«Ανησυχητική» χαρακτηρίζεται η κατάσταση στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ, το οποίο απειλείται με ιστορικά χαμηλό επίπεδο παραγωγής νέων αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα και την μακροχρόνια παραμονή των εργαζομένων σε καθεστώς μειωμένου ωραρίου. Ταυτόχρονα, τεράστιες ελλείψεις διαπιστώνονται στα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα την εκτόξευση των τιμών ενοικίασης.

Για το τρέχον έτος, το κεντρικό εργοστάσιο της VW στο Βόλφσμπουργκ, όπου κατασκευάζονται τα δημοφιλή βενζινοκίνητα μοντέλα Golf και Tiguan, απειλείται με το χαμηλότερο επίπεδο παραγωγής κατά τη μεταπολεμική περίοδο. «Η κατάσταση είναι ανησυχητική», παραδέχεται η πρόεδρος του Συμβουλίου του εργοστασίου Ντανιέλα Καβάλο μιλώντας στη Frankfurter Allgemeine Zeitung και επισημαίνει το ενδεχόμενο να χρειαστεί να επισπευσθεί η παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων στην ίδια εγκατάσταση και να ανατραπεί ο μεσοπρόθεσμος σχεδιασμός της εταιρίας. Στις 12 Νοεμβρίου το Εποπτικό Συμβούλιο της VW θα συνεδριάσει στην έδρα της εταιρίας, στο Βόλφσμπουργκ, προκειμένου να αποφασίσει για τις επενδύσεις της εταιρίας τα επόμενα χρόνια. Όπως επισημαίνει η κυρία Καβάλο, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνεται διαρκώς, πολύ ταχύτερα από ό,τι είχε προβλέψει η εταιρία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το εργοστάσιο επλήγη ιδιαίτερα τόσο από την πτώση στη ζήτηση βενζινοκίνητων αυτοκινήτων όσο και από τη γενικότερη συρρίκνωση του κλάδου κατά τη διάρκεια της πανδημίας και την έλλειψη των ειδικών τσιπ. Είναι ενδεικτικό ότι το 2019 η παραγωγή του εργοστασίου είχε προγραμματιστεί να φθάσει το λιγότερο τα 820.000 αυτοκίνητα και το 2020 παρήχθησαν μόλις 500.000. Φέτος η τάση δείχνει ότι τελικά θα παραχθούν ακόμη λιγότερα, με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός εργαζομένων να βρίσκεται σε παρατεταμένο καθεστώς μειωμένου ωραρίου. «Το εργατικό δυναμικό του εργοστασίου δεν είχε ποτέ τόσο μεγάλες περιόδους εργασίας με μειωμένο ωράριο», αναφέρει η κυρία Καβάλο.

Ο επικεφαλής του Ομίλου της Volkswagen, μιλώντας πριν από λίγες ημέρες σε συνάντηση διευθυντών της εταιρίας, τόνισε ότι στο Βόλφσμπουργκ θα πρέπει να υπάρξει ένα «γερό τράνταγμα, μια επανάσταση» και να αλλάξουν πολλά, «προκειμένου το Βόλφσμπουργκ να είναι ικανό να αντιμετωπίσει το μέλλον». Έκανε μάλιστα λόγο για «πρωτοφανή ανταγωνισμό» στην αυτοκινητοβιομηχανία και αναφέρθηκε ενδεικτικά στο υπό κατασκευή εργοστάσιο της Tesla στη Γερμανία, το οποίο, όπως είπε, θα κατασκευάζει αυτοκίνητα πολύ πιο γρήγορα από ό,τι η VW, ενώ μεγάλος είναι, όπως είπε και ο ανταγωνισμός από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.

Ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι ακόμη η εκτόξευση των τιμών ενοικίασης αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την εφημερίδα BILD, η οποία διερεύνησε καταγγελία αναγνώστη της, η ενοικίαση ενός αυτοκινήτου της μικρομεσαίας κατηγορίας για μία ημέρα, στις 22 και 23 Σεπτεμβρίου, κόστισε σε πελάτη της εταιρίας Sixt 402,36 ευρώ. Ο πρόεδρος της Sixt Νίκο Γκάμπριελ εξήγησε στην εφημερίδα ότι με τη χαλάρωση των μέτρων της πανδημίας βιώνουμε κατακόρυφη άνοδο της ζήτησης, ενώ, λόγω του κορωνοϊού, ο στόλος έχει περιοριστεί σημαντικά. Επιπλέον, αναφέρει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενοικιαστών Αυτοκινήτων Γερμανίας, Γενς Έρικ Χίλγκερλοχ στην κλαδική εφημερίδα «Αutomobilwoche», λόγω της κρίσης με τα τσιπ, το επόμενο έτος θα υπάρχει έλλειψη 75.000 αυτοκινήτων από την αγορά ενοικιαζόμενων και οι τιμές θα παραμείνουν υψηλές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα προβλήματα στην παράδοση των τσιπ στην αυτοκινητοβιομηχανία εκδηλώνονται όμως με πολλούς τρόπους. Όπως επισημαίνει η «Automobilwoche», η Mercedes παραδίδει αυτοκίνητα με περιορισμένο εξοπλισμό σε σχέση με ό,τι είχε παραγγείλει ο πελάτης. Σε αυτή την περίπτωση μειώνεται και η τιμή, ενώ ο αγοραστής δικαιούται να υπαναχωρήσει από την παραγγελία του χωρίς κόστος. Δεν μπορεί ωστόσο, διευκρίνισε η εταιρία, να υπολογίζει ότι αργότερα θα συμπληρωθεί ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου του, ενώ έχει τη δυνατότητα να περιμένει μέχρις ότου είναι διαθέσιμος ο επιθυμητός εξοπλισμός και να παραλάβει τότε το όχημά του.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης