Τη διάσπαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξετάζει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, με παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης δρομολογίων της σε διαφορετικές εταιρείες, προκειμένου να μεγιστοποιήσει τα έσοδα της σχεδιαζόμενης αποκρατικοποίησης και να παρακάμψει τεχνικά εμπόδια.

Το αρχικό σχέδιο, στο πλαίσιο του δεύτερου πακέτου στήριξης της χώρας, προέβλεπε την πώληση της εταιρείας, που μεταφέρει εμπορεύματα και επιβάτες μέσω 500 δρομολογίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αξιωματούχοι είχαν, μάλιστα, δηλώσει στο Reuters νωρίτερα αυτό τον μήνα ότι οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, η γαλλική SNCF και η ρουμανική Group Feroviar Roman είχαν εκφράσει ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε στο πρακτορείο την Πέμπτη ότι, για να μεγιστοποιηθεί η αξία της πώλησης, το Ταμείο εξετάζει ένα διαφορετικό μοντέλο, αντίστοιχο με αυτό που εφαρμόστηκε στη Βρετανία.

«Το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει την έναρξη της διαδικασίας διαγωνισμού, μέσω της οποίας θα προσφερθεί η πώληση δρομολογίων σε διαφορετικά σημεία του δικτύου σε ενδιαφερόμενες εταιρείες» είπε ο Κώστας Μητρόπουλος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, όπως στη Βρετανία, θα καταβάλουν μετρητά για τη διαχείριση των δρομολογίων, χρησιμοποιώντας τη δική τους υποδομή καθώς και το προσωπικό» πρόσθεσε.

Ο κ. Μητρόπουλος δήλωσε ότι το Ταμείο θα διορίσει σύντομα τους συμβούλους για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Άλλος αξιωματούχος του Ταμείου δήλωσε στο Reuters ότι, με την πώληση δρομολογίων και όχι της ίδιας της εταιρείας, η Ελλάδα δεν θα χρειαστεί να πάρει την έγκριση της Κομισιόν όσον αφορά στο θέμα της κρατικής βοήθειας προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρακάμπτοντας με αυτόν τον τρόπο τεχνικές δυσκολίες.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης