Παρακαλώ, οι αράδες που ακολουθούν μη θεωρηθεί από πλευράς μου απόπειρα υπεράσπισης του ηθοποιού και σκηνοθέτη Πέτρου Φιλιππίδη. Ότι στο κόσμο του θεάτρου είναι σύνηθες ένας καλλιτέχνης να κατηγορείται όπως ο Φιλιππίδης και να διαπράττει σεξουαλικά εγκλήματα. Ξεχνάμε τις ανοησίες που σαλιαρίζουν στα κανάλια, ότι με τέτοιες συμπεριφορές δυσφημείται η τέχνη, το θέατρο. Οι μόνοι που στιγματίζονται είναι οι δράστες, σκηνοθέτες και ηθοποιοί.

Ο Ίγκμαρ Μπέργκμαν είναι τεράστιος. Μοναδικός δημιουργός. Αξιομνημόνευτος στους αιώνες. Σκηνοθέτησε έργα στο θέατρο και γύρισε ταινίες αριστουργήματα που φώτιζαν τα σκοτάδια της ανθρώπινης ψυχής. Καλλιτέχνης ιδιοφυής. Κανείς δεν γνωρίζει, ίσως και ο ίδιος όσο ζούσε, πόσα παιδιά έκανε με τις πέντε, κι όχι μονάχα μ’ αυτές, γυναίκες που παντρεύτηκε. Δεν υπήρχε πρωταγωνίστρια σε ταινία του ή σε παράστασή του να μην της την έπεσε. Να μη συνουσιάστηκε μαζί της. Ούτε μία. Κι όλες έχουν να λένε για τον απαίσιο χαρακτήρα του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τρομακτικό άτομο ο Μπέργκμαν. Θηρίο. Οι σκέψεις και οι πράξεις του προκαλούν τρόμο. Και δίνουν, βέβαια, μια εξήγηση στο έργο του, τόσο στο θέατρο, όσο και στο σινεμά. Στις ταινίες του, που χαρακτηρίζονται έντονα από την προσωπική του σφραγίδα, κυριαρχούσε η θεατρικότητα, κινηματογραφική προσέγγιση με ύφος θεατρικό.

«Ενιαίο έργο» η κινηματογραφική παραγωγή του Μπέργκμαν διότι στην πραγματικότητα κάθε του ταινία είναι κομμάτι μιας συνολικής πνευματικής καταγωγής. Και αντικείμενο μελέτης! Η Έβδομη Σφραγίδα, Η Πηγή των Παρθένων, Η Σιωπή, Κραυγές και Ψίθυροι, Φθινοπωρινή Σονάτα, Φάνυ και Αλέξανδρος, το κύκνειο άσμα του το 1982. Γεννήθηκε στις 14 Ιουλίου το 1918 και πέθανε ίδιο μήνα, το 2007, στα 89, σαν σήμερα 30 Ιουλίου.

Τερατολόγος. Προσωπικότητα διαταραγμένη ψυχικά, πνευματικά. Με μίσος και περιφρόνηση προς όλους. Εννιά φορές προτάθηκε για το Όσκαρ, δεν το πήρε ποτέ. Στα τέτοια του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

…………………………………………………………..

Ποια ΑΕΚ και ποιος Άρης για τον ντροπής αποκλεισμό τους στην Ευρώπη, άλλο είναι το ασήκωτο… διάβασε στο apodytiriakias.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης