του προσώπου της ενεργούσε, παρήγαγε ηλεκτρισμό και με κεραυνοβολούσε. Ήταν στιγμή που την κρατάω μέχρι σήμερα.

Πέρασαν τα χρόνια, δεκαετίες, και κάπου διάβασα τι έγραψε ο Αλέκος Σακελλάριος όταν για πρώτη φορά, μαθήτρια εκείνη της δραματικής σχολής, την είδε να περπατάει στην πλατεία Συντάγματος:

«Ένα πανέμορφο πλάσμα! Μ’ ένα απλό μακρύ φόρεμα, όλο πτυχώσεις, που κινιόταν με μεγαλοπρέπεια και απλότητα συνάμα. Σα να ζωντάνεψε μια Καρυάτιδα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειρήνη Παπά. Η κυρά-Φροσύνη στα Γιάννενα και η Μπουμπουλίνα του 1821, ήταν στο ελληνικό σινεμά. Η χήρα στον Αλέξη Ζορμπά του Κακογιάννη και η σύζυγος του Γρηγόρη Λαμπράκη στο «Ζ» του Γαβρά. Η αγωνίστρια Μαρία στα Κανόνια του Ναβαρόνε, μία από τις δεκάδες(!) ξένες κινηματογραφικές παραγωγές στις οποίες έλαβε μέρος. Η διεθνής Ελληνίδα σταρ, πιο σωστά αντιστάρ. Πρωταγωνίστρια στις κινηματογραφικές μεταφορές τραγωδιών του αρχαίου θεάτρου. Αντιγόνη και Ηλέκτρα, Ιφιγένεια και Τρωάδες.

Από πιτσιρίκα η Ειρήνη Λελέκου έκανε τις πρώτες επαφές της με το χορό και το τραγούδι. Στο θέατρο ευτύχησε να έχει δασκάλους γίγαντες της τέχνης. Γεννήθηκε στο Χιλιομόδι Κορινθίας στις 3 Σεπτεμβρίου, «επισήμως» το 1929, ανεπισήμως το 1926, που είναι το ακριβές. Παντρεύτηκε στα 18 της τον συγγραφέα Άλκη Παππά, ένας γάμος που δεν κράτησε.

Τα τελευταία χρόνια η Ειρήνη Παπά αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα υγείας, δύσκολα αναγνώριζε και οικεία της πρόσωπα, παρέμενε με τις ώρες στο κρεβάτι. Όπως η ίδια είχε πει το 2002, είχε ζήσει τον τελευταίο μεγάλο έρωτα της ζωής της, με άνδρα πολύ νεώτερό της. Είναι γνωστοί στο χώρο οι δεσμοί της με επώνυμους, η ίδια ποτέ δεν έδωσε δικαιώματα και τροφή στη δημοσιότητα για τους έρωτες της.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Σμπαράλιασε την εθνική το ”black out του μπάσκετ”, διάβασε apodytiriakias.gr

ΣΜΠΑΡΑΛΙΑΣΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΤΟ ”BLACK OUT” ΤΟΥ ΜΠΑΣΚΕΤ | apodytiriakias.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης