Υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της κυβέρνησης Τραμπ ζητούν από την Κίνα να μειώσει τους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, να επιτρέψει την απόκτηση πλειοψηφικών ποσοστών από ξένες επιχειρήσεις σε εταιρίες χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και να αγοράσει περισσότερους ημιαγωγούς αμερικανικής κατασκευής στις διαπραγματεύσεις που στόχο έχουν να ακυρώσουν τα σχέδια για επιβολή δασμών σε μια σειρά κινεζικών προϊόντων και να αποτρέψουν έναν πιθανό εμπορικό πόλεμο.

Άτομο με γνώση των συνομιλιών δήλωσε ότι αυτά είναι μεταξύ όσων ζήτησαν ο υπουργός Οικονομικών Στίβεν Μνούτσιν και ο Αμερικανός εκπρόσωπος για θέματα εμπορίου Ρόμπερτ Λαϊτχάιζερ καθώς επιδιώκουν συνομιλίες με το Πεκίνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Wall Street Journal ανέφερε πρώτη τα αιτήματα της αμερικανικής πλευράς, λέγοντας ότι περιλαμβάνονται σε επιστολή που στάλθηκε στο Πεκίνο την περασμένη εβδομάδα.

Ο σύμβουλος του Λευκού Οίκου για θέματα εμπορίου Πίτερ Ναβάρο επιβεβαίωσε ότι ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ζήτησε από τον Μνούτσιν και τον Λαϊτχάιζερ να προσπαθήσουν να επιλύσουν τις εμπορικές διαφορές με την Κίνα.

“Ελπίζουμε ότι η Κίνα θα εργαστεί μαζί μας για να αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά κάποιες από αυτές τις πρακτικές”, δήλωσε ο Ναβάρο στην τηλεόραση του CNBC.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι αμερικανικές μετοχές σημείωσαν χθες άλμα μετά την είδηση ότι οι δύο πλευρές βρίσκονται σε συνομιλίες, ύστερα από τις βαριές απώλειες μία εβδομάδα νωρίτερα όταν ο Τραμπ ανακοίνωσε τα σχέδια να επιβάλει δασμούς σε κινεζικές εισαγωγές αξίας έως 60 δισεκ. δολαρίων για τις πρακτικές της Κίνας αναφορικά με τα πνευματικά δικαιώματα.

Η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Χούα Τσουνγίνγκ δήλωσε ότι η πόρτα της Κίνας είναι πάντα ανοιχτή σε συνομιλίες, αλλά αυτό χρειάζεται να γίνει στη βάση της ισότητας και του αμοιβαίου σεβασμού με αμοιβαία επωφελή έκβαση.

Παρά τις σφοδρές επικρίσεις από κινεζικά κρατικά μέσα προς τις ΗΠΑ, Κινέζοι και Αμερικανοί αξιωματούχοι διαπραγματεύονται στο παρασκήνιο.

Η Κίνα έχει προσφερθεί να αγοράσει περισσότερους ημιαγωγούς από τις ΗΠΑ, εκτρέποντας μέρος των αγορών της από τη Νότια Κορέα και την Ταϊβάν, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times. Η Κίνα εισήγαγε πέρυσι ημιαγωγούς αξίας 2,6 δισεκ. δολαρίων από τις ΗΠΑ.

Κινέζοι αξιωματούχοι επίσης σπεύδουν να οριστικοποιήσουν νέες ρυθμίσεις έως τον Μάιο – αντί τα τέλη Ιουνίου – που θα επιτρέπουν στους ξένους χρηματοπιστωτικούς ομίλους να αποκτούν πλειοψηφικά μερίδια σε χρηματιστηριακές εταιρίες της χώρας, ανέφεραν οι FT.

Η κυβέρνηση του Τραμπ έχει ζητήσει από την Κίνα να μειώσει άμεσα κατά 100 δισεκ. δολάρια το εμπορικό της πλεόνασμα των 375 δισεκ. δολαρίων με τις ΗΠΑ.

Η Κίνα επιβάλει δασμούς ύψους 25% στα αμερικανικά οχήματα και έχει πρόσφατα αναφερθεί σε μείωσή τους, ενώ ο Τραμπ έχει συχνά παραπονεθεί ότι οι αμερικανικοί δασμοί στις εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων είναι μόνο 2,5%.

Οι κινεζικές εισαγωγές οχημάτων αμερικανικής κατασκευής ανήλθαν στα 10,6 δισεκ. δολάρια το 2017, περίπου 8% της συνολικής αξίας των αμερικανικών εισαγωγών στη χώρα, σύμφωνα με στοιχεία της αμερικανικής κυβέρνησης.

Αναφορικά με την προτεινόμενη προσφορά για αύξηση των εισαγωγών αμερικανικών ημιαγωγών, δεν είναι σαφές πώς τα αμερικανικά μικροκυκλώματα θα αντικαταστήσουν τα αντίστοιχα από τη Νότια Κορέα και την Ταϊβάν, καθώς υπάρχει ελάχιστη αλληλοεπικάλυψη μεταξύ των κυκλωμάτων από τις ΗΠΑ και αυτών από τις δύο ασιατικές χώρες.

Η Κίνα εξαρτάται ιδιαίτερα από τους ξένους ημιαγωγούς, μια από τις μεγαλύτερες σε αξία κατηγορίες εισαγωγών.

Οι ΗΠΑ αντιστοιχούσαν πέρυσι μόλις στο 1% της αξίας των συνολικών εισαγωγών ημιαγωγών στην Κίνα, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters βάσει των κινεζικών τελωνειακών στοιχείων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης