Οι εξαγωγές των νωπών φρούτων και λαχανικών κατά την εμπορική περίοδο 2015-2016 ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο (1/10/2015 – 30/9/2016) «με εντυπωσιακή αύξηση της αξίας και του όγκου τους», σύμφωνα με την ανάλυση του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Incofruit – Hellas.

Κατά την εκτίμηση του συνδέσμου, οι εξαγωγές νωπών φρούτων και λαχανικών στο τέλος του 2016 θα είναι αυξημένες 16% έως 18% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2015 και θα ξεπεράσουν τους 1,5 – 1,6 εκατ. τόνους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αλλά, όπως σημειώνεται σε σχετική ανάλυση που υπογράφει ο ειδικός σύμβουλος του συνδέσμου Γιώργος Πολυχρονάκης, «μετά τον Αύγουστο του 2014 και μέχρι σήμερα προς όλους τους προορισμούς οι μεσοσταθμικές τιμές πώλησης ανά κιλό είναι μειωμένες».

Όπως αναφέρεται, παρά το ρωσικό εμπάργκο που διέκοψε την ανοδική πορεία των προηγουμένων περιόδων, ο επαναπροσδιορισμός των στόχων εξαγωγής των προϊόντων μας με διεύρυνση των παραδοσιακών αγορών, αλλά και το άνοιγμα νέων σε συνδυασμό με την υποκατανάλωση στην εγχώρια αγορά απέδωσαν. Κατά συνέπεια, κατά την εξαγωγική αυτή περίοδο (2015/16) οι εξαγωγές των νωπών φρούτων και λαχανικών, βάσει στοιχείων ΕΛΣΤΑΤ, σημείωσαν ρεκόρ 10ετίας.

Εκτός όμως από την αύξηση των εξαγωγών στα χειμερινά φρούτα της περιόδου 2015/16, οι ετήσιες εξαγωγές 2016 (μέχρι 30 Σεπτεμβρίου) των θερινών φρούτων και λαχανικών παρουσιάζουν στα ροδάκινα αύξηση σε σχέση με το 2015 κατά 17,8% κατ’ όγκο, 59,3% στα βερίκοκα, 9,6% στις φράουλες, 5,8% στα νεκταρίνια και 5,1% στα καρπούζια. Μείωση είχαν μόνο τα κεράσια -41,2%, τα επιτραπέζια σταφύλια -33,8% και οι πιπεριές -41,1% λόγω μειωμένης παραγωγής οφειλόμενης σε ζημιές από καιρικές καταστροφές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως αναφέρει ο σύνδεσμος: «το ρεκόρ 10ετίας στις εξαγωγές μας οφείλεται αφενός στη βελτίωση των προσπαθειών των παραγωγών της χώρας, κατά την τελευταία 20ετία, οπότε και υιοθέτησαν και εφάρμοσαν όλες τις σύγχρονες καλλιεργητικές μεθόδους, προσφέροντας άριστη ποιότητα και αφετέρου στην εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας μας με τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων τυποποίησης και συσκευασίας, αλλά και μάρκετιγκ, με τον εμπλουτισμό του με νέους ανθρώπους με γνώσεις και εξειδίκευση. Οι παράγοντες αυτοί συνέβαλαν στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων μας και την τοποθέτησή τους κατευθείαν στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων υπερ-καταστημάτων λιανικής πώλησης».

Ο σύνδεσμος εκτιμά ότι η εμπορική περίοδος 2015/16 ολοκληρώθηκε με θετικό πρόσημο. Σε όλες όμως τις εξαχθείσες ποσότητες μετά τον Αύγουστο του 2014 και μέχρι σήμερα, προς όλους τους προορισμούς, είναι μειωμένες οι μεσοσταθμικές τιμές πώλησης, ανά κιλό.

Κατά το εννιάμηνο του 2016 οι εξαγωγές των νωπών φρούτων και λαχανικών, βάσει στοιχείων ΕΛΣΤΑΤ, αυξήθηκαν κατά 29,2% κατ’ όγκο σε σχέση με τους ίδιους μήνες του 2015 και ανήλθαν σε 1.286.134 τόνους και η αξία αυξήθηκε κατά 13,4%, φθάνοντας τα 789,484 εκατομμύρια ευρώ.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης