Με εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο να βρίσκονται σε διαδοχικά lockdowns για περισσότερο από έναν χρόνο, είναι προφανές ότι η online αγοραστική συμπεριφορά και οι προτεραιότητες έχουν αλλάξει και στα είδη μόδας.

Δεδομένου ότι πολλοί εργάζονται από το σπίτι και δεν συμμετέχουν σε κοινωνικές εκδηλώσεις, είναι λογικό ότι η αγορά νέων προϊόντων μόδας για αυτές τις περιπτώσεις δεν θεωρείται προτεραιότητα ή και αναβάλλεται για μελλοντικές αγορές όταν η κατάσταση αλλάξει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατά συνέπεια, αναδείχθηκε μία νέα αγοραστική τάση-φαινόμενο, το revenge shopping, που χαρακτηρίζεται από τη συνολική αύξηση των πωλήσεων, όχι μόνο στις ΗΠΑ και την Κίνα, αλλά και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς πραγματοποιείται σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων και προχωράει ο μαζικός εμβολιασμός του πληθυσμού.

Το πρώτο βήμα των καταναλωτών προς αυτή την κατεύθυνση είναι η προσθήκη περισσότερων προϊόντων στο wishlists τους (λίστα αποθηκευμένων προϊόντων) κυρίως για είδη (όπως ρούχα εξόδου, αξεσουάρ, κοσμήματα κ.ά.) που μήνες τώρα έχουν μείνει εκτός της «μόδας σπιτιού» που λίγο έως πολύ όλοι είχαν υιοθετήσει στην καθημερινότητά τους.

Το GLAMI καταγράφει μια αυξητική τάση στην πρόθεση αγορών των καταναλωτών, μετά το μακρύ διάστημα απουσίας κοινωνικών επαφών και δραστηριοτήτων στην κατεύθυνση των προϊόντων εξόδου σε σχέση με τις κατηγορίες σπιτιού, που όλους τους προηγούμενους μήνες ήταν πρώτες σε ζήτηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι Έλληνες προετοιμάζονται και ενόψει του Πάσχα να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια σε μεγαλύτερη ποικιλία, κάτι που ήδη καταγράφεται και στις λίστες προϊόντων (wishlists) στο GLAMI.gr, που παρατηρεί αύξηση 20% στα αποθηκευμένα προϊόντα ανά χρήστη στο τέλος Μαρτίου σε σύγκρισή με τον Ιανουάριο (μήνα χειμερινών εκπτώσεων).

Με συντριπτική διαφορά τα πιο «αγαπητά» προϊόντα για τον Μάρτιο και τον Απρίλιο είναι τα φορέματα, τα κοντομάνικα μπλουζάκια και τα πουκάμισα.

Ήδη από τον Απρίλιο του 2020, οι επισκέπτες του GLAMI λαμβάνουν τακτικές ειδοποιήσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σχετικά με προσφορές, καλύτερες τιμές και εκπτώσεις σε προϊόντα που έχουν προσθέσει στις λίστες τους (wishlists), καθιστώντας πολύ πιο εύκολη την παρακολούθηση των προσφορών σε αγαπημένα fashion κομμάτια.

Revenge shopping σε παγκόσμιο επίπεδο

Το revenge shopping ή η revenge δαπάνη μπορεί να περιγραφεί ως η τάση του γενικού συνόλου του πληθυσμού, που απαλλαγμένο από τα περιοριστικά μέτρα κατά της πανδημίας θα προχωρήσει σε «έκρηξη αγορών», ειδικά σε είδη πολυτελείας.

Στην Κίνα, όπου τα περιοριστικά μέτρα άρθηκαν ήδη από το καλοκαίρι του 2020, παρατηρήθηκε αύξηση της δαπάνης ακόμη και 90%, όπως καταγράφει το BusinessofFashion.com, ενώ υπολογίζεται ότι οι Αμερικανοί έχουν διαθέσιμα $1.7 τρισ. για revenge shopping σε ρούχα και παπούτσια αλλά και φαγητό και εξόδους, σύμφωνα με το bloomberg.com. Τέλος το National Retail Federation των ΗΠΑ προβλέπει αύξηση των λιανικών πωλήσεων μεταξύ 6,5% και 8,2% για το 2021, που, αν αποδειχθεί, θα είναι η γρηγορότερη αύξηση που έχει καταγραφεί από το 2004, σύμφωνα με το Forbes.com.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης